دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
تسهیلات بانکی را از بانک یا موسسه اعتباری درخواست کنیم؟
14 آبان 1402 ساعت: 6:24
شناسه : 266782
2

فرآیند دریافت وام از بانکهای دولتی و موسسات اعتباری هر کدام رویه اختصاصی دارد که با اطلاع از آن می توان هوشمندانه تر تسهیلات بانکی دریافت کرد.

پ
پ

دریافت تسهیلات بانکی تنها راهگشای اقتصاد تورمی

شرایط اقتصاد دچار تورم که در آن به سر می بریم نیاز به توصیف ندارد. هر قشری از جامعه در هر سطحی که باشند برای برآوردن نیازها و اهدافشان در برهه ای از زمان نیاز به دریافت بودجه ای دارند که به طور طبیعی با پس انداز نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند. این خواسته ها می تواند توسعه بیزینس و کارآفرینی و یا تشکیل زندگی، تحصیل، راه اندازی کار و بار ساده، سرمایه گذاری و…. باشد. به هر حال در شرایط کنونی تنها راه چاره دریافت تسهیلات بانکی با مبالغ بالاست.

word image 266782 1 scaled - تسهیلات بانکی را از بانک یا موسسه اعتباری درخواست کنیم؟ - اعتبار سنجی

تسهیلات بانکی

تسهیلات وام یکی از بهترین ابزارهای اقتصادی برای تحقق خواسته ها و اهداف مالی افراد و شرکت هاست. اعضای جامعه با کمک این تسهیلات برای رسیدن به اهدافی که ممکن بود با پس انداز تدریجی سالها به تعویق بیفتد، اقدام می کنند. قطعا شما هم در دورانهایی از زندگی درگیر چالش های اقتصادی شده اید و نیاز به جذب منابع مالی برای ایجاد تحول در بخشی از زندگی داشته اید. در این موقعیت اولین سوالی که به ذهنتان می رسد این است که کدام بانک یا موسسه اعتباری با شرایط بهتری وام می دهد؟ مبلغ و سود این تسهیلات چقدر است و در چه بازه زمانی به دست تان می رسد؟ برای اینکه به پاسخ روشنی از این ابهامات ذهنی برسید باید آگاهی های کافی در خصوص عملکرد بانکها و موسسات خصوصی داشته باشید.

تفاوت بین بانک و موسسه اعتباری چیست؟

در یک دید کلی بانکها و موسسات اعتباری هر دو ذخایر مالی هستند که تسهیلات بانکی با سود و کارمزد مشخص به مشتریان پرداخت می کنند. اما در نحوه عملکرد آنها مشابهت ها و اختلافاتی وجود دارد. اولین مسئله مهم این است که بانکها از بانک مرکزی مجوز دریافت می کنند و فعالیت هایشان به طور مستقیم تحت نظارت بانک مرکزی انجام می شود. پس قاعدتا نسبت به موسسات قابل اعتمادتر هستند. به بیان واضح تر بانکها اساسنامه ای دارند که از سوی شورای پول و اعتبار به تصویب می رسد؛ در حالی که برای موسسات اعتباری چنین الزامی وجود ندارد. مهم تر اینکه بانکهای دولتی در بازه های زمانی مشخصی سپرده قانونی به بانک مرکزی پرداخت می کنند. در مقابل موسسات اعتباری ملزم به این نوع پرداختی ها نیستند.

شرایط گرفتن وام بانکی با شرایط آسان و کم بهره - مجله اینترنتی شادمگ word image 266782 3 scaled - تسهیلات بانکی را از بانک یا موسسه اعتباری درخواست کنیم؟ - اعتبار سنجی

تسهیلات بانکی

ماجرا از اینجا آغاز می شود که هر کدام از موسسات مالی اعتباری برای دریافت مجوز تبدیل شدن به بانک باید پروسه خاصی را طی کنند. پس موسسات اعتباری در مسیر طی کردن این روال قانونی قرار دارند. چند سالی است که رقابت موسسات مالی اعتباری و بانکها برای جذب سهم بیشتر از بازار و توسعه منابع شان و متقابلا ارائه تسهیلات به مشتریان به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. موسسات اعتباری سعی می کنند با جذب سپرده های مشتریان و ارائه تسهیلات اعتباری جانبی آنها را برای دریافت سود بیشتر ترغیب به سرمایه گذاری کنند. آنطور که به نظر می رسد دلیل اصلی تمایل بیشتر مردم برای سپرده گذاری در موسسات، رسیدن به چند درصد سود بیشتر در مقایسه با بانکها، امکان دریافت تسهیلات کلان تر (با وجود اینکه هزینه بیشتری دارد)، سرعت بیشتر در پرداخت وام نسبت به بانکهاست.

به عبارتی تسهیلاتی که موسسات اعتباری ارائه می دهند اعطای وام سریع با مبالغ بالاتر و با دردسر کمتر است. در حالی که بانکها برای پرداخت وام و تسهیلات بانکی شرایط دشوارتری دارند، اما در مقابل دامنه خدمات بانکها بسیار گسترده تر است. البته ناگفته نماند که موسسات مالی اعتباری هنوز کاملا به سیستم شتاب متصل نیستند. از این رو امکان خیلی از عملیات بانکی و فعالیت های ارزی را ندارند. در ضمن رعایت ضوابط و قوانین مرتبط با کمیته بال برای موسسات الزامی نیست. در حالی که این الزام برای بانکها وجود دارد.

