دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
بهترین مرکز بلفاروپلاستی را چگونه پیدا کنیم؟
21 مرداد 1402 ساعت: 11:54
شناسه : 261403
4

بسیاری تصور می‌کنند که افتادگی پلک یا پف داشتن چشم یک عارضه ژنتیکی بوده و باید با مشکلات آن کنار آمد. از طرفی این عارضه ممکن است علاوه بر تاثیری که بر زیبای چهره دارد، مشکلات بینایی را نیز ایجاد کند. اما این مشکل نیز مثل بسیاری از مشکلات پزشکی دیگر راه حل داشته و به سادگی رفع می‌شود.

پ
پ

 بلفاروپلاستی

بسیاری تصور می‌کنند که افتادگی پلک یا پف داشتن چشم یک عارضه ژنتیکی بوده و باید با مشکلات آن کنار آمد. از طرفی این عارضه ممکن است علاوه بر تاثیری که بر زیبای چهره دارد، مشکلات بینایی را نیز ایجاد کند. اما این مشکل نیز مثل بسیاری از مشکلات پزشکی دیگر راه حل داشته و به سادگی رفع می‌شود. بلفاروپلاستی یک جراحی ساده برای افرادی است که در اثر افزایش سن یا به صورت مادرزادی دچار افتادگی پلک هستند. اما بهترین مرکز بلفاروپلاستی کجاست و برای انجام این جراحی باید به کجا مراجعه کنیم؟

کاندید مناسب جراحی پلک

جراحی پلک به افرادی توصیه می‌شود که به دلیل افتادگی پلک از ظاهر پلک‌های خود راضی نبوده یا اینکه دچار مشکلات بینایی شده‌اند. افرادی که برای انجام این جراحی اقدام می‌کنند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • افرادی که سلامت عمومی آنها در وضعیت مناسبی بوده و دچار عفونت یا بیماری خاصی نباشند.
  • افرادی که داروی خاصی مصرف نمی‌کنند که با جراحی تداخل داشته باشد؛ در صورتی که داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین یا وارفارین مصرف می‌کنید، باید از 10 روز قبل از عمل مصرف آن را کنار بگذارید.
  • افرادی که می‌توانند مدتی از مصرف دخانیات و الکل اجتناب کنند.
  • افرادی که مشکل بینایی خاصی ندارند.
  • افرادی که در اثر افزایش سن دچار افتادگی پلک شده‌اند بهترین کاندید برای بلفاروپلاستی هستند.

توجه داشته باشید که گاهی ممکن است مشکلات ظاهری  مربوط به افتادگی پلک به عارضه دیگری مربوط باشند. بنابراین احتمال این وجود دارد که روش‌های دیگری مثل لیفت ابرو یا … برای شما تجویز شود. تنها نکته قابل توجه این است که بهترین مرکز بلفاروپلاستی را پیدا کنید و با مشورت پزشک مسیر درمانی ایمن و نتیجه بخش را طی کنید.

بهترین مرکز بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی اطراف حساس‌ترین عضو بدن یعنی چشم انجام می‌شود و به این جهت از ظرافت و حساسیت بیشتری برخوردار است. این عمل در اغلب موارد با اهداف زیبایی و یا ترکیبی از زیبایی و درمانی انجام می‌شود اما به هیچ وجه یک عمل زیبایی و جراحی پلاستیک نیست؛‌ چرا که نتایج عمل‌های زیبایی تنها بر ظاهر فرد تاثیرگذار است اما بلفاروپلاستی می‌تواند عملکرد بدن و سلامت را نیز تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین پزشک باید تبحر،‌ دانش و تجربه کاملی از جراحی پلک داشته و آناتومی و ساختار چشم را به خوبی بشناسد.

از سویی دیگر فردی که برای بلفاروپلاستی اقدام می‌کند انتظار دارد بعد از عمل نتیجه‌ای مطابق میل خود دریافت کند. هماهنگی حالت پلک با جنسیت،‌ سن و ساختار چهره باعث می‌شود نتیجه کاملا طبیعی بوده و به عنوان یک مداخله اضافه شناسایی نشود. به این منظور اگر کاندیدای جراحی پلک هستید می‌بایست به بهترین مرکز بلفاروپلاستی ممکن مراجعه کنید تا نتایج طبیعی و رضایت بخش دریافت نمایید.

