جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43589 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2451×
نشانه وجود رسوب در آبگرمکن
15 بهمن 1402 ساعت: 11:46
شناسه : 273215
3

چند دلیل وجود دارد که بخاری شما ممکن است در اثر تجمع رسوب آسیب ببیند. اغلب، به این دلیل است که منبع آب شما حاوی رسوب است. اگر این رسوب در بالادست آبگرمکن آب گرم حذف نشود، در نهایت مخزن گرمایش و عناصر را مسدود می کند. بهترین کار تماس با متخصص در این زمینه می باشد. اگر در اصفهان هستید ما کلیه خدمات تعمیر پکیج در اصفهان و تعمیر پکیج ایران رادیاتور در اصفهان را به شما ارائه میکنیم.

پ
پ

چند دلیل وجود دارد که بخاری شما ممکن است در اثر تجمع رسوب آسیب ببیند. اغلب، به این دلیل است که منبع آب شما حاوی رسوب است. اگر این رسوب در بالادست آبگرمکن آب گرم حذف نشود، در نهایت مخزن گرمایش و عناصر را مسدود می کند. بهترین کار تماس با متخصص در این زمینه می باشد. اگر در اصفهان هستید ما کلیه خدمات تعمیر پکیج در اصفهان و تعمیر پکیج ایران رادیاتور در اصفهان را به شما ارائه میکنیم.

9 نشانه رسوب گیری در آبگرمکن

در اینجا 9 نشانه رایج رسوب در بخاری آب گرم خود را خواهید یافت. اگر چندین مورد از این نشانه ها را مشاهده کرده اید، احتمالاً با رسوبات سر و کار دارید.

علامت 1: مشکلات گرم کردن آب

یکی از نشانه های احتمالی رسوب در یک بخاری آب گرم، مشکلات گرمایش آب است.

اگر آب شما فقط تا دمای معینی گرم می شود، حتی زمانی که گرما را در وسایل خود به حداکثر برسانید ، رسوب می تواند مقصر باشد. یا اگر باید مدت زیادی منتظر بمانید تا آب گرم را از شیرها و سر دوش بگیرید، رسوبات نیز می توانند مشکل ساز باشند.

مخزن آبگرمکن خانگی به طور متوسط ​​می تواند بین 20 تا 100 گالن آب را به طور همزمان در خود جای دهد. هنگامی که آب گرم می شود، رسوبات و مواد معدنی از مولکول های آب جدا می شوند و در پایه مخزن جمع می شوند. در نهایت لایه های رسوب در مخزن به عنوان عایق عمل می کنند. بنابراین، ممکن است عناصر گرمایشی به همان اندازه سخت کار کنند، اما گرمای کمتری می‌تواند به آب برسد، و رسیدن آب به دمای مشخصی بیشتر طول می‌کشد یا ممکن است اصلاً نتواند به این دما برسد.

یک المنت گرمایشی باید سخت‌تر و سخت‌تر کار کند، زیرا رسوب در مخزن ادامه می‌یابد و در نهایت منجر به خرابی می‌شود (معمولاً به دلیل نقص یا نشت).

البته، مشکلات گرمایش می‌تواند به‌علاوه دلایل دیگری به غیر از رسوب‌سازی ایجاد شود، بنابراین به خواندن ادامه دهید تا در مورد علائم دیگر رسوب‌سازی در بخاری خود بیاموزید. این باید به شما کمک کند تا علت احتمالی مشکل را محدود کنید.

نشانه وجود رسوب در آبگرمکن

علامت 2: کاهش جریان و فشار آب

تجمع رسوب در مخزن آبگرمکن شما همچنین می تواند جریان و فشار آب را در سیستم لوله کشی شما کاهش دهد.

اگر متوجه شده اید که جریان آب از شیرهای آب و سر دوش شما هرگز زیاد نیست ، حتی زمانی که دستگاه به طور کامل روشن است، ممکن است مشکل رسوب داشته باشید.

رسوب اضافی در مخزن آب گرم شما مانع از جریان مناسب آب از طریق اجزای بخاری و لوله های آب گرم شما می شود. باز هم، این موضوعی است که احتمالاً با گذشت زمان و با ادامه انباشته شدن رسوب بدتر خواهد شد.

علامت 3: صداهای غیرمعمول از بخاری شما

اگر متوجه صداهای خش خش، کوبیدن یا غرش از مخزن آب گرم خود شده اید ، ممکن است رسوبات عامل آن باشند.

وقتی رسوب در مخزن بخاری جمع می‌شود و عنصر آبگرمکن شروع به گرم کردن آب می‌کند، زباله‌های ته مخزن شروع به سوزاندن می‌کنند و در حین انجام این کار صدای خش‌خش یا صدای خش‌خش غیرعادی ایجاد می‌کنند.

این صداها همچنین ممکن است ناشی از حفره‌های هوا در زیر لایه رسوب باشد که وقتی آب شروع به گرم شدن می‌کند، ترک می‌کند و ترق می‌خورد.

علامت 4: آبی به رنگ نارنجی یا ابری

اگر رسوب به مرور زمان در بخاری آب گرم شما جمع شود، ممکن است آب شما رنگ نارنجی یا قرمزی به خود بگیرد یا ممکن است کدر شود ، که نشان دهنده این است که رسوب زیاد باعث از کار افتادن بخاری شما شده است.

همچنین ممکن است متوجه شوید که آب شما طعم یا بوی فلزی دارد، که نشانه دیگری از خرابی آبگرمکن است.

ظاهر زنگ زده، بو یا طعم آب شما ناشی از رسوبات موجود در آب است که عنصر گرمایش را خورده است. رسوبات و مواد معدنی موجود در آب شما همچنین ممکن است به پوشش مخزن بخاری آسیب برساند و باعث فرسودگی آن و در نهایت خوردگی فولاد زیر آن شود. سپس این ذرات زنگ خورده توسط آب به تمام وسایل و وسایل شما منتقل می شود.

علامت 5: نشتی شیر تسکین

شیر تسکین دما و فشار آبگرمکن برای محافظت از بخاری در برابر دمای بسیار بالای آب و فشار آب طراحی شده است که می تواند به دستگاه آسیب برساند.

اگر متوجه شدید که شیر بخاری شما نشتی دارد، یا شیر را آزمایش می کنید و نمی توانید هیچ آبی را در لوله مشاهده کنید، ممکن است توسط رسوب آسیب دیده باشد.

هنگامی که عنصر حرارتی پایینی در معرض تجمع نمک، کربنات کلسیم و رسوب قرار می گیرد، عنصر برای رسیدن به دمای آب مورد نظر باید سخت تر کار کند و باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. در نتیجه، مخزن آب گرم به طور قابل توجهی منبسط می شود و فشار آب داخل افزایش می یابد. اگر مخزن حل نشود، ممکن است نشتی، ترکیدن یا حتی منفجر شود.

شیر تسکین برای جلوگیری از این اتفاق طراحی شده است، با آزاد کردن آب برای جلوگیری از فشار اضافی. اما شیر ممکن است شروع به نشت کند و در صورت استفاده بیش از حد از کار بیفتد که منجر به عواقب بالقوه خطرناک در مخزن بخاری می شود.

رسوب گیری در آبگرمکن

علامت 6: اصلاً آب گرم وجود ندارد

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، ممکن است متوجه کاهش جریان آب از وسایل شما در نتیجه رسوب در بخاری شما شویم.

اما در مورد رسوب شدید، بخاری شما ممکن است دچار انسداد رسوبی شود که از خروج آب از واحد جلوگیری می کند .

اگر این اتفاق بیفتد، اگر می‌خواهید جریان را دوباره به شیر آب گرم خود بازگردانید، باید یک لوله‌کش حرفه‌ای برای حل این مشکل استخدام کنید. ما کلیه خدمات تعمیر پکیج بوتان در اصفهان را برای شما انجام میدهیم.

علامت 7: ترک در مخزن و قطعات

ما قبلاً به پتانسیل انبساط سریع مخزن آب گرم شما در نتیجه گرم شدن بیش از حد عنصر گرمایش اشاره کرده ایم.

اگر گرما و فشار بیش از حد در مخزن ایجاد شود، ممکن است در طول زمان دچار ترک شود.

خوردگی یکی دیگر از دلایل ترک و شکستگی در مخزن و اجزای آبگرمکن شما است. ممکن است متوجه نشتی از مخزن شوید که در نتیجه حوضچه های آب در مجاورت آبگرمکن ایجاد می شود.

