در سالیان اخیر و تمایل دولتها به ورود بر مقوله گردشگری و فشار رسانهها و مردم بر لزوم پیشرفت و سرمایهگذاری در این صنعت، تحرکاتی آغاز و آزمونوخطاهایی انجام شد ولی به سبب مستمر نبودن حمایتها و شیوع کرونا و عدم پوشش رسانهای مناسب و عدم آموزش میزبانان و مهمتر از همه عدم سرمایهگذاری تخصصی، این صنعت شیک و پرحاصل و فرهنگساز از ریل خارج و دچار آسیبهای زیستمحیطی و سرخوردگی متخصصین امر گردشگری نیز گردید.
حال با توجه به موقعیت خاص اقتصاد کشور و اهمیت استفاده از تمام ظرفیتهای مناطق مختلف لازم است دستگاههای اجرایی مرتبط و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به شکل ویژه کارگروههای متشکل از متخصصین و تحصیلکردگان رشته جهانگردی و گردشگری ایجاد و با پیگیری اقتصادی و جذب سرمایه گذار و الگوبرداری از دیگر کشور هاوبومی سازی الگوها، گامهای متناسب برداشته شود و خلائی که سالها مغفول مانده برطرف تا توسعه را شاهد باشیم.
در ادامه مقالات و متنهای آتی، راهکارهای چگونگی جذب سرمایهگذار، درآمدزایی، ممانعت از تضادهای فرهنگی وضدارزشی وبررسی نقاط ضعف و قوت برنامههای در حال اجرا وگذشته و نقش حاکمیت و نهادهای مردمی و نمایندگان مردم در صنعت گردشگری و با محوریت استان گیلان تشریح خواهد شد.
ادامه دارد….
مهرداد محمدی، کارشناس جهانگردی و گردشگری، خبرنگار
ثبت دیدگاه