  • بسیاری از افرادی که به کلینیک‌های غیر تخصصی یا نامعتبر برای انجام عمل بلفاروپلاستی مراجعه می‌کنند با مشکلاتی که گاها غیر قابل جبران هستند مواجه می‌شوند.
  • اگر نتیجه عمل بلفاروپلاستی برای فرد مطلوب نباشد تقریبا راه حلی برای جبران آن وجود ندارد. همچنین در صورتی که حین یا بعد از عمل آسیبی به چشم، عضلات پلک،‌ اعصاب و … وارد شود،‌ قطعا صدمات و عوارض شدیدی به سلامت و زندگی فرد وارد می‌شود.

 جای بخیه بلفاروپلاستی

ویژگی‌های بهترین مرکز بلفاروپلاستی

برای اینکه بتوانید بهترین مرکز بلفاروپلاستی را پیدا کنید لازم است با ویژگی‌های آن آشنایی داشته باشید. در این صورت با هر کلینیک یا مرکز تخصصی که مواجه شدید می‌توانید ویژگی‌های آن را با معیارهای استاندارد مقایسه کرده و نهایتا بهترین مرکز بلفاروپلاستی را انتخاب کنید. مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید بررسی کنید عبارتند از:

مجوز وزارت بهداشت

یکی از اولین ویژگی‌هایی که در هنگام انتخاب بهترین مرکز بلفاروپلاستی باید به آن توجه کنید،‌داشتن مجوز است. همچنین پروانه طبابت پزشک و گواهینامه‌های حرفه‌ای کلینیک نیز می‌تواند خیال شما را از معتبر بودن مرکز درمانی که به آن مراجعه کرده‌اید راحت کند.

مهارت و تجربه جراح

مهم‌ترین عنصری که در نتایج جراحی پلک و سایر جراحی‌ها نقش دارد، تخصص، مهارت و تجربه جراح است. یک جراح مجرب عمل‌های موفق زیادی را پشت سر گذاشته و متناسب با شرایط شما می‌تواند بهترین مداخلات درمانی را داشته باشد. چنین جراحی از عوارض عمل به خوبی آگاه است و با استفاده از تکنیک‌های بهینه، بهترین نتایج را با کمترین میزان عوارض به ارمغان می‌آورد.

تخصص کادر پزشکی

جراح تنها فردی نیست که در یک مرکز درمانی و زیبایی می‌تواند بر نتایج عمل بلفاروپلاستی تاثیر بگذارد. یک مرکز درمانی دارای یک تیم جراحی است که شامل جراح، پرستار، کمک جراح،‌ متخصص بیهوشی، کمک پرستار و … است که همه آنها می‌توانند در روند عمل مداخله کنند. بنابراین یک مرکز درمانی معتبر از کادر پزشکی متخصص و حرفه‌ای استفاده می‌کند تا بهترین نتایج را برای مددجویان رغم بزند.

رعایت بهداشت و استریلیزه

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کادر پزشکی حرفه‌ای، رعایت بهداشت و استریلیزه است که علاوه بر جلوگیری از بیماری،‌ متعهد بودن پرسنل را نیز ثابت می‌کند. بنابراین در هنگام ورود به مرکز بلفاروپلاستی حتما به بهداشت و تمیزی محیط توجه کنید و استانداردهای استریل جراحی را نیز بررسی کنید.

تجهیزات و امکانات کلینیک

یک کادر جراح حرفه‌ای برای اینکه بتواند از تخصص و تجربه خود به بهترین نحو استفاده کند، به تجهیزات باکیفیت و به روز احتیاج دارد. بنابراین یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مرکز بلفاروپلاستی،‌ استفاده از تجهیزات،‌ دستگاه ها و  امکانات به روز است. در واقع امکان ندارد بتوانید یک کلینیک تخصصی و حرفه‌ای را معرفی کنید که از تجهیزات پیشرفته استفاده نمی‌کند.

BA - بهترین مرکز بلفاروپلاستی را چگونه پیدا کنیم؟ - بلفاروپلاستی

ویژگی‌های بهترین جراح بلفاروپلاستی

در قسمت قبل به این اشاره کردیم که مهم‌ترین ویژگی بهترین مرکز بلفاروپلاستی، بهره مندی از جراح متبحر و مجرب است. اما چگونه متوجه شویم که چه کسی بهترین جراح بلفاروپلاستی است؟ در ادامه با ویژگی‌های بهترین جراح پلک نیز آشنا می‌شویم.

دانش تخصصی و درجات علمی

برای اینکه جراحی بلفاروپلاستی را به یک جراح کاملا تخصصی بسپارید، باید به یک جراح پلک مراجعه کنید. جراحانی که قادرند این عمل را به بهترین نحو انجام دهند،‌ در بهترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحصیل کرده‌اند و درجه علمی بالایی دارند. داشتن مدارک علمی از مراکز معتبر اروپا و آمریکا قطعا در نتایج عمل شما بی تاثیر نیست.

مهارت و تجربه در جراحی

بهترین جراح بلفاروپلاستی علاوه بر اینکه تخصص و علم بالایی در این زمینه دارد، می‌تواند تکنیک‌های علمی را به صورت مهارت در جراحی به کار ببرد. به این منظور لازم است جراح تجربه بالایی داشته باشد.

سوابق درخشان

یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای انتخاب جراح بلفاروپلاستی سوابق درخشان اوست. جراحانی که سوابق بهتری دارند،‌ از شهرت بیشتری برخوردار بوده و معمولا نمونه کار خود را در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت خود منتشر می‌کنند. علاوه بر این بهترین مرکز بلفاروپلاستی معمولا به منظور افزایش اعتبار خود از جراحان خوش سابقه استفاده می‌کند.

اخلاق حرفه‌ای

اخلاق حرفه‌ای پزشک می‌تواند اطلاعات زیادی در مورد کار او به ما بدهد. یک جراح پلک حرفه‌ای با ارائه مشاوره دقیق و صادقانه تمام جزئیات لازم را در اختیار مددجو قرار داده و همواره سلامت و رضایت او را در اولویت قرار می‌دهد. ارتباط صمیمانه چنین جراحی باعث می‌شود خیال فرد آسوده بوده و با استرس کمتر نتایج بهتری دریافت کند.

images 1691538725 64d2d52506c62 - بهترین مرکز بلفاروپلاستی را چگونه پیدا کنیم؟ - بلفاروپلاستی

چگونه بهترین مرکز بلفاروپلاستی را انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم برای پیدا کردن بهترین مرکز بلفاروپلاستی لازم است ویژگی‌های آن را بررسی کرده و ویژگی‌های مذکور را در آن پیدا کنید. برای اینکه بتوانید کلینیک‌هایی با این ویژگی‌ها پیدا کنید چند روش پیش رو دارید:

  • از دوستان و آشنایانتان سوال کنید: افرادی که به آنها اعتماد دارید و می‌توانند مشورت دلسوازنه‌ای به شما ارائه کنند،‌ معتبرترین گزینه برای معرفی بهترین مرکز بلفاروپلاستی هستند. خصوصا افرادی که خودشان قبلا این جراحی را انجام داده‌اند و از نتایج آن راضی‌اند می‌توانند در این مورد به شما مشورت بدهند.
  • نظرات مددجویان را بررسی کنید: در صورتی که بتوانید رو به رو یا در شبکه‌های اجتماعی نظرات کاربران و مددجویان قبلی یک مرکز درمانی را بررسی کنید،‌ اطلاعات خوبی در مورد ویژگی‌های آن به دست می‌آورید.
  • وب سایت کلینیک را بررسی کنید: اگرچه هر مرکز درمانی تلاش می‌کند با ارائه بهترین نسخه خود در وب سایت تبلیغات کند؛ اما همین سایت‌ها نیز می‌توانند اطلاعات خوبی در مورد کیفیت کار مرکز بلفاروپلاستی به شما ارائه دهد. دیدن نمونه کار، تصاویر بلفاروپلاستی و نظرات کاربران در مورد کلینیک قطعا به انتخاب بهتر شما کمک می‌کند.

در نهایت لازم به ذکر است که مراکز معتبر بلفاروپلاستی هزینه منطقی و معقولی بابت انجام جراحی دریافت می‌کنند؛ بنابراین کلینیک‌هایی که هزینه‌های خیلی پایین بابت جراحی پیشنهاد می‌کنند شک بر انگیز هستند. کلینیک‌های غیر تخصصی و نامعتبر با ارائه خدمات غیر استاندارد نه تنها با زیبایی و جذابیت شما بازی می‌کنند، بلکه می‌توانند سلامت شما را نیز در معرض خطر قرار دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.