از گذشته تا کنون ظاهر خودرو در تعیین قیمت خودرو نقش بسزایی داشته است و امروزه با بالا رفتن روزانه قیمت خودرو در کشور عزیزمان، به این وسیله به دید سرمایه نگاه می شود. قطعاً هر گونه آسیب به بدنه از قیمت این وسیله خواهد کاست.
درست است که آنچه به افت قیمت شدید منجر می شود آسیب هایی است که به صافکاری و نقاشی خودرو نیاز باشد. ولی رنگ پریدگی خودرو، کدری چراغ ها، خط و خش، ظاهر نا زیبا رینگ ها و… نیز در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.
البته معمولاً افراد هنگام فروش حداقل به ظاهر خودروی خود رسیدگی می کنند. ولی خب چرا زیبا کردن ماشین خود را به زمان فروش موکول می کنند؟ چرا قبل از فروش از زیبایی ظاهری خودروی خود نمی خواهند لذت برند؟
برای جلو بهتره خودرو چه کارهایی انجام می شود؟
خب در صورتی که خودرو تصادف داشته باشد قبل از هر چیزی می بایست به صافکاری قسمت آسیب دیده پرداخت و معمولاً نیز برای کاسته نشدن زیبایی سعی بر استفاده از روش PDR می شود.
ولی در ارتباط با خودروهایی که تصادف نداشته اند معمولاً چراغ ها و شفافیت رنگ مورد توجه قرار می گیرد.
صافکاری ها برای بازگرداند جلوه رنگ و شفافیت آن از پولیش بدنه استفاده می کنند، رینگ ها را رنگ کرده و برای چراغ ها از شفاف سازی چراغ استفاده کرده و محافظ لامپ چراغ را به خوبی برق می اندازند. البته این نکته نیز قابل ذکر است که قبل از پولیش کاری بدنه آسیب های جدی تر به رنگ را با لیسه گیری ترمیم می کنند.
پولیش کاری رنگ خودرو
اگر دقت گرده باشید رنگ خودرو به خصوص اگر تیره باشد پس از مدتی درخشش و جلوه خود را از دست می دهد. دلیل این اتفاق تابش نور خورشید، اثرات سوزانندگی فضولات پرندگان، سایش گرد و غبار و شویندگان کارواشی و… می باشد.
رنگ خودرو معمولاً از سه لایه تشکیل شده است که این عوامل فقط به سطحی ترین قسمت لایه اول آسیب می رسانند.
متخصصین با پولیش کاری یه سطح نازک از لایه اول بر می دارند تا رنگ آسیب دیده را جدا کنند. نگران نباشید پولیش کاری فقط چند میکرون از رنگ شما خواهد کاست. پس از پولیش کاری خودرو را واکس زده که واقعاً آن را چشم نواز خواهد کرد.
البته واکس و پولیش ماندگاری طولانی مدت ندارند و از آسیب های بعدی جلوگیری نخواهند کرد. اگر به دنبال این هستید که از سطح رنگ خودرو در قبال مسائل ذکر شده محافظت کنید، می بایست خودرو را سرامیک کنید.
دقت کنید اگر آسیب به رنگ تاحدی باشد که هر سه لایه رنگ خراشیده شده و به فلز رسیده باشد می بایست لیسه گیری انجام شود.
منبع: تعمیرگاه تهران پلاس
رنگ رینگ خودرو:
رینگ خودرو بیشترین تماس را با سطح زمین دارد، در نتیجه ممکن است به دلیل برخورد سنگ ریزه ها و… با آن دچار خراشیدگی و شود. برای باز گرداندن زیبایی ظاهری به این قطعه ابتدا آن را پولیش زده و سپس رنگ می کنند. البته رنگ کردن رینگ خودرو به منظور اسپرت کردن آن نیز انجام می شود.
منبع: مرکز تخصصی PDR و لیسه گیری مهدی
شفاف سازی چراغ خودرو:
تلق چراغ های خودرو پس از مدتی به دلایل مختلف مانند سایش توسط گرد و غبار و… کدر می شوند و درخشش سابق را ندارند. معمولاً متخصصین با پولیش کاری یک لایه از روی تلق جدا کرده تا به سطح یکدست برسند که تلق چراغ بتواند نور را مانند قبل انعکاس دهد و برای جلوگیری از کدر شدن سریع آن ها یک لایه محافظ روی چراغ ها می کشند.
منبع: سایت پدال
خدمات ذکر شده معمولاً برای برگرداند خودرو به حالت یک خودرو صفر انجام می شود و برای آنچه تغییر ظاهر یا تغییر فیس گفته می شود خدماتی مانند کاور خودرو، مات کردن رنگ خودرو و… انجام می شود.
با توجه به اینکه تهران شهر بزرگی می باشد، دارای صافکاری های بسیار زیاد و خوبی نیز است، اما توصیه می شود قبل از مراجعه حتماً تحقیقات لازم در مورد مرکزی که به آن مراجعه می کنید و همچنین خدماتی که تصمیم بر انجام آن را دارید انجام دهید.
ثبت دیدگاه