علامت 8: نشتی شیر تخلیه آبگرمکن

نشتی های کوچک در شیر تخلیه آبگرمکن شما یکی دیگر از نشانه های تجمع رسوب است.

یکی از شایع ترین دلایل نشتی دریچه تخلیه، تجمع رسوب در مکانیزم داخلی شیر است .

اگر متوجه نشوید که دریچه تخلیه شما نشتی دارد، ممکن است مشکل تا زمانی بدتر شود که دریچه کاملا خراب شود و مخزن بخاری روی زمین خالی شود.

علامت 9: افزایش هزینه برای آب گرم یا گاز

تمام این اثرات رسوب در آبگرمکن آب گرم شما منجر به افزایش قبض برق یا گاز می شود (بسته به اینکه آبگرمکن گازی یا برقی دارید).

بخاری شما برای گرم کردن آب سخت‌تر کار می‌کند و برای رسیدن به دمای ایده‌آل آب گرم زمان بیشتری صرف می‌کند و شما هزینه برق یا گاز اضافی مصرف شده برای بخاری را می‌پردازید تا مطابق مورد نظر عمل کند.

بسته به آسیب وارد شده به بخاری و مدت زمانی که مشکل را قبل از رفع آن برطرف می کنید، ممکن است در نتیجه رسوب آبگرمکن تا 30 درصد بیشتر از آنچه که معمولاً پرداخت می کنید، پرداخت کنید.

در مورد رسوب گیری در آبگرمکن چه باید کرد

در اینجا برخی از بهترین راه ها برای مقابله با رسوب آبگرمکن آب گرم آورده شده است.

آبگرمکن خود را بشویید

سریعترین راه برای از بین بردن رسوب از آبگرمکن، شستشو است.

صرف نظر از میزان رسوب آب، باید سعی کنید مخزن بخاری خود را حداقل یک بار در سال شستشو دهید . اگر آب بسیار سفت یا غنی از رسوب دارید، بخاری را ۲ تا ۳ بار در سال شستشو دهید.

این کار باعث پاکسازی رسوبات و مواد معدنی انباشته شده و بهبود عملکرد بخاری می شود. همچنین طول عمر بخاری را افزایش می دهد.

قطعات معیوب یا آسیب دیده را جایگزین کنید

اگر رسوب به هر یک از اجزای بخاری شما مانند شیر تخلیه یا شیر تسکین آسیب رسانده باشد، ممکن است نیاز به تعویض این قطعات داشته باشید.

از یک لوله کش ماهر بخواهید که بخاری شما را بررسی کند و به شما توصیه کند که آیا هیچ یک از قطعات باید تعویض شوند یا خیر.

اگر سیستم به طور کلی در نتیجه آسیب رسوب کار خود را متوقف کند، ممکن است چاره ای جز سرمایه گذاری در یک آبگرمکن جدید نداشته باشید. قبل از نتیجه گیری سریع، با لوله کش محلی خود برای نظر دوم صحبت کنید.

یک فیلتر رسوب یا نرم کننده آب نصب کنید

شستشوی بخاری و تعویض قطعات آسیب دیده به مقابله با اثرات رسوب بر آبگرمکن کمک می کند اما در وهله اول از تشکیل رسوب جلوگیری نمی کند.

حذف رسوب از منبع آب تنها راه برای جلوگیری از این آسیب است. توصیه می کنیم یک فیلتر آب رسوبی را در خط تامین آب سرد ورودی خود نصب کنید ، به خصوص اگر آب چاه دارید، که احتمال وجود رسوب در آن بیشتر از آب شهری است.

اگر مواد معدنی مشکلی بزرگتر از رسوب در آب شما هستند، به یک نرم کننده آب نیاز دارید .

سیستم های نرم کننده آب، مواد معدنی سختی آب کلسیم و منیزیم را از بین می برند ، که اثرات مشابهی در انسداد و رسوب گذاری در آبگرمکن شما دارند.

نرم‌کننده‌های آب نیز برای نصب در لوله اصلی آب شما طراحی شده‌اند، بنابراین آب نرم را به کل خانه شما می‌رسانند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.