پنج‌شنبه, 26 مهر 1403 Wednesday, 16 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43909 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2457×
بیت کوین چیست و چگونه دنیا را متحول کرد؟
21 آبان 1402 ساعت: 8:25
شناسه : 267296
6

با توجه به محبوبیت بیت کوین در جامعه، سرمایه گذاران و معامله گران کوتاه مدتی به سرمایه گذاری در بیت کوین علاقه مند شدند.

پ
پ

word image 267296 1 - بیت کوین چیست و چگونه دنیا را متحول کرد؟ - بیت کوین

منبع این خبر مقاله بیت کوین چیست در مجله خبری نیپوتو می باشد.

بیت کوین چگونه متولد شد؟

آگوست سال 2008 دامنه‌ای اینترنتی با آدرس Bitcoin.org ثبت شد که تا به امروز مشخصات مالک این دامنه به صورت رسمی و عمومی اعلام نشده است و هیچ اطلاعاتی نیز از آن در دسترس نیست. اکتبر سال 2008 شخصی با استفاده از نام جعلی ساتوشی ناکاموتو اعلام کرد که “من در حال طراحی و توسعه‌ی نوعی سیستم مالی کاملا همتا به همتا هستم که نیازی به دخالت هیچ نهاد مالی و یا شخص خاصی ندارد.”

در ادامه نیز اقدام به انتشار وایت پیپری با عنوان “سیستم پرداخت همتا به همتا” در سایت Bitcoin.org کرد. اولین بلاک بیت‌کوین نیز با نام بلاک صفر و یا “Genesis Block” در تاریخ 3 ژوئن 2009 استخراج شد.

ویژگی های بیت کوین (BTC)

  • حداکثر عرضه بیت کوین (BTC) 21,000,000.0 است. کل عرضه 21,000,000.0 و عرضه در گردش 19,465,250.0 است.
  • هش ریت بیت کوین (BTC) 93000000000 است. سرعت تراکنش بیت کوین (BTC) / زمان بلاک 7 است. پاداش بلاک 6.25 است.
  • در حال حاضر تعداد کوین های استخراج شده 18,433,468.0 است. سوددهی ماینینگ کم است.

سال 2009، بیت کوین به صورت عمومی توسعه داده شد و در حال حاضر نیز به عنوان پادشاه بازار ارزهای دیجیتال شناخته می شود. محبوبیت روز افزون بیت کوین باعث شد تا ارزها و شبکه های بلاکچین دیگری نیز با الهام گرفتن از بیت کوین و ساختار امنیتی و مالی آن روش های پرداخت و ذخیره‌ی داده های جدیدی را توسعه دهند.

چگونه بیت کوین را خریداری کنیم ؟

اگر علاقه‌ای به استخراج بیت کوین ندارید و یا سرمایه‌ی لازم برای خرید دستگاه های ماینر را ندارید شما می توانید بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال از صرافی های معتبر فعال در این حوزه مثل صرافی نیپوتو خریداری کنید. بسیاری از مردم احتمالا توانایی خرید یک بیت کوین را ندارند. با توجه به خاصیت تقسیم پذیری بالای بیت کوین شما می توانید بخشی از یک بیت کوین را خریداری کنید. برای این کار کافی است به صرافی نیپوتو مراجعه کنید و بعد از افتتاح حساب کاربری در این صرافی، حساب خود را با استفاده از دارایی ریالی خود از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب و یا پرداخت یارهای معتبر شارژ کنید. در نهایت میتوانید بر مبنای ریال مقدار بیت کوین مورد نظر خود را خریداری کنید و در کیف پول های امن نیپوتو نگهداری کنید.

سرمایه گذاری روی بیت کوین

با توجه به محبوبیت بیت کوین در جامعه، سرمایه گذاران و معامله گران کوتاه مدتی به سرمایه گذاری در بیت کوین علاقه مند شدند. بین سال های 2009 تا 2017 صرافی های ارز دیجیتال زیادی با هدف تسهیل خرید و فروش دارایی های دیجیتال توسعه داده شدند. افزایش محبوبیت بیت‌کوین و افزایش حجم تقاضای خرید این دارایی غیر متمرکز باعث رشد قیمت آن شد. در سال 2017 با عبور از سطح روانی 1000 دلار توجه بسیاری از سرمایه گذاران بلند مدتی و معامله گران کوتاه مدتی را به خودش جلب کرد. در زمان انتشار این پست قیمت بیت کوین معادل 31 هزار دلار ارزیابی می شود.

ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین

یکی از بزرگترین چالش های معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال نوسان شدید آن ها است. برای مثال بیت کوین تا دسامبر سال 2019 با قیمت 7167 دلار معامله می شد. یک سال بعد و با 300 درصد افزایش به ارزش 28984 دلار رسید. بیت‌کوین تا نیمه‌ی اول سال 2021 رکورد قیمت 68 هزار دلار را شکست. اما در نوامبر 2021 ناگهان سفینه‌ی فضایی بیت کوین برای سفر به ماه متوقف شد. بیت کوین بعد از آن تا سطح 15 هزار دلار کاهش یافت.

بیشتر بخوانید » بزرگترین سرقت ها در حوزه ارزهای دیجیتال

نتیجه گیری

بیت کوین اولین دارایی مالی در قالب ارز دیجیتال بود که با هدف استفاده به عنوان یک سیستم پرداخت مالی متولد شد. از سال 2009 که بیت کوین برای اولین بار خودش را به ما معرفی کرد تا به امروز علاوه بر اینکه محبوبیت فوق العاده‌ای بدست آورده، ارزهای دیجیتال دیگری نیز با الهام گرفتن از شبکه و سیستم بیت کوین توسط توسعه دهندگان مختلف وارد بازار کریپتو کارنسی شده اند.

هرچقدر فرایند تولید بیت کوین پیچیده است خرید و فروش آن از طریق صرافی های معتبر ارز دیجیتال بسیار ساده است. سرمایه گذاران فقط با مراجعه به یکی از این صرافی‌ها و بازکردن حساب کاربری می توانند به آسانی و به صورت آنلاین اقدام به خرید و یا فروش دارایی های دیجیتال خود کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.