شنبه, 31 شهریور 1403 Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43594 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2451×
در سومین روز نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟
13 خرداد 1403 ساعت: 1:01
شناسه : 281628
3

در سومین روز انتخابات ریاست جمهوری 8 نفر ثبت نام کردند که عبارتند از سید احمد رسولی نژاد، مسعود پزشکیان، سید وحید حقانیان، حبیب الله دهمرده، علیزضا زاکانی، سید محمدرضا میر تاج الدینی، زهره الهیان و فداحسین مالکی.

پ
پ

در سومین روز از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 8 نفر ثبت نام کردند که سردار وحید حقانیان،‌ مسعود پزشکیان و علیرضا زاکانی چهره های مطرح امروز بودند.

علاوه بر این، 5 نماینده سابق مجلس یعنی سید احمد رسولی‌نژاد، حبیت الله دهمرده، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، زهره الهیان، فدا حسین مالکی نیز امروز ثبت نام کردند.

در دو روز گذشته، سعید جلیلی ( اصولگرا،‌ کاندیدای 2 دوره انتخابات گذشته و عضو شورای عالی امنیت ملی)‌، مصطفی کواکبیان ( چهره اصلاح طلب،‌ نماینده سابق مجلس و دبیر کل حزب مردم سالاری)،‌ علی لاریجانی (اصولگرای میانه رو، مشاور رهبری و رئیس سابق مجلس)‌ و  عبدالناصر همتی (کاندیدای انتخابات قبلی ریاست جمهوری و رئیس بانک مرکزی در دولت روحانی)  چهره های شاخصی بودند که برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.

مسعود پزشکیان - در سومین روز نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟ -

مسعود پزشکیان

مسعود پزشکیان 69ساله ، نماینده تبریز در مجلس برای کاندیداتوری ریاست جمهوری امروز ثبت نام کرد.  وزیر بهداشت دولت دوم سیدمحمد خاتمی (سال 80 تا 84 )‌ و نماینده اصلاح طلب 5 دوره مجلس شامل دوره های هشتم،‌ نهم،‌ دهم،‌ یازدهم و دوره فعلی یعنی دوازدهم است.

او پزشک جراح قلب است و همزمان با فعالیت های اداری – سیاسی، به فعالیت های پزشکی خود نیز ادامه می دهد.

پزشکیان:‌ باید ارتباط منطقی با دنیا باید برقرار می کردیم؛ چرا نشده؟
داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: مشکل ما این است که آنچه سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری و قانون برنامه است را کنار می‌گذاریم. باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین تمام گروه ها و جناح ها ایجاد شود. باید بپذیریم کسانی که در این مملکت زندگی‌ می‌کنند بر اساس توان، مهارت، تجربه و علمی که دارند باید جایگاه‌ها را به دست بگیرند نه بر اساس حزب و گروه و جناح.

پزشکیان با بیان اینکه باید به دنبال کسانی برویم‌ که علم و مهارت و تجربه دارند، اظهار کرد: موظف هستیم سیاست های کلی را عملیاتی کنیم، کسی که قدرت را به دست می‌گیرد و پاسخگو نیست برخلاف سیاست ها عمل می‌کند. باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین تمام گروه ها و جناح ها بر اساس تقوا ایجاد شود. تقوا یعنی حرکت بدون خطا در اقتصاد، در صنعت کشاورزی، فرهنگ. برای حل مشکلات کشور باید به عالمان و دانشمندان و انسان های توانمند متکی شویم. باید وحدت و انسجام داشته باشیم و با هم در مسیر اهداف و سیاست ها قدم برداریم.

داوطلب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: با عرض تسلیت در پی سانحه سقوط بالگرد که به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان ایجاد شد، برای اینکه بتوانیم به مشارکت پرشور در انتخابات کنیم، وارد صحنه رقابت شدم. کاری که باید ما و مجریان کشور انجام دهیم، ارائه حرف های جدید یا راه حل های جدید نیست بلکه مشکل ما این است که آنچه سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و قانون برنامه است، را کنار می گذاریم و بعد از خودمان حرف های تازه درمی آوریم.

