شنبه, 17 شهریور 1403 Saturday, 7 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43374 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2446×
استاندارد سازی و مجهز کردن پارک ها با وسایل پارکی با کیفیت
5 مهر 1402 ساعت: 18:56
شناسه : 264592
4

همه ما ممکن است اطلاعات خاصی درباره کیفیت و استانداردهای تجهیزات و وسایل پارکی نداشته باشیم. با توجه به این مطلب باید گفت که مسئولین فضای سبز پارک ها بایستی نسبت به رعایت این استانداردها و انتخاب وسایلی باکیفیت اقدام نمایند. این امر را می توان به عنوان رویکردی امنیتی در نظر گرفت که توجه به آن اهمیت بسیار زیادی دارد تا به این ترتیب بتوان فضایی مناسب یا ایمنی بالا را برای خانواده و فرزندان آن ها فراهم ساخت.

پ
پ

عوامل مختلفی می توانند زمینه ساز ناامنی وسایل موجود در پارک ها شوند که مهم ترین آن ها بست های شکسته، قطعات زنگ زده و معیوب و زنجیرهایی غیر مطمئن و نامتوازن می شوند. هرکدام از این عوامل به نحوی می توانند امنیت کودکان را تهدید کنند. با استانداردسازی و مجهز کردن پارک ها با استفاده از وسایلی باکیفیت می توان مانع از بروز چنین شرایطی شد؛ اما چگونه؟ در ادامه این مطلب به بررسی دقیق تر لزوم استانداردسازی و چگونگی تحقق این امر خواهیم پرداخت. تا انتها ما را همراهی کنید.

وسایل پارکی استاندارد و اهمیت آن ها در زندگی کودکان

همان گونه که می دانید کودکان اشتیاق زیادی برای استفاده از وسایل پارکی اعم از سرسره پارک، تاب، الاکلنگ و… دارند. نکته ای که بایستی در این باره بدانید این است که اسباب بازی ها می توانند اثرات زیادی بر شخصیت کودک شما داشته باشند؛ بنابراین استاندارد بودن آن ها تنها از نظر فیزیکی اهمیت ندارد. به بیان ساده تر می توان گفت وسایلی استاندارد هستند که علاوه بر تامین نیازهای جسمانی و امنیت کودک، به خوبی نیازهای هوشی و عاطفی وی را نیز برآورده سازند. بر این اساس باید در سال های ابتدایی زندگی حتما وسایل مناسبی را در اختیار کودک قرار داد؛ زیرا این وسایل به عنوان غذای روح وی شناخته می شوند. استاندارد بودن وسایل بازی در پارک ها شرایطی را فراهم می سازد تا والدین چالش زیادی برای گذراندن عصری دل انگیز در فضاهای سبز نداشته باشند.

images 1695747084 65130c0c07e1f - استاندارد سازی و مجهز کردن پارک ها با وسایل پارکی با کیفیت - بازی

رعایت استانداردهای لازم در زمین های بازی پارک ها

یکی از مهم ترین بخش پارک ها ، سطح زمین بازی است که بایستی به بهترین حالت ممکن و براساس استانداردهای ایمن طراحی گردد. رعایت این استانداردها در ساخت زمین های بازی مانع از افزایش سطح جراحت ها در کودکان خواهد شد. در این راستا توصیه داریم حتما بخش زیرین وسایل بازی را تا حد بالایی نرم و حجیم طراحی نمایید تا در ادامه کودکان با مشکلات خاصی مواجه نشوند. استفاده از موادی همچون سنگ فرش، آسفالت و بتن گزینه مناسبی برای طراحی سطح زمین های بازی نیست و نمی توان آن ها را استاندارد دانست. این مواد و مصالح می توانند سطح ایمنی کودکان را هنگام بازی کاهش دهند. اگر در این باره اطلاعات خاصی ندارید کارشناسان ما در مجموعه تفریح سازان این آمادگی را دارند تا مشاوره های مفیدی را جهت استانداردسازی فضای پارک ها و وسایل بازی به شما عزیزان ارائه نمایند.

مزیت های استانداردسازی وسایل بازی پارکی با تفریح سازان

در این بخش از نوشتار خود قصد داریم تا به بررسی مهم ترین مزیت های استاندارد سازی وسایل پارکی با مجموعه تفریح سازان پرداخته و در این باره اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. وسایل موجود در فروشگاه تفریح سازان همچون نیکمت پارکی، سرسره، تاب و… براساس جدیدترین استانداردهای روز دنیا تولید شده اند؛ بنابراین استفاده از آن ها مزیت های زیادی دارند. این مزایا به شرح زیر می باشند.

  • تولید شده با متریالی مرغوب و باکیفیت

  • رعایت استانداردهای روز دنیا در تولید تجهیزات پارکی

  • امکان تجهیز فضای پارک ها و خانه های بازی با بودجه ای مناسب

  • امکان دریافت مشاوره های رایگان جهت استاندارد سازی فضای پارک با انتخاب وسایلی کاربردی و ایمن

  • دریافت راه حل و ایده های جدید برای طراحی پارک ها

  • طراحی و دیزاین فضای سبز با بهترین تجهیزات و کاملا مناسب با فضا

  • امکان دریافت مشاوره های مفید جهت خریدی بهتر

  • نصب دستگاه ها در مدت زمانی کوتاه

  • دریافت خدمات پشتیبانی

  • امکان دریافت آموزش چگونگی استفاده از تجهیزات پارکی

انواع وسایل پارکی

در مجموعه تفریح سازان انواع مختلفی از وسایل و تجهیزات پارکی را شاهد خواهید بود که کیفیت بالای آن ها جهت افزایش سطح استاندارد پارک ها بسیار اهمیت دارد. وسایل استاندارد می توانند نقش موثری را در ایجاد شادی در انسان ها ایفا کنند؛ به همین دلیل طی سال های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته اند.

