جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43589 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2451×
پیشنهاد تاسیس موزه‌ی فرهنگ و هنر خانه فرهنگ گیلان
22 اردیبهشت 1403 ساعت: 14:28
شناسه : 279954
7
در هفتمین شب فرهنگی خانه‌ی فرهنگ گیلان توسط یاوران خانه، مطرح شد:

 ایرج عمرانی یکی از حامیان خانه فرهنگ گیلان بیان کرد: ما حاضر هستیم در بخش تاسیس موزه‌ی فرهنگ و هنر برای خانه‌ی فرهنگ گیلان حمایت‌های کاملی داشته باشیم. چرا که در رشت فقدان و ضرورت ایجاد چنین مکانی به شدت احساس می‌شود.

پ
پ

عصر پنجشنبه بیست اردیبهشت ۱۴۰۳، هفتمین شب از شب‌های خانه‌ی فرهنگ گیلان با عنوان «شب یاوران فرهنگ و هنر» با حضور یاوران، هنرمندان، فرهنگ‌دوستان و اعضای خانه فرهنگ برگزار شد.

در ابتدای این برنامه پرویز فکرآزاد، ضمن ابراز خوش‌آمدگویی به مهمانان شب یاوران فرهنگ و هنر خانه فرهنگ گیلان، پیرامون اهمیت یاوری در عرصه‌ی فرهنگ و هنر مطالبی را بیان کرد. سپس از مهندس فرید فیروزی برای سخنرانی دعوت به عمل آمد.

مدیرمسوول خانه‌ی فرهنگ گیلان درباره ضرورت و توجه یاوران در کنار مباحث مادی به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی و توسعه‌ی فرهنگی نیازمند حمایت همه جانبه‌ است و خانه‌ی فرهنگ تا کنون با حمایت‌های بی‌دریغ هنرمندان، اعضا و یاوران‌ توانسته نقش خود را به عنوان یک نهاد فرهنگی به درستی ایفا کند. وی یادآور شد در صورت حمایت فرهنگ‌دوستان قطعاً در خانه‌ی فرهنگ و توسط اعضای آن می‌توان رخدادهای مهم فرهنگی را رقم زد.

سپس پرویز فکرآزاد از نجم‌الدین مهرپور به نمایندگی ازعلی مهرپور دعوت به عمل آورد تا لوح سپاس و نشان سپاس خانه را دریافت کند. وی از خانه‌ی فرهنگ گیلان برای برگزاری این نشست تشکر کرد.

در ادامه این شب فرهنگی، مهرداد رجبی از اعضای موثر و فعال گروه یاوران خانه‌ی فرهنگ گیلان، سخنران بعدی مراسم بود. وی در راستای اهداف تشکیل این گروه و نقش یاوران خانه در خرید عمارت دیرسال خانه‌فرهنگ و چگونگی جمع‌آوری منابع مالی و نقش هر یک از یاوران در تحقق این عمل فرهنگی توضیحات مبسوطی را ارایه کرد و در سه بخش به دغدغه‌های این گروه، اهداف، دستاوردها و چشم‌انداز پیش رو پرداخت.

در بخش بعدی برنامه از سرکار خانم آذر پیرزاده (صیانتی) از چهره‌های حامی خانه‌ی فرهنگ تقدیر و تشکر به عمل آمد.

همچنین در ادامه‌ی این نشست از یکی از حامیان فرهیخته خانه فرهنگ، مهندس ایرج عمرانی برای دریافت لوح تقدیر و نشان سپاس خانه دعوت به عمل آمد.

مهندس عمرانی با تقدیر و تشکر از فعالیت‌های فرهنگی خانه گفت: از خانه فرهنگ انتظار می‌رود که در کنار فعالیت‌های درخشان هنری، نگاهی فرهنگی نیز به مسئله محیط‌زیست در رشت نیز داشته باشد و به سمت مطالبه‌ی احیای رودخانه‌های گیلان برود.

هم‌چنین ایشان بیان کرد: ما حاضر هستیم در بخش تاسیس موزه‌ی فرهنگ و هنر برای خانه‌ی فرهنگ گیلان حمایت‌های کاملی داشته باشیم. چرا که در رشت فقدان و ضرورت ایجاد چنین مکانی به شدت احساس می‌شود.

در ادامه‌ی این نشست از آقای ایرج عمرانی که کمک‌های مادی و معنوی ایشان در سال‌های گذشته منجر شد تا موسسه فرهنگی خانه‌ی فرهنگ بتواند با خریداری ملک هم‌جوار این خانه بر مساحت و دامنه‌ی فعالیت‌هایش در آتی بیفزاید، تقدیر و تشکر به عمل آمد.

پرویز فکرآزاد، ضمن اعلام اسامی تنی چند از یاوران خانه که در این‌ سا‌لها به خواست ایشان نامشان اعلام نشده بود، از حمایت‌ّهای ایشان تقدیر و تشکر کرد، که این بخش با تشویق و تقدیر حاضرین همراه بود.

در بخش دیگر از این مراسم تقدیر و تجلیل از حامیان خانه فرهنگ گیلان، از جلال رنجبر پویا حامی همیشگی خانه‌ی فرهنگ تقدیر شد. وی در سخنانی با اشاره به نحوه‌ی آشنایی‌اش با خانه فرهنگ و اهمیت تاریخی این خانه از چند یاور در راستای جمع‌آوری کمک‌های فرهنگی برای خرید عمارت خانه‌ی فرهنگ و پیشبرد اهداف فرهنگی خانه فرهنگ نام برد و در پایان نیز از خاطره‌ی دیدارها و جلسات مقدماتی خرید عمارت این موسسه فرهنگی-هنری گفت.

در ادامه‌ی این نشست از یکی از حامیان برجسته خانه فرهنگ، مهندس علی‌اکبر‌کاشی قندی برای دریافت لوح تقدیر و نشان سپاس خانه دعوت به عمل آمد. که آقای مهندس مسعود اکرامی به نمایندگی از ایشان لوح تقدیر و نشان سپاس خانه فرهنگ را دریافت کردند.

در بخش انتهایی این شب فرهنگی، اجرای بخش‌های متنوعی از گروه موسیقی هفت و هشت با سرپرستی و آهنگسازی مهدی محمدنژاد و گروه همراه برگزار شد. که با اجرای چندین قطعه موسیقی سنتی و قطعاتی با زبان گیلکی حسن اختتام این شب خاطره انگیز در خانه فرهنگ گیلان بودند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.