دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
نمایشگاه نقاشی وحجم از آثار نسرین فلاحتی در گالری خانه فرهنگ گیلان
27 آبان 1402 ساعت: 22:14
شناسه : 267805
4

آیین گشایش نمایشگاه نقاشی و حجم که به آثار «نسرین فلاحتی»، نقاش گیلانی اختصاص داشت، عصر روز جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ با حضور اهالی فرهنگ و هنر در گالری خانه فرهنگ گیلان برگزار شد.

پ
پ

نمایشگاه نقاشی وحجم از آثار نسرین فلاحتی در گالری خانه فرهنگ گیلان scaled e1700333056939 - نمایشگاه نقاشی وحجم از آثار نسرین فلاحتی در گالری خانه فرهنگ گیلان - خانه فرهنگ گیلان

نسرین فلاحتی دانش‌آموخته‌ی کارشناسی نقاشی از دانشگاه الزهرا، از دهه هفتاد تاکنون نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی داشته‌ و همچنین در حوزه آموزش دانشگاهی و آزاد مشغول به کار بوده است.
هنرمند در استیتمنت نمایشگاه نوشته است: «مجموعه‌ی حاضر محصول کار من در هشت سال گذشته بوده که با تاثیر و رویکرد به هنر ایران در فاصله قرون پنجم تا ششم می‌باشد که غالباً به آفریده‌های هنر دوره سلجوقی نظر داشته‌ام.

ایران دارای یک ادامه‌ی فرهنگی طولانی در مسیر تمدن است که نتیجه دستاورد ملی آن همچون شعر، معماری، هنرهای تجسمی… دامنه‌ی گسترده‌ای دارد. مجموعه کنونی متاثر از این فرهنگ پُربار و بالنده است. فرهنگی که با گذشت زمان و دگرگونی در شیوه تفکر با مقداری تصفیه‌ی فرهنگی روبرو بود و بخش‌هایی نیز مانده‌اند که در برابر تحولات توانسته‌اند مقاومت کنند.

غالباً دو دوره از هنر ایرانی را پُررنگ‌تر از دوره‌های دیگر دانسته‌اند، دوران ساسانی و دوره صفوی. با این‌همه هنر دوره سلجوقی هیچ کمی از دو دوره یاد شده ندارد.

رشد و شکوفایی فلسفه، شعر، معماری، نقاشی و تحولات اندیشه در قرون پنجم و ششم همچون ستونی استوار تا کنون پابرجا مانده است. آثار تاریخی فرهنگ ایران متاثر از آیین‌ها که بیشتر ناظر به شروع فصول مختلف سال یا سوگواری، عروسی، جنگ و… که یک نوع ریشه‌ی مادی بر این آیین‌ها در نظر بوده و یک نوع ریشه‌ی زمینی و انسانی در ارتباط زندگی انسان با خاک و طبیعت پیرامون دارد.»

این مجموعه شامل: ده نقاشی رنگ روغن  و اکرلیک روی بوم، ده نقاشی اکرلیک روی چوب (تبجه)، نه نقاشی اکرلیک نقش برجسته روی بستر گچ و چهارده حجم و یک نقش برجسته می‌باشد و تا ۲ آذرماه برقرار است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.