پزشکیان با بیان اینکه قرار بوده ایران کشوری توسعه یافته شده و جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری با هویت اسلامی انقلابی باشد، اظهار کرد: عناوینی که از سیاست های کلی نظام باید پیگیری می شد؛ برخورداری از سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تأمین اجتماعی، فرصت های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده و به دور از فقر و تبعیض و ایجاد محیط زیست مطلوب. می توانستیم در منطقه جایگاه برتر را داشته باشیم؛ باید کاری می کردیم تا مردم از سلامت کامل برخوردار بودند، باید روندی را طی می کردیم که آموزش بر اساس عدالت بود؛ اما نکردیم.

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر ایجاد امکانات عادلانه و فرصت‌های برابر و رفع تبعیض ناروا در مناطق مختلف کشور، گفت: آیا الآن مناطق مختلف کشور از نظر عدالت، دسترسی و امکانات برابرند؟ آیا مدیران ما بر اساس این برابری اقدام کرده اند؟ قانون برنامه باید اجرا می شد؛ روندی که هست باید عمل می شد؛ ارتباط منطقی با دنیا باید برقرار می کردیم؛ چرا نشده؟

سردار وحید حقانیان - در سومین روز نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟ -

سردار وحید حقانیان

افکار عمومی وحید حقانیان را به دلیل فعالیت او در دفتر رهبری و حضور در کنار آیت الله خامنه ای در برنامه های مختلف می شناسند.

با این حال او در چند سال اخیر  دیگر در برنامه های دفتر رهبری، دیده نشده است.

مشهورترین صحنه سردار حقانیان مربوط به حضور او در مراسم اعطای حکم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در سال 88 است. در آن سال، به دلیل اعتراض  دو رئیس جمهوری سابق (اکبر هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی )‌ به روند برگزاری انتخابات و نتایج آن و مخالفت با احمدی نژاد، این دو رئیس جمهوری سابق در مراسم حاضر نشدند و برخلاف رویه معمول، حکم ریاست جمهوری را سردار حقانیان به آیت الله خامنه ای تحویل داد تا رهبری نیز به دست احمدی نژاد بدهند.

با اینکه در روزهای اخیر خبرهای غیررسمی در شبکه های اجتماعی از احتمال ثبت نام سردار حقانیان منتشر شده بود اما کمتر کسی فکر می کرد او واقعا ثبت نام کند. همچنین گمانه زنی های مختلفی درباره تایید یا ردصلاحیت او در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

سردار حقانیان بعد از ثبت نام،‌ در جمع خبرنگاران حاضر شد و سخنرانی کرد اما چند بار برق قطع شد. او به طنز گفت امیدوارم عمدی نباشد.

وحید حقانیان گفت: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما ملت فهمیم و صبور قرار گیرم و از بطن هفتم و آخرین لایه مغز نظام به پوسته مهم اول و ظاهری گذر کنم. شرایط ایران و جهان را در این مقطع خاص تاریخی مهم می‌دانم و به همین دلیل با تصمیم شخصی، خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنم.

 

علیرضا زاکانی - در سومین روز نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟ -

علیرضا زاکانی: براساس وظیفه و با دعوت نخبگان و فعالان سیاسی و مردمی آمده‌ایم

علیرضا زاکانی چهره جنجالی اصولگرایان و شهردار تهران برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد.

به گزارش ایرنا، او در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: رئیسی عزیز ما مومن، متدین، انقلابی و اهل منطق و استدلال بود. نسبت لذا نسبت درست او با ولی و امام جامعه؛ تبعیت، و با مردم ایران عزیز خدمت و صداقت و با مسئولان نیز تعامل و انسجام بود.

وی افزود: در عرصه بین‌الملل نیز نسبت شهید جمهور ما با دوستان انقلاب اسلامی و ایران عزیز، حمایت و با دشمنان آن مخالفت صریح و مقاومت شجاعانه بود.  منت می‌کشید که خدمت کند و هیچ وقت برای بازی ریاست، بلندی نجست بلکه پیگیر اوج گرفتن به سوی خدا با خاکساری در برابر مردم بود.

