شنبه, 31 شهریور 1403 Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43594 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2451×
بودجه عمرانی گیلان اختصاص داده نشده است/نمایندگان مجلس می‌خواهند در امور شوراها دخالت کنند/ نمی‌دانیم نمایندگان مجلس به‌دنبال چه هدفی هستند
27 آبان 1395 ساعت: 22:36
شناسه : 23525
2

رئیس شورای اسلامی گیلان به تغییر تعداد اعضای شوراها در انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس می‌خواهند در امور شوراها دخالت داشته باشند. به گزارش «بامردم»، حسینعلی خدایگانی عصر امروز در همایش نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا در کاهش جمعیت کیفری زندان‌های کشور با اشاره به آمار ارائه شده مبنی بر وجود […]

پ
پ

%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%ae%d8%af%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86%db%8c

رئیس شورای اسلامی گیلان به تغییر تعداد اعضای شوراها در انتخابات آینده اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس می‌خواهند در امور شوراها دخالت داشته باشند.

به گزارش «بامردم»، حسینعلی خدایگانی عصر امروز در همایش نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا در کاهش جمعیت کیفری زندان‌های کشور با اشاره به آمار ارائه شده مبنی بر وجود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر معتاد در کشور اظهار کرد: اعتیاد عامل ۵۰ درصد از طلاق‌ها است.

وی به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زن بی‌سرپرست و سرپرست خانوار در کشور اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۱ میلیون نفر حاشیه‌نشین در کشور داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه امام (ره) در سال ۵۸ به مسؤولان امر فرمودند تمام امور در شهرها، روستاها و محله‌ها به مردم واگذار شود، تصریح کرد: نمایندگان شهر و روستا در امور محلی تصمیم می‌گیرند.

خدایگانی، ۹۰ درصد از بودجه کشور را صرف هزینه‌های اداری خواند و بیان کرد: از ۱۵۰ سال گذشته تصمیم‌ها در کشور از بالا به پایین به صورت متمرکز بوده است.

*بودجه عمرانی گیلان اختصاص داده نشده است

وی به اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی در شهرهای گیلان به‌ویژه شهر رشت اشاره کرد و گفت: هنوز موافقتنامه دستگاه‌های دولتی ردوبدل نشده و تاکنون بودجه عمرانی اختصاص داده نشده است.

رئیس شورای اسلامی گیلان با اشاره به عملکرد بسیار عالی شوراها و شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: هر قدر به عمق قانون اساسی می‌نگریم مشاهده می‌کنیم امور باید به مردم واگذار شود.

خدایگانی، تصمیم‌گیری به وسیله مردم را خوب توصیف کرد و یادآور شد: نیازی نیست دولت درگیر تمام امور باشد، شهرها و روستاها را اداره کند و این امر در مورد زندان‌ها نیز مصداق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند زندانبانان به خاطر ایجاد امنیت در جامعه تلاش می‌کنند، اظهار کرد: تمام مردم باید درگیر مسائل شهری و محلی باشند.

رئیس شورای اسلامی گیلان، اجرای پروژه‌های مختلف شهری را سبب کاهش جمعیت کیفری دانست و بیان کرد: برخی از مسائل به سیاست‌های کلان مربوط می‌شود اما در تصمیم‌گیری‌های محلی هر قدر امور به شوراها و شهرداری‌ها واگذار شود به نظر تمام کارشناسان جهانی صددرصد امور کیفری کمتر می‌شود.

خدایگانی با اشاره به اینکه در تمام دنیا در مسائل شهری شهرداران حرف نخست و آخر را بیان می‌کنند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس می‌خواهند در تمام امور دخالت داشته باشند و تاکنون چهار مرتبه قانون نظارت بر مصوبات شوراها تغییر کرده است.

وی به کاهش یا افزایش تعداد اعضای شوراها اشاره کرد و افزود: نمی‌دانیم نمایندگان مجلس به‌دنبال چه هدفی هستند زیرا هر قدر امور محلی حتی امور امنیتی، آموزشی و عمرانی به شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی واگذار شود مردم منفعت بیشتری می‌برند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان اینکه امور کوچک و مسائل اجتماعی باید به وسیله پارلمان محلی و منتخبان مردم حل و فصل شود، متذکر شد: روند مذکور جرائم را کاهش می‌دهد.

خدایگانی، خواستار واگذاری امور به مردم توسط دولت و مجلس شد و اظهار کرد: دولت و مجلس باید نظارت عالی داشته باشند ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم انتخاب خوبی داشته باشند و احساسی انتخاب نکنند.

وی با تأکید بر ورود افراد با تجربه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: مردم باید از تجربه افراد مذکور به منظور پیشرفت در امور جامعه استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی گیلان در پایان متذکر شد: با توجه به قانون اساسی، نقش شوراها می‌تواند در کاهش جرائم کیفری بسیار عالی باشد.


 منبع: فارس/انتشاردهنده: علیرضا پرندوش

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.