وام آنلاین بدون ضامن و وثیقه | سریع و بدون دردسر word image 266782 5 scaled - تسهیلات بانکی را از بانک یا موسسه اعتباری درخواست کنیم؟ - اعتبار سنجی

اعتبار سنجی

اعتبار سنجی به چه معناست؟

وام بانکی تنها مبالغ پولی نیست و گاهی ممکن است به صورت کالا یا ملک از طرف بانکها یا موسسات اعتباری به مشتریان تعلق بگیرد. اما پیش از هر چیز کاربر از نظر معیارهایی سنجیده می شود تا مشخص شود صلاحیت دریافت وام را دارد یا خیر.

هنگامی که برای دریافت تسهیلات بانکی درخواست می دهید، اولین مرحله ارزیابی اعتبار حساب کاربری شما در بانک است. به بیان واضح تر در روند اعتبار سنجی سوابق گردش مالی فرد در مسیر تعهدات بانکی مشخص می شود. مواردی از قبیل بازپرداخت سر موعد تسهیلات قبلی، مدیریت بدهی ها و دارایی ها که بر مبنای استانداردهای ویژه ای سنجیده می شود. علاوه بر این پارامترهایی مانند میزان درآمد خالص شما، نسبت درآمد به بدهی ها، سوابق اشتغال، درآمد خالص ماهانه بعد از کسر وام های کنونی نیز در این پروسه لحاظ می شود. پس از اعلام نتیجه امتیاز اعتباری، سقف دریافت تسهیلات و میزان بازپرداخت آن برای شخص وام گیرنده تعیین می شود. وجه مشترک بانکها و موسسات وام دهنده همین است که بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده ای وام می دهند.

word image 266782 6 scaled - تسهیلات بانکی را از بانک یا موسسه اعتباری درخواست کنیم؟ - اعتبار سنجی

وام سریع

بانکها و موسسات مالی اعتباری هر کدام چه مزایایی برای متقاضیان وام و تسهیلات بانکی دارند؟

بانکها به طور معمول حجم قابل توجه تری از تسهیلات مالی ارائه می دهند. در حالی که موسسات اعتباری معمولا توان پرداخت مبالغ کمتری از تسهیلات بانکی را دارند. البته با وجود اینکه هزینه ارائه خدمات در بانکهای خصوصی بیشتر است، اما این هزینه در قیاس با سرمایه سپرده گذاری، سود سرمایه و نرخ بهره ناچیز خواهد بود.

یکی از مزایای بزرگ بانکهای خصوصی وجود نمایندگان مستقیم (DSA) است که امکان پیگیری امور اداری در خارج از محیط بانک را می دهد. حتی گاهی نیازی نیست وارد بانک شوید. البته به دلیل وجود همین امکانات (DSA) معمولا نرخ کارمزد بالاتری دریافت می کنند. چنین خدماتی در بانکهای دولتی وجود ندارد. بنابراین نرخ کارمزد پردازش کمتر است. مزید بر اینکه موسسات اعتباری به دلیل وجود فضای رقابتی بیشتر میان شان، وام های با نرخ بهره پایین تر پرداخت می کنند. موسسات اعتباری معمولا در ارائه خدمات فناورانه پیشرو هستند. وام دیجیتال یکی از رهاوردهای عصر جدید است که در طی سالهای اخیر شکل گرفته است. به این صورت که با ارائه اعتباری آنلاین به مشتریان، امکان خرید اقساطی کالا یا دریافت خدمات خاصی برای کاربران فراهم می شود.

کدام بنگاه های اقتصادی خصوصی و دولتی سریع تر وام می دهند؟

بانکهای دولتی در پروسه واجد شرایط بودن برای دریافت و وام و تسهیلات بانکی سخت گیرانه تر عمل می کنند. این مسئله موجب می شود مراحل پردازش پرداخت وام نیز به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. در شرایط حاضر موسسات اعتباری و بانکهای خصوصی از ابزارها و فناوری های به روزتری برخوردار هستند. به گونه ای که با امکانات برنامه های موبایلی، جایگاه های اختصاصی مشتریان و ارتباطات تسهیل شده تلفنی گوی سبقت را از بانکهای دولتی ربوده اند. موسسات اعتباری روند اداری یا به اصطلاح کاغذ بازی و پردازش اطلاعات و پرداخت سریع تری دارند. معیاری که بیش از هر عامل دیگر مورد توجه مشتریان متقاضی وام قرار می گیرد.

در این نوشتار توصیف کلی در خصوص فرآیند تسهیلات بانکی از بانکهای دولتی و موسسات اعتباری عنوان شد. همانطور که می دانید بانکهای دولتی ساختار نظام مندتر و مشتریان گسترده تری دارند. بنابراین فضای چندان رقابتی نداشته و کمتر برای جذب مشتری تلاش می کنند. در حالی که این قضیه در موسسات اعتباری پررنگ است و بر سر ارائه تسهیلات بانکی مناسب و سریع تر به مخاطبان رقابت شدیدی وجود دارد. برای کسب اطلاعات و جزئیات بیشتر در خصوص دریافت تسهیلات بانکی برتر و درگاه دانش اقتصادی می توانید به وبسایت Etebar.com مراجعه کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.