پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43583 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2451×
نکته‌های مهم در خرید کانتینر یخچالی
12 خرداد 1403 ساعت: 12:06
شناسه : 281582
6
رپورتاژ آگهی؛

در روزگارهای قدیم که سیستم حمل‌ونقل به این صورت نبود، همیشه کالاهای خشک را می‌شد جابجا کرد و هیچ کس به فکر حمل مواد خوراکی غیر خشک (مانند میوه، سبزی، و…) نبود و اگر کسی هم حرف اش را می‌زد، به عقل او شک می‌کردند.

پ
پ

در روزگارهای قدیم که سیستم حمل‌ونقل به این صورت نبود، همیشه کالاهای خشک را می‌شد جابجا کرد و هیچ کس به فکر حمل مواد خوراکی غیر خشک (مانند میوه، سبزی، و…) نبود و اگر کسی هم حرف اش را می‌زد، به عقل او شک می‌کردند. در حالی که امروز به دلیل وجود کانتینرهای یخچالی به‌سادگی می‌توان هر نوع کالای فاسدشدنی را به هر جایی از جهان جابجا کرد. پس، وجود کانتینر یخچال‌دار، یک معجزه در حمل مواد فاسدشدنی (مانند ماد غذایی، داروها، و…) بود؛ ولی در خرید این نوع کانتینر باید نکته‌هایی را رعایت کرد که در این نوشته قصد گفتن چند تا از آن‌ها را داریم.

کانتینر یخچالی ، یکی از کانتینرهای پرکاربرد در باربری مواد غذایی، پروتئینی، داروها و تجهیزات پزشکی (حمل هوایی، دریایی و زمینی) است. «کانتینر یخچال دار» برای حمل کالاهایی که به دلیل فاسد شدن نیاز به محیط سرد دارند، بهترین انتخاب است؛ مانند گوشت، مرغ، میوه، سبزی‌ها، داروها، قرص‌ها، آمپول‌ها، و…

کانتینرهای یخچالی با توجه به استانداردهای ایزو در ابعاد استاندارد ۲۰ فوت و ۴۰ فوت ساخته می‌شود؛ ولی چون در این کانتینرها از سیستم سرمایشی استفاده می‌شود، بنابراین فضای داخلی کانتینرهای یخچالی کوچک‌تر از کانتینرهای معمولی است و همچنین، وزن بیشتری نسبت به آن‌ها دارند. در کل، می‌توان کانتینرهای یخچالی را به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

  • کانتینر یخچالی استاندارد ۲۰ فوت (۶ متری)
  • کانتینر یخچالی استاندارد ۴۰ فوت (۱۲ متری)
  • کانتینر یخچالی ارتفاع بلند (HQ)

مزیت‌های کانتینر یخچالی

استفاده از کانتینر یخچالی دارای مزیت‌هایی مهم است که می‌توان به موردهای زیر اشاره کرد:

  • حمل مواد فاسد شدنی در مسافت‌های طولانی با تنظیم دمای داخل کانتینر
  • هزینه حمل بسیار مقرون به صرفه (تامین نیروی برق با سوخت بسیار ارزان)
  • دریافت مواد مصرفی روزمره در زمان کوتاه (به‌ویژه در حمل دریایی نسبت به حمل ریلی)
  • امنیت کالای موجود در داخل کانتینر
  • حمل کالا به‌وسیله‌ی کشتی‌های مخصوص کانتینرهای یخچالی

F:\Personal\01 Karneta\00 Projects\20- SalianContainer\06- SEO\00- رپورتاژها\Reportage-05-01.jpg

قیمت خرید کانتینر یخچالی

برای این که بتوانیم قیمت کانتینر یخچالی را پیدا کنیم، باید چند تا از پارامترهای مهم را در نظر بگیریم. ولی فارغ از این که قیمت یک کانتینر یخچالدار چقدر است، همیشه همه‌ی ما این سوال در ذهن مان ایجاد می‌شود که «چطور می‌توان یک چیز را ارزان‌تر خرید؟». برای همین، در ادامه‌ی این نوشته، یک پیشنهاد مهم برای شما داریم تا بتوانید یک کانتینر یخچالی را ارزان‌تر فراهم کنید.

اما درباره‌ی قیمت خرید کانتینر یخچالی باید این نکته را هم گفت که مانند هر کالای دیگر، برای کانتینر یخچالدار هم نمی‌توان یک قیمت واحد را اعلام کرد؛ چون با توجه به شرایط هر کانتینر، قیمت آن هم متفاوت خواهد بود. عوامل و پارامترهای گوناگونی هستند که روی قیمت یک کانتینر یخچالی اثرگذار هستند. مانند سال تولید، شرکت تولیدکننده، و…

مورد دیگری که روی قیمت کانتینرها اثرگذار است، قیمت ارز است؛ چون معمولاً کانتینرها به قیمت دلار یا دیگر ارزهای جهانی خرید و فروش می‌شوند. ابعاد کانتینرها هم در قیمت آن‌ها اثرگذار است. مثلاً قیمت کانتینر یخچالی 6 متری (20 فوت) نسبت به قیمت کانتینر یخچالی 12 متری (40 فوت) کمتر است و دلیل آن، ابعاد کمتر و اندازه‌ی کوچک‌تر آن است.