شهردار تهران عنوان کرد: شهید رئیسی به انقلابی بودن خود افتخار کرد و قرآن و تصویر حاج‌قاسم را سر دست گرفت. او به راه خویش مطمئن بود و با آرامش رفت. او بسیجی بود و بسیجی ماند و مگر نه اینکه پایان ماموریت بسیجی شهادت است.

زاکانی بیان کرد: اندوخته سه سال دولت رئیسی عزیز ما همان راه جمهور و ترسیم جهت‌گیری درست در مسیر انقلاب و ایجاد شرایط ثبات برای ایران عزیز است، وضعی که با زمان شروع دولت سیزدهم قطعاً قابل مقایسه نیست.

وی افزود: اکنون براساس وظیفه و با دعوت نخبگان دانشگاهی و حوزوی و فعالان سیاسی و مردمی آمده‌ایم تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان خدمت صادقانه را در دولت خدمت محور قرار دهیم.

شهردار تهران گفت: قرار نیست از درد مردم بی‌خبر باشیم، قرار نیست که مردم در فشارهای اقتصادی بی‌پناه بمانند، قرار نیست که از آمدن میان مردم واهمه داشته باشیم، قرار نیست که سختی‌ها فقط برای قشر خاصی از مردم باشد، قرار نیست در برابر دشمنان انقلاب و ملت رشید ایران منفعل و تابع باشیم.

زاکانی ادامه داد: قرار است به مدد الهی و یاری شهیدان و در تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و پشتوانه ملت و حرکت جهادی و به پشتوانه شناخت مطلوب از شرایط امروز کشور و با برنامه‌ای جامع و دقیق و تحولی معنوی و مادی جهش بزرگی را در تکمیل سریع‌تر این مسیر رقم بزنیم.

فدا حسین مالکی - در سومین روز نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟ -

فدا حسین مالکی نماینده ادوار مجلس

فدا حسین مالکی نماینده ادوار در مجلس برای ثبت‌نام در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه «دولت خدمت و قانون» باید بتواند سکاندار دستگاه اجرایی کشور شود، اظهار داشت: اگر ما برنامه یا استراتژی جدید منطبق با سیاست های دنیا و منافع ملی نداشته باشیم دچار مشکل می شویم.

رسولی نژاد - در سومین روز نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟ -

رسولی نژاد نماینده سابق مجلس

احمد رسولی‌نژاد با حضور در ستاد انتخابات کشور برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

سید احمد رسولی‌نژاد نماینده حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و همچنین در دوره‌های چهارم، پنجم و هفتم نیز نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است.

 

 

حبیب الله دهمرده - در سومین روز نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟ -

حبیب الله دهمرده نماینده سابق مجلس

حبیب‌الله ده‌مرده بعد از ظهر شنبه۱۲ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

متولد سال ۱۳۳۱ است و سابقه دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند، استانداری لرستان، کرمان سیستان و بلوچستان و همچنین مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی را در کارنامه سوابق خود دارد.

حبیب الله دهمرده داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: معتقدم برای مردان بزرگ بن بستی وجود ندارد زیرا آنها بر این باورند که یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت. داشتن نان بدون داشتن امنیت بی معناست؛ فراهم آوردم امنیت بدون مشارکت ملی و محترم شمردن کرامت انسانی همه سلایق ناشدنی است این را یک مرزنشین بیش از هم با گوشت و پوست خود چشیده است. هر آنچه از نیازهای خود را که می توانیم با بهترین کیفیت توسط صنعتگران ایرانی بسازیم با دنیا به ویژه همسایگان به زبان استقلال و همکاری متقابل سخن می گوییم

او ادامه داد: روند مهاجرت را معکوس و برای دانشگاه رسانه و اصناف جایگاه محترم‌تر پدید می آوریم، مدعی ام از اعماق زمینی خشک، سرسبزی برای هموطنانم بیرون می کشم و لقب پدر آب ژرف ایران را به خود اختصاص داده ام. از دریای عمان به جای جای ایران آب می رسانم نهاد ریاست جمهوری را مرکز تجمع همه مؤمنان و ایران دوستان و سنگر فرماندهی برای ساختن ایرانی مستقل آباد آزاد و امن و آرام خواهم کرد.

زهره الهیان - در سومین روز نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟ -

زهره الهیان نماینده سابق مجلس

زهره الهیان نماینده ادوار مجلس عصر امروز برای ثبت‌نام در دوره چهاردهم ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد.

زهره الهیان در دوره هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس حضور داشت.

نماینده ادوار مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: ما در عرصه‌های مختلف ایران اسلامی در دوره‌های مختلف فراز و نشیب‌های متعددی را طی کرده است ولی در این نقطه از تاریخ افتخار می‌کنم که به همه دستاوردهای ایرانی اسلامی و اقتداری که جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و رهبری امام خامنه‌ای دارد.

اوج این اقتدار را در عملیات وعده صادق مشاهده کردیم که حکایت از تدبیر و نگاه حکمت محور رهبری عزیز انقلاب دارد.

با نگاهی جدید به حوزه آسیب‌های مدیریتی و ناکارآمدی‌ها و راه‌حل‌های جدید به این عرصه آمدم.

ضمن احترام به همه دستاوردها، شعارم را دولت سالم، اقتصاد سالم و جامعه سالم به محضر پرافتخار مردم ایران اعلام می‌کنم.

شفافیت در راس امور دولت سالم است، مبارزه با فساد در اولویت‌های امور اوست و پیشگیری و خشکاندن ریشه‌های فساد به عنوان یک اصل اساسی مطرح است.

میرتاج الدینی - در سومین روز نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری چه گذشت؟ -

میرتاج الدینی نماینده سابق مجلس و معاون رئیس جمهوری در دولت احمدی نژاد

سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در ادوار مجلس برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد سالن انتخابات وزارت کشور شد.

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده سابق مجلس پس از ثبت‌نام در انتخابات گفت: فرزند ایرانم از دیار آذربایجان. با سابقه حضور در خانه ملت برای تداوم خدمت به ملت آمده‌ام. با تجربه حضور در دولت برای ساماندهی معیشت مردمانی که پای وطن ایستاده‌اند، آمده‌ام. اصلاحات اقتصادی نه، بلکه انقلاب اقتصادی لازم است. پایه اصلی انقلاب اقتصادی برنامه‌ریزی دانش‌بنیان، جهش تولید و مشارکت واقعی مردم است.  در دولت خدمت ما با اجماع نخبگان جامعه جهت تحول در نظام اقتصادی تلاش مضاعف خواهیم نمود.

او افزود: ایران اسلامی در حال پیشرفت است اما تا هنگامی که کشور به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل نشود و منابع عظیم تامین و مدیریت نشود، محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت محور و شکوفایی اقتصادی حاصل نخواهد شد.

 

اسلامی: تاکنون ۱۷ نفر داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری شدند

«محمد اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز ۱۲ خرداد ماه، ۲۳ متقاضی داوطلبی انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند که از این تعداد سه نفر خانم و ۲۰ نفر آقا بودند.

وی افزود: در سومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در مجموع هشت نفر شامل سیداحمد رسولی‌نژاد، مسعود پزشکیان، رسول حقانیان، حبیب‌الله دهمرده، علیرضا زاکانی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، فداحسین مالکی و زهره الهیان، داوطلب نامزدی این انتخابات شدند.

اسلامی با بیان اینکه در مجموع ۸۰ نفر مراجعه کننده در سه روز ثبت‌نام داشتیم که هشت نفر خانم و ۷۲ نفر آقا بودند، گفت: مجموع ثبت‌نام‌ها در این سه روز ۱۷ داوطلب بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.