دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
بررسی سه روزنامه دلواپس؛ زاکانی و بذرپاش صلاحیت ندارند؛ جلیلی هم رایش کم است
19 خرداد 1403 ساعت: 11:55
شناسه : 282075
4

روزنامه کیهان بار دیگر همقطارانش را انذار داده که مبادا کاری کنید تا سال ۹۲ تکرار شود:«اگر افراد دچار کمال‌طلبی منفی و حمایت مطلق (الّا و لابد) از این یا آن نامزد شوند، ممکن است به جای مطلوب‌ترین، بدترین نامزد انتخاب شود. مثل انتخابات سال ۱۳۹۲ که کشور بعد از ۱۱ سال، همچنان با پیامد‌های خسارت‌بار آن انتخاب، دست به‌گریبان است»

منبع : امتداد
پ
پ

روزنامه کیهان بار دیگر همقطارانش را انذار داده که مبادا کاری کنید تا سال ۹۲ تکرار شود:«اگر افراد دچار کمال‌طلبی منفی و حمایت مطلق (الّا و لابد) از این یا آن نامزد شوند، ممکن است به جای مطلوب‌ترین، بدترین نامزد انتخاب شود. مثل انتخابات سال ۱۳۹۲ که کشور بعد از ۱۱ سال، همچنان با پیامد‌های خسارت‌بار آن انتخاب، دست به‌گریبان است»

🔹این روزنامه همچنین طرفدار نوعی از مهندسی صحنه است که نامزدهای اصولگرای زیادی تایید شوند:«تعدد نامزد‌های انقلابی می‌تواند در مناظرات، نقطه قوت باشد و ضمنا فرصت دهد تا رای احتمالی هر کدام در نظرسنجی‌های معتبر ارزیابی شود و وجوه دوگانه جذابیت/ آسیب هر کدام در زمینه رای‌آوری آشکار شود. پس از آن، فرصت همدلی و اجماع (یا حتی اصرار بر نامزد خود) وجود دارد. بنابراین، اکنون نباید فرصت روشنگری و برانگیختگی معقول و افزایش امید و اعتماد مردم نسبت به مشارکت را تضییع کرد.»و در نهایت هر نوع اختلافی میان نامزدهای خودی را به شدت تخطئه می‌کند:«باید مراقب تحرکات محافلی که سرگرم دو به‌هم‌زنی در میان اضلاع جبهه انقلاب و نامزد‌ها هستند، بود. انقلابی نیست، هر حلقوم و رسانه و دستی که به درگیری در درون جبهه انقلاب و غافل شدن از فرصت/ تهدید پیش‌رو دامن می‌زند. دو به‌هم‌زن‌ها، اگر نفوذی هم نباشند – که بعضا هستند – افرادی کم‌ظرفیت و خام‌اندیش هستند که باید از پیشاهنگی جریان‌های سیاسی کنار گذاشته شوند.»

🔹روزنامه جوان در تحلیل انتخاباتی خود از وضعیت جریان‌های سیاسی نوشته:«جدی‌ترین حضور از اصلاح طلبان است، هم میثاق‌نامه نوشتند که گواهی بر جدیت آنان برای رسیدن به یک نامزد نهایی است و هم فهرست نامزد‌ها را تعیین کردند تا درصورت تأییدنشدن برخی از آنان، دست‌شان خالی نباشد. حتی ممکن است این یک عملیات فریب باشد تا در صورت تأیید کسی خارج از فهرست سه‌نفره آنان (آخوندی، پزشکیان و جهانگیری) از آن فرد فعلاً ناشناس حمایت کنند. هیچ‌یک هم که نشد، شاید به حمایت از لاریجانی مثلاً اعتدالی بشرط‌ها و شروط‌هایی که برای او تعیین می‌کنند، برسند. هرچند لاریجانی نیز بدش نمی‌آید که اصلاح‌طلبان چنین کنند، به‌شرط اینکه حمایت‌شان را در بوق نکنند و فقط رأی بدهند تا رأی پایگاه سنتی خود را از دست ندهد! در این جریان ظاهراً جایی برای همتی باقی نمانده و او باید به‌تن‌هایی بجنگد! دولتی‌ها نیز سه دسته شدند. دسته اول با نامه برخی اعضای کابینه به شورای نگهبان در شهادت به رجل‌بودن اسماعیلی، راه خود را از بذرپاش جدا کردند و مرتضوی هم گفته که تا آخر می‌ماند. در همین طیف با جریان کلی اصولگرا، قالیباف و جلیلی و زاکانی، خود سه ضلع هستند که دوتای اول هم شانس خوب تأیید دارند و هم احتمال رأی خوب.»

🔹ظاهرا تانک انقلاب حتی از نظر روزنامه جوان هم شانس زیادی برای تایید صلاحیت ندارد! این روزنامه درباره سعید جلیلی هم سید رای او را محدود دانسته و نوشته:«جلیلی هم گزینه دیگر اصولگرایان است که از سال ۹۲ که وارد عرصه انتخابات شد تا همین امروز یک سبد رأی محدود و ثابت را با خود همراه دارد.»

🔹اما در مورد کاندیداهای دولتی ظاهرا شانس تایید صلاحیت بذرپاش و اسماعیلی هم کم است. چه آنکه جوان نوشته:«حامیان اسماعیلی در دولت هفته گذشته در نامه‌ای به شورای نگهبان از وزیر ارشاد اعلام حمایت کردند که واکنش برانگیز شد. همین نامه نشان می‌دهد در بین حامیان او نگرانی از عدم تأیید صلاحیت اسماعیلی زیاد است و نیز گواهی بر انشقاق نامزد‌های برآمده از دولت است…معلوم نیست که بذرپاش تأیید صلاحیت خواهد شد یا خیر؟ در این زمینه، اما و اگر‌هایی وجود دارد. این طیف با طیف حامیان اسماعیلی دچار اختلافاتی هستند که راه سیاسی این دو را فعلاً از هم جدا کرده است. همین اختلافات موجب شده بذرپاش در صورت تأیید صلاحیت تا آخر در انتخابات باقی بماند.»

🔹روزنامه همشهری هم که فعلا مجبور است وارد منازعات انتخاباتی نشود امروز سراغ بازی همستر رفته است. فعلا در روزهای کاندیداتوری زاکانی همان پرداختن به همستر بهتر است:«بازی همستر در ایران با اتکا به ماجرای نات‌کوین بسیاری را به کسب درآمد آسان و قابل‌توجه امیدوار کرد؛ حس عقب افتادن از دیگران، باعث می‌شود اغلب افراد تابع رفتار موجی شوند و مانند هجوم 4سال پیش به بورس، به یک بازی تلگرامی بپیوندند.مجموعه این شرایط سبب شد ضریب پیوستن ایرانی‌ها به بازار رمزارز بالاتر از میانگین جهانی باشد و فقط در چند‌ماه، یک‌میلیون کاربر جدید به یک صرافی ایرانی رمزارز اضافه‌شده‌است.»

#امتداد
@emtedadnet

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.