جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43589 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2451×
7 مزیت تصفیه هوا با هواساز
14 بهمن 1402 ساعت: 13:21
شناسه : 272992
6

این روزها، افزایش آلودگی هوای داخل ساختمان بسیار آسان است، حتی چیزی به سادگی پختن شام می تواند خانه شما را با گازهای مضر و ذرات معلق در هوا که مدت ها پس از اتمام غذا در هوا باقی می مانند، آلوده کند. با افزایش مصرف انرژی ساختمان‌ها، رسیدن آلودگی هوای داخل ساختمان به سطوح خطرناک‌تر آسان‌تر می‌شود ، مگر اینکه تلاشی آگاهانه برای محافظت از کیفیت هوای خانه خود انجام دهید.

پ
پ

7 مزیت تصفیه هوا با هواساز

این روزها، افزایش آلودگی هوای داخل ساختمان بسیار آسان است، حتی چیزی به سادگی پختن شام می تواند خانه شما را با گازهای مضر و ذرات معلق در هوا که مدت ها پس از اتمام غذا در هوا باقی می مانند، آلوده کند. با افزایش مصرف انرژی ساختمان‌ها، رسیدن آلودگی هوای داخل ساختمان به سطوح خطرناک‌تر آسان‌تر می‌شود ، مگر اینکه تلاشی آگاهانه برای محافظت از کیفیت هوای خانه خود انجام دهید.

دستگاه های تهویه مطبوع می توانند مکمل مفیدی برای تضمین کیفیت هوای داخلی باشند. بسته به نوع فیلتر مورد استفاده، یک هواساز اکونوپک ممکن است ذرات معلق (PM)، ترکیبات آلی فرار (VOCs)، کپک ها، باکتری ها، ویروس ها و سایر آلاینده ها را از هوا حذف کند.

فواید استفاده از هواساز

بیایید نگاهی به فواید مختلف دستگاه های تهویه مطبوع ا برای سلامتی و خانه شما بیندازیم.

1.مواد حساسیت زا را حذف کنید

خانه شما قرار است مکان امن شما باشد، اما زمانی که هوای داخل خانه شما مملو از محرک های آلرژی مانند گرده، شوره حیوانات، گرد و غبار و هاگ های کپک است، ممکن است خیلی شبیه به آن نباشد. یکی از مزایای برتر یک دستگاه هواساز با کیفیت، توانایی آن در کاهش بار آلرژن خانگی شما است.

قرار گرفتن در معرض آلرژن های موجود در هوا می تواند باعث علائمی مانند عطسه، احتقان، آبریزش بینی و خارش یا آبریزش چشم شود. اگر علائم آلرژی شما در شب یا در حوالی زمانی که از خواب بیدار می شوید بدتر می شود، سرنخ خوبی است که نشان می دهد شما نسبت به آلرژن های خانه خود واکنش نشان می دهید.

برای اینکه به سیستم تنفسی خود استراحت دهید، یک هواساز را در اتاق خواب، اتاق نشیمن یا هر جایی که بیشترین زمان را سپری می کنید قرار دهید. سپس آن را روشن کنید، روشن نگه دارید و بگذارید کار خودش را انجام دهد.

مزیت تصفیه هوا با هواساز

2.محرک های آسم در هوا را کاهش دهید

یک هواساز می تواند به شما در مدیریت سطوح آلودگی خانه کمک کند و قرار گرفتن در معرض آلودگی را که می تواند باعث تشدید آسم شود را کاهش دهد. وقتی آلاینده‌های موجود در هوا را استنشاق می‌کنید، هنگام عبور از سیستم تنفسی، راه‌های هوایی شما را تحریک می‌کنند، که می‌تواند آسم شما را تحریک کرده و تنفس را دشوار کند.

قرار گرفتن در معرض ذرات ریز معلق در هوا یا ازن ممکن است علائم آسم را بدتر کرده و نیاز به داروهای آسم را افزایش دهد. و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در دوران کودکی ممکن است احتمال ابتلای افراد به آسم را در برخی از مراحل زندگی افزایش دهد. از بهترین شرکت ها در زمینه Hvac و هواساز میتوان به تهویه نوین ایرانیان ، تهویه نگار و آلا تهویه اشاره کرد.

اندازه ذرات معلق در هوا می تواند متفاوت باشد. برخی از آن‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که با چشم غیرمسلح قابل تشخیص باشند، مانند ذرات غبار شناور که هنگام تابش خورشید از پنجره شما می‌بینید. بقیه میکروسکوپی هستند. فیلترهای هوای مکانیکی با راندمان بالا، مانند فیلترهای HEPA، برای حذف حداقل 99.97 درصد از گرده، غبار و سایر ذرات معلق در هوا با اندازه 0.3 میکرون رتبه بندی می شوند.

3.کاهش خطر قرار گرفتن در معرض ویروس در هوا

ویروس هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و COVID-19 می توانند از طریق ذرات و قطرات موجود در هوا منتقل شوند. بنابراین، هنگامی که فردی در خانه شما به ویروس مبتلا می شود، نمی تواند در هنگام سرفه، عطسه یا حتی نفس کشیدن، ویروس را از طریق هوا پخش کند. ( با این حال، پوشیدن ماسک مطمئنا می تواند کمک کننده باشد.) به همین دلیل است که عفونت های ویروسی در کل خانه بسیار رایج است .

برخی از تصفیه‌کننده‌های هوا می‌توانند باکتری‌ها و ویروس‌ها را جذب کنند و به حذف آنها از هوا در هنگام عبور از فیلتر کمک کنند.

4. ذرات مضر کمتر

ذرات ریز می توانند به اعماق ریه های شما وارد شوند و مانند اکسیژن وارد خون شما شوند، جایی که به بقیه بدن شما دسترسی دارند و می توانند تقریباً بر هر سیستم بیولوژیکی تأثیر بگذارند. مطالعات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض آلودگی ذرات می تواند بر سلامت قلب تأثیر منفی بگذارد و خطر فشار خون بالا، سکته مغزی، حمله قلبی و نارسایی قلبی را افزایش دهد. حتی قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت با افزایش فشار خون و التهاب مرتبط است . کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی، به ویژه ذرات معلق در هوا، می تواند به محافظت از قلب شما در برابر اثرات کیفیت بد هوا کمک کند. استفاده از هواساز هایژنیک برای کاهش آلودگی ذرات خانه شما ممکن است به سلامت قلب و ریه شما کمک کند ، به خصوص اگر در منطقه ای زندگی می کنید که سطح آلودگی هوای بیرون زیاد است.

5. رهایی از بوهای متعفن

برخی از بوهای بد به راحتی از بین می روند، مانند بیرون آوردن سطل زباله زمانی که شروع به بدبو شدن می کند. بعضی می توانند کمی سرسخت تر باشند. فرقی نمی‌کند خانه خود را از شر بوی آشپزی ، مبلمان جدید، حیوانات خانگی یا فرش بدبو خلاص کنید، یک هواساز می‌تواند به شما کمک کند.

فواید استفاده از هواساز

 

6. تجمع گرد و غبار کمتر

گرد و غبار بدون توجه به جایی که آن را پیدا می کنید یکسان به نظر می رسد. اگر آن را با رنگ خاکستری یکنواخت آن قضاوت کنید، هرگز گمان نمی‌کنید که از طیف وسیعی از ذرات مختلف تشکیل شده است. سلول های مرده پوست، خاک، هاگ های کپک، باکتری ها، تکه های مو، گرده، شوره حیوانات خانگی، کنه های گرد و غبار (زنده و مرده) و حتی فلزات سنگین مانند سرب را می توان در گرد و غبار خانه یافت.

یک دستگاه هواساز می تواند با حذف ذرات معلق از هوا قبل از اینکه فرصتی برای ته نشین شدن داشته باشد، انتشار گرد و غبار را کاهش دهد، بنابراین می توانید زمان کمتری را برای گردگیری و زمان بیشتری برای انجام کاری که واقعاً از آن لذت می برید صرف کنید.

7.محیط خواب بهتر

کیفیت ضعیف هوای اتاق خواب می تواند باعث شود که خواب با کیفیت تقریبا غیرممکن باشد. گرد و غبار، شوره حیوانات، گرده گل یا سایر مواد حساسیت زا در هوا یا روی رختخواب شما می تواند باعث تحریک تنفسی شود که خواب شما را با علائمی مانند عطسه و گرفتگی بینی قطع می کند. حتی اگر معمولاً آلرژی ندارید، تنفس آلودگی ذرات همچنان ممکن است باعث اختلال یا خواب ناآرام شود .

قرار دادن هواساز ایرواشر در اتاق خواب می تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض ذرات معلق در هوا در شب کمک کند. سعی کنید آن را روی میز یا کمد خود قرار دهید، جایی که ورودی هوا توسط دیوارها، مبلمان یا اثاثه یا لوازم داخلی مسدود نشود. سپس، دستگاه تصفیه هوا را تمام شب در بالاترین درجه روشن نگه دارید که خواب شما را مختل نمی کند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.