یکشنبه, 18 شهریور 1403 Saturday, 7 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43374 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2446×
بهترین درمان‌های تنگی قفسه سینه در کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش
8 شهریور 1402 ساعت: 12:19
شناسه : 262971
4

در صورتی که تنگی قفسه سینه رخ دهد، معمولاً با سنگینی یا درد در قفسه سینه همراه است. همچنین، حس گزگز نیز ممکن است نشان‌گر مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی باشد. در این مقاله، به اصلی‌ترین علت سنگینی قفسه سینه در کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش پرداخته و توصیه‌های پزشکی برای درمان آن ارائه شده است.

پ
پ

در صورتی که تنگی قفسه سینه رخ دهد، معمولاً با سنگینی یا درد در قفسه سینه همراه است. همچنین، حس گزگز نیز ممکن است نشان‌گر مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی باشد. در این مقاله، به اصلی‌ترین علت سنگینی قفسه سینه در کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش پرداخته و توصیه‌های پزشکی برای درمان آن ارائه شده است.

images 1693310089 64eddc89cc799 - بهترین درمان‌های تنگی قفسه سینه در کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش - بهترین درمان

بیماری کرونری (آترواسکلروزیس)

یکی از دلایل احتمالی تنگی نفس، بیماری کرونری است. بیماری کرونری انسداد یا سخت شدن شریان‌هایی است که خون غنی از اکسیژن را به عضله قلب می‌رسانند.

این بیماری زمانی رخ می‌دهد که چربی، کلسترول و کلسیم در دیواره رگ‌ها یا شریان‌ها تجمع می‌یابد و ساختارهای سختی به نام پلاک ایجاد می‌کند.

با گذشت زمان، این پلاک‌ها می‌توانند شریان‌ها را مسدود کرده و باعث درد، تنگی در قفسه سینه یا عملکرد ضعیف عضله قلب شوند.

نارسایی احتقانی قلب

نارسایی احتقانی قلب به بازگشت مایع به ریه‌ها برمی‌گردد. در چنین مواردی، عضله قلب آن‌طور که باید خون را پمپاژ یا استراحت نمی‌کند. بیمار اغلب از تنگی نفس یا احتقان قفسه سینه شکایت دارد.

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که نارسایی قلبی به این معنی است که قلب از کار می‌افتد. در صورتی که قلب فقط در سطح ضعیف‌تری پمپاژ می‌کند.

به این دلیل که این پدیده، باعث پایین آمدن سرعت گردش خون در قلب می‌شود، فشار در قلب افزایش می‌یابد.

در عوض، این فشار منجر به بزرگ شدن حفره‌های قلب و در نهایت تجمع مایع در ریه‌ها می‌شود.

در قسمت چپ قلب دو نوع نارسایی وجود دارد: نارسایی دیاستولیک و نارسایی سیستولیک

در نارسایی دیاستولیک قلب، عضله قلب به مرور زمان ضخیم‌تر می‌شود. این پدیده اغلب تأثیر مستقیم فشار خونی است که به درستی کنترل نشده است.

در این حالت قلب به شدت می‌تپد، اما آن‌طور که باید استراحت نمی‌کند.

از آنجایی که ریه‌ها قادر به استراحت یا دریافت خون جدید نیستند، فشار در آنها افزایش می‌یابد و مایع جمع می‌شود. این نارسایی، به ویژه در بخش راست قلب و در حالت نارسایی سیستولیک، علائم و نشانه‌های دیگری را ایجاد می‌کند.

پریکاردیت

در موارد پریکاردیت، التهاب یا تورم در پریکاردیوم، غشای نازک کیسه‌ای که قلب را احاطه کرده است، درد شدید در قفسه سینه ایجاد می‌کند. این وضعیت معمولاً به طور ناگهانی ظاهر می‌شود و به ندرت به طور مداوم ادامه دارد. پریکاردیت اغلب با ویروس‌ها، بیماری‌های بافت هم‌بند مانند لوپوس یا پس از حمله قلبی رخ می‌دهد.

images 1693310089 64eddc89d9957 - بهترین درمان‌های تنگی قفسه سینه در کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش - بهترین درمان

در صورت احساس سنگینی در قفسه سینه چه باید کرد؟

در هنگام تجربه فشار و تنگی در قفسه سینه، باید به علائم و عوامل زیر توجه کنید. آیا درد با گذشت زمان بهبود می‌یابد یا بدتر می‌شود؟ آیا هوای سرد، ورزش یا برخی غذاهای خاص این وضعیت را تشدید می‌کنند؟ این ممکن است علائم آسم باشند. هر چه تنگی قفسه سینه سنگین‌تر باشد، باید به عنوان وضعیت غیر عادی در نظر گرفته شود و فوراً با یک پزشک متخصص مشورت شود. کلینیک تخصصی قلب و فشار تپش با حضور پزشکان متخصص و تیم مجرب، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.