در کل، شما باید بر اساس بودجه‌ای که دارید برای خرید یک کانتینر نو اقدام کنید؛ ولی اگر به دنبال یک خرید ارزان‌تر هستید، می‌توانید از کانتینر دست دوم هم استفاده کنید و مثلاً قیمت کانتینر یخچالی دست دوم را لحاظ کنید. قیمت کانتینر دست دوم 6 متری نسبت به کانتینر 6 متری نو بسیار کم‌تر است؛ البته اگر کانتینر از نظر ظاهری سالم باشد و کارایی لازم برای حمل‌ونقل را داشته باشد، کانتینر یخچالی کارکرده مفید است. در کل، می‌توان پارامترهای زیر را نام برد که روی قیمت کانتینر دست دوم اثرگذار هستند:

  • سلامت کانتینر
  • ابعاد و اندازه
  • شرکت تولیدکننده
  • سال ساخت و تولید
  • سالم و تمیز بودن کانتینر
  • پوسیده نشدن کفی و بدنه کانتینر
  • نبود سوراخ و روزنه در بدنه کانتینر
  • و…

همچنین، کانتینرهای که اصطلاحاً فاکتور یا مجوز ترخیص دارند، قیمت و اعتبار بیشتری هم در بازار دارند.

F:\Personal\01 Karneta\00 Projects\20- SalianContainer\06- SEO\00- رپورتاژها\Reportage-05-02.jpg

نکته‌هایی که هنگام خرید کانتینر دست دوم باید رعایت کنیم

حالا که بر اساس بودجه‌ی خود به این نتیجه رسیده‌اید که یک کانتینر یخچالی دست دوم (کارکرده) را بخرید، باید دقت کنید که آن کانتینر دست دوم، یک کانتینر خوب باشد. در واقع، هنگام خرید یک کانتینر دست دوم باید به نکته‌هایی توجه کنیم که از خرید آن پشیمان نشویم.

برای خرید یک کانتینر یخچالدار دست دوم حتماً باید به صورت حضوری از آن بازدید کنید و پیشنهاد می‌کنیم که به روش زیر عمل کنید:

(۱) بررسی سلامت ظاهری

ابتدا کانتینر را از نظر سلامت ظاهری ببینید و به صورت چشمی، میزان ضربه‌های وارد شده به کانتینر را بررسی کنید.

(۲) بررسی درب‌ها و لولاها

سپس، از بیرون و از داخل کانتینر، درب‌ها را ببندید و باز کنید تا از سالم بودن درب‌ها و لولاها مطمئن شوید.

(3) بررسی نفوذپذیری آب

سپس، باید به هر روشی که شده بتوانید بفهمید که آن کانتینر در برابر نفوذ آب عایق است. یک روش ساده این است که به درون کانتینر بروید و درب‌ها را ببندید. زمانی که روز باشد، در زیر نور آفتاب می‌توانید بفهمید که آیا کانتینر سوراخ دارد یا نه تا از عدم نفوذ آب مطمئن شوید. البته روش‌ها بهتری هم هست که باید آن‌ها را هم تست کنید.

(۴) بررسی سال ساخت

سال ساخت و تولید کانتینر را بررسی کنید. این طور می‌فهمید که چند سال عمر کرده است و تا چند سال دیگر می‌توان روی آن حساب کرد.

(۵) بررسی برگ سبز کانتینر

باید برگ سبز کانتینر استاندارد و مجوزهای آن از مراجع قانونی بررسی کنید تا برای حمل کالا دچار مشکل نشوید.

.

==============================

.

همه این موردهایی که گفته شد باید هنگام خرید یک کانتینر دست دوم در نظر گرفته شود؛ چون هر کدام از آن‌ها روی مثلاً قیمت کانتینر 20 فوت تاثیرگذار هستند. بنابراین، خرید یک کانتینر کارکرده یا نو، یک کار تخصصی است که باید در آن زمینه تجربه داشته باشید و برای آن وقت بگذارید؛ به‌ویژه اگر به دنبال یک کانتینر دست دوم ارزان و باکیفیت هستید. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم که اگر تجربه‌ی کافی و وقت کافی را برای این کار ندارید، حتماً این کار را به یک کارشناس بسپارید. ما در شرکت «سالیان کانتینر» می‌توانیم این کار را به بهترین حالت برای شما انجام بدهیم.

شما با شرکت «سالیان کانتینر» می‌توانید انواع کانتینرها را با قیمت مناسب تهیه کنید و آن را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. این شرکت دارای چهار شعبه‌ی مهم در استان‌های تهران، اصفهان، مشهد و بندرعباس است و می‌تواند خدمات خود را در سراسر ایران ارائه کند. فقط کافی است که با کارشناس‌های شرکت تماس بگیرید و از آن‌ها به‌صورت رایگان مشورت بگیرید.

همچنین، برای کسب اطلاعات دقیق‌تر از انواع کانتینرهای قابل ارائه، نشانی شرکت، شماره‌های تماس، و… می‌توانید به وب‌سایت سالیان کانتینر به نشانی www.saliancontainer.com مراجعه کنید. برای خرید و استعلام قیمت کانتینر نو و دست دوم با ما ارتباط بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.