جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43594 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2451×
رشد گردشگری گیلان مرهون سرمایه گذاران است
6 آبان 1395 ساعت: 13:19
شناسه : 22504
1

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: این استان جایگاه مناسبی در حوزه جذب گردشگر را به خود اختصاص داده و این موضوع مرهون حضور سرمایه گذاران و نیز حمایت نهادهای دولتی است. به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده افزود: گیلان دارای ظرفیت های نوین گردشگری است و در این راستا رفع موانع […]

پ
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد: این استان جایگاه مناسبی در حوزه جذب گردشگر را به خود اختصاص داده و این موضوع مرهون حضور سرمایه گذاران و نیز حمایت نهادهای دولتی است.

به گزارش «بامردم»، رضا علیزاده افزود: گیلان دارای ظرفیت های نوین گردشگری است و در این راستا رفع موانع موجود در مسیر توسعه استان ، بهبود وضعیت زیرساخت پروژه ها و نیز فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری های جدید ضروری است.
وی همچنین بر لزوم تسریع اجرای قراردادهای سرمایه گذاری در این استان تاکید کرد و با بیان اینکه گیلان بعنوان یکی از قطب های مهم گردشگری کشور نیازمند فراهم شدن زیرساخت هایی برای رونق صنعت توریسم است، اظهار کرد: شرکت توسعه گردشگری می تواند نقش بسزایی را در این زمینه ایفا کند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر این شرکت در کنار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان مصمم به حمایت از علاقمندان به سرمایه گذاری در این استان است.
علیزاده ادامه داد: توسعه استانی نیازمند حضور سرمایه گذاران است و بر همین اساس باید بسترهای لازم برای سرمایه گذاری در گیلان و در ادامه آن رونق اقتصادی منطقه فراهم شود.
وی تصریح کرد: مقام های ارشد کشوری و استانی بر اجرایی شدن اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی تأکید دارند؛ بنابراین اقتصاد بر پایه گردشگری بهترین ظرفیت است و تحقق هدف را ممکن می کند و بر همین اساس، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیازمند توجه بیش از پیش دستگاه های اجرایی است .
علیزاده ادامه داد: نگاه بسته به گردشگری، مانع بزرگی برای توسعه این صنعت بین المللی است و می بایست به نگاه تخصصی به این حوزه تغییر یابد.
وی با اشاره به قراردادهای سرمایه گذاری منعقد شده از سوی شرکت توسعه گردشگری، خواستار پیگیری هرچه سریعتر اجرای این قرارداد شد و گفت: استفاده از تمامی ظرفیت و توان واحدهای اقامتی در راستای جذب بیشتر گردشگران در ایام کم تردد امری مهم تلقی می شود.
22 میلیون و 878 هزار و 824 گردشگر در سه ماه تابستان امسال، میهمان مردم این استان بودند، این تعداد گردشگر بر حسب نفر شب اقامت محاسبه شده و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 11 و 51 صدم درصد رشد داشته است.
87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، یک هزار و 43 خانه مسافر، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.
در حال حاضر در تاسیسات گردشگری استان، شش هزار و 32 نفر شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106 نفر را بانوان تشکیل می دهند.


منبع: ایرنا/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.