در حال حاضر نمونه های مختلفی از این تجهیزات همانند نیمکت پارکی را می توان در فضای باغ های خصوصی و ویلاها نیز دید؛ بنابراین استفاده از این وسایل تنها محدود به پارک های عمومی نمی شود. شما می توانید براساس طراحی فضای مورد نظر خود این تجهیزات را تهیه نموده و نمایی جذاب و زیبا به فضای حیاط و یا باغ خود ببخشید. رایج ترین وسایل پارکی شامل موارد زیر می شوند.

الاکلنگ

الاکلنگ از جذاب ترین وسایل بازی در پارک ها است که انتخابی عالی برای کودکان 3 تا 7 سال به شمار می رود. این وسیله که به عنوان وسیله ای تعادلی شناخته می شود سایزهای متنوعی دارد. استانداردترین الاکلنگ ها طراحی جذابی داشته و جنس آن ها نیز پلی اتیلن است. همچنین این وسایل مقاومت بالایی داشته و بدنه آن ها نیز به گونه ای طراحی شده است تا ایمنی کودکان را به بهترین حالت ممکن فراهم سازند.

images 1695747084 65130c0c1ca38 - استاندارد سازی و مجهز کردن پارک ها با وسایل پارکی با کیفیت - بازی

فوتبال دستی

فوتبال دستی ها محبوبیت زیادی میان کودکان دارند و شیوه بازی با آن ها به صورت دو نفره و چهارنفره است. فوتبال دستی های استاندارد دارای اندازه ای 70 در 120 و یا 200 در 120 هستند. بهترین فوتبال دستی ها دارای چوبی بسیار باکیفیت و درجه یک بوده و جنس آن ها نیز پلی اتیلن است.

میز پینگ پنگ پارکی

در حال حاضر نوجوانان بسیار زیادی از میزهای پینگ پنگ پارکی استفاده می کنند و همین امر موجب شده تا یکی از پرطرفدارترین بازی ها باشد. میزهای استاندارد دارای ابعاد مشخصی هستند. اگر بخواهیم اشاره ای اجمالی به ایعاد آن ها داشته باشیم می توان گفت طول آن ها 274 و عرض آن 152 سانتی متر است. این میزها دارای جنسی از فلز، پلی اتیلن و چوب هستند.

images 1695747084 65130c0c2c49d - استاندارد سازی و مجهز کردن پارک ها با وسایل پارکی با کیفیت - بازی

تاب و سرسره پارکی

سال های سال است که تاب ها و سرسره ها در طراحی پارک ها رواج دارند. این وسایل نیز در اصل استاندارد سازی پارک ها نقش مهمی را ایفا می کنند؛ زیرا امنیت کودکان به کیفیت و سطح استاندارد آن ها بستگی دارد. این وسایل ابعاد و اندازه های متنوعی داشته و اشکال مختلفی از آن ها را می توان در پارک ها مورد استفاده قرار داد. شرکت تفریح سازان تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا انواع سرسره پارک را با بالاترین مقاومت و امنیت به بازار عرضه نماید.

پایه و سبد بسکتبال

بسکتبال از بازی های جذاب میان بزرگسالان و نوجوانان است. محبوبیت این بازی سبب شده تا پایه و سبدهای بسکتبال نیز در مجهز کردن پارک ها به جایگاه ویژه ای دست یابند.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که استاندارد سازی و مجهز کردن پارک ها با وسایل پارکی مناسب و باکیفیت جزئی جدا نشدنی از تمهیدات لازم برای ایجاد فضاهای سبز است. این استانداردها شرایطی را ایجاد می کنند تا سطح ایمنی پارک ها را با استفاده از تجهیزاتی استاندارد افزایش داده و امنیت کودکان و نوجوانان را تامین ساخت.

سوالات متداول

رعایت استاندارد سازی در تجهیز پارک ها با وسایل بازی چه اهمیتی دارد؟

رعایت این موضوع موجب حفظ امنیت و سلامت کودکان حین بازی شده و به شما در تجهیز پارک ها با استفاده از وسایلی باکیفیت و بادوام کمک می کند.

رایج ترین وسایل بازی پارک ها کدامند؟

این وسایل شامل تاب و سرسره، میز پینگ پونگ، الاکلنگ، پایه و سبد بسکتبال می شوند.

استانداردسازی پارک ها چه مزایایی دارد؟

این امر به شما کمک می کند تا پارک ها را با وسایلی باکیفیت تجهیز نموده و از یک طراحی و پلن مناسب برای ایجاد فضای سبز بهره مند شوید.

ثبت دیدگاه

2 دیدگاه برای “استاندارد سازی و مجهز کردن پارک ها با وسایل پارکی با کیفیت”
  1. من مقاله شما را در مورد استاندارد سازی و مجهز کردن پارک ها با وسایل پارکی با کیفیت خواندم. مقاله شما بسیار مفید و جامع بود.

    من موافقم که استاندارد سازی و مجهز کردن پارک ها با وسایل پارکی با کیفیت یک امر ضروری است. این امر به بهبود ایمنی و کیفیت تجربه بازی کودکان کمک می کند.

    پاسخ
  2. اگر این اتفاق برای شهر ما بیوفته خیلی خوب میشه 🙁

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.