سامانه «شهراه» كه باهدف تعامل و ارتباط شهروندان با وزارت راه و شهرسازی ایجادشده است صبح امروز شنبه ۱۵ آبان ماه با حضور علی بخش رستمی مدیركل دفتر مدیریت عملكرد و رعایت حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، علی خاوری مدیركل راه و شهرسازی و اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره كل راه و شهرسازی گیلان افتتاح شد.
به گزارش «بامردم»، با افتتاح این سامانه شهروندان میتوانند تمامی مشكلات خدمتی كه در بخشهای مختلف زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی مشاهده میكنند را گزارش داده و با كد رهگیری كه پس از ثبت گزارش دریافت مینمایند، درخواست خود را در مراحل مختلف پیگیری كنند.
رستمی مدیركل دفتر مدیریت عملكرد و رعایت حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح این سامانه با اشاره به اینكه موضوع شهراه، بهنوعی ارزیابی دستگاههای مربوطه است كه بررسی عملكرد كاركنان را در بر خواهد داشت گفت : راهاندازی سامانه شهراه فرآیند احصاء حقوق شهروندی را عمومیت میبخشد.
تسریع در احقاق حقوق شهروندی
رستمی پیگیری حقوق مردم جامعه را ضروری برشمرد و خاطرنشان ساخت: راهاندازی سامانه شهراه، میتواند موجب شفافیت ارتباط مردم و مسئولین و همچنین تسریع در احقاق حقوق شهروندی را ممكن سازد.
وی در ادامه اظهار داشت : طبق قوانین جاری مملكت برای حفظ حقوق شهروندی و برای ارتقاء سلامت اداری، كلیه دستگاههای دولتی مکلفاند خدماتشان را از دیدار گاه الكتریكی، به استحضار مردم برسانند و خانواده وزارت راه و شهرسازی بیش از ۵۶۰ خدمت در حوزههای مختلف به جامعه را ارائه میدهد.
مدیركل دفتر مدیریت عملكرد و رعایت حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، خاطرنشان كرد : سامانه شهراه كه ارتباط مردم با مسئولین و مسئولین با مردم است از ۳ ماه مانده به سال ۹۴ بهصورت آزمایشی تست شد و از اوایل سال ۹۵ به شكل رسمی در سطح كشور به بهرهبرداری رسید و در اردیبهشتماه سال ۹۵ بهصورت آزمایشی در گیلان آغاز و سرانجام امروز بهصورت رسمی راهاندازی شد.
بارگذاری ۱۵ درصد خدمات حوزه وزارت راه و شهرسازی در شهراه
این مقام مسئول بابیان اینكه در حال حاضر از ۵۶۹ خدمات حوزه وزارت راه و شهرسازی، ۱۵درصد آن بارگذاری شده و مابقی هم با توجه به حجم زیاد خدمات در حوزههای مختلف، انشا الله بهمرورزمان در سامانه بارگذاری خواهد شد.
همچنین خاوری مدیركل راه و شهرسازی گیلان هم با اشاره به افتتاح این سامانه گفت: با توجه به تاكید ویژه مقام عالی وزارت، این اداره كل مصمم است كه برنامهها و اقدامات موثری را به اجرا بگذارد و با توجه به اینكه مجموعه راه و شهرسازی بهواسطه فعالیتهای ذاتی خود مستقیم و غیرمستقیم با جامعه و عموم مردم سروکار داشته، لذا با اجرای چنین برنامهها و اقداماتی میتوان در راهاندازی و رفع مشكلات گامهای ارزندهتری برداشت.
مدیركل راه و شهرسازی در پایان برازم راسخ مجموعه راه و شهرسازی در انجام فرآیند درخواستهای شهروندان از طریق سامانه شهراه تاكید كرد.
ثبت دیدگاه