جمعه, 27 مهر 1403 Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43915 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2457×
معرفی بهترین روش مدیریتی برای مدیران تازه کار
21 خرداد 1403 ساعت: 20:40
شناسه : 282363
7

یکی از روش های رایج مدیریت کارمندان استفاده از سیستم حضور و غیاب است که به کمک آن می توان عملکرد پرسنل را بهبود بخشید و همچنین از هدر رفت بودجه سازمان جلوگیری کرد.

پ
پ

معرفی بهترین روش مدیریتی برای مدیران تازه کار با سیستم حضور و غیاب

بهترین روش مدیریتی

مدیریت نیروی انسانی از حساس ترین جنبه های هر کسب و کار محسوب می شود و به کارگیری شیوه های نوین در مدیریت از اهمیت بسزایی برخوردار است. نظارت بر عملکرد پرسنل از مهمترین وظایف مدیران درهر سازمانی محسوب می شود. یکی از جنبه‌های حیاتی در محیط کار، حضور و غیاب کارمندان است که تأثیر مستقیمی بر بهره‌وری و عملکرد سازمان دارد. برای مدیران سازمان‌ ها، اطلاع دقیق از حضور و غیاب کارمندان بسار مهم بوده تا بتوانند برنامه ‌ریزی مناسبی برای بکارگیری نیروی کار و بهبود فعالیت‌ها انجام دهند.

انتخاب بهترین شیوه برای مدیریت یک گروه و مجموعه کاری به عوامل مختلفی وابسته است که مهمترین آن استراتژی مدیریتی و اهداف سازمان است. یکی از روش های بسیار رایج در مدیریت نیروی انسانی استفاده از سیستم حضور و غیاب است که می تواند از اتلاف انرژی و هزینه های جانبی مربوط به بررسی ساعات کار پرسنل جلوگیری کند.

چرا مدیران به سیستم حضور و غیاب نیاز دارند ؟

ویژگی های بسیاری باعث شده تا سیستم حضور و غیاب به یکی از روش های مدیریتی کارآمد تبدیل شود. دستگاه‌ حضور و غیاب به صورت سیستمی عمل کرده و امکان ثبت و رصد ورود و خروج کارمندان را فراهم می‌ سازد. در ادامه به برخی از مزیت های استفاده از این سیستم می پردازیم.

  1. مدیریت بهتر زمان: دستگاه‌ های حضور و غیاب به سازمان‌ ها کمک می‌ کنند تا زمان و حضور و غیاب کارکنان را بطور دقیق رصد کنند و گزارشاتی به شکل ماهانه و حتی هفتگی و روزانه دریافت کنند. این اطلاعات به مدیران کمک می ‌کند تا برنامه ‌ریزی بهتری داشته باشند و از عملکرد بهینه پرسنل اطمینان حاصل کنند.

  2. مدیریت حقوق و دستمزد : از دیگر ویژگی های سیستم حضور و غیاب، امکان محاسبه حقوق و دستمزد بر اساس میزان کارکرد پرسنل است.

  3. مدیریت مرخصی : از طریق سیستم حضور و غیاب دیگر نیاز به درخواست مرخصی به شکل کاغذی نیست و پرسنل می توانند بطور سیستمی درخواست مرخصی خود را ثبت کنند و همچنین مانده مرخصی خود را مشاهده کرده و آن را مدیریت کنند. علاوه بر آن مدیران نیز می توانند میزان مرخصی هر کارمند را مشاهده و درخواست آن را تایید و یا رد کنند.

  4. بهبود امنیت: دستگاه‌ های حضور و غیاب می ‌توانند باعث افزایش امنیت در محیط کار شوند، زیرا اطمینان حاصل می‌کنند که فقط افراد مجاز توانایی دسترسی به محیط مورد نظر را داشته باشند.

  5. تعریف شیفت کاری: در این سیستم امکان تغییر شیفت کاری کارمندان و یا تعریف چند شیفت در سیستم وجود دارد و ساعات کاری هر شیفت به طور دقیق محاسبه می شود.

  6. کاهش هزینه ها: سیستم حضور و غیاب به کسب ‌و کارها کمک می ‌کند تا از هدر رفت بوجه ی سازمان برای بررسی ساعات کار پرسنل جلوگیری شود زیرا از طریق این سیستم می توان اضافه کار و کسر کار را بطور دقیق از ساعات ورود و خروج محاسبه کرد.

در کل، دستگاه حضور و غیاب به سازمان ‌ها کمک می ‌کند تا مدیریت زمان، بهره‌ وری و پیگیری حضور و غیاب پرسنل را بهبود بخشید و همچنین امنیت محیط کار را بالا برد.

افزاش امنیت با سیستم حضور و غیاب

انتخاب بهترین دستگاه برای مدیریت حضور و غیاب کارکنان

امروزه در بازار، دستگاه های حضور و غیاب مختلفی با قابلیت ها و کیفیت های متفاوت عرضه می شود که این امر انتخاب مناسب ترین دستگاه برای مدیران کسب و کار را دشوار می سازد. به همین علت آشنایی بیشتر با ویژگی ها و نحوه ی عملکرد آن ها انتخاب را تا حدی آسان می کند.

از گذشته تا کنون روش های شناسیی متفاوتی برای شناسایی افراد وجود داشته اما امروزه با پیشرفت فناوری در زمینه شناسایی و تشخیص هویت روش های نوینی در این صنعت بکار گرفته می شود، مانند روش های شناسایی بیومتریک که از ویژگی های فردی افراد برای تشخیص هویت آن ها استفاده می کند. بطور کلی شناسایی بیومتریک شامل تشخیص چهره، شناسایی اثر انگشت و کف دست می شود. از بین روش های شناسایی ذکر شده، تشخیص چهره با فناوری نور مرئی از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا محسوب می شود که درصد خطای بسیار کمی داشته و از این رو نه تنها امکان تقلب را کاهش می دهد بلکه امنیت در سازمان را نیز افزایش می دهد.

دقت در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

همان ‌طور که در قسمت‌ های قبل ذکر کردیم، به علت بروز بودن فناوری بکار رفته در دستگاه‌ حضور و غیاب تشخیص چهره، امکان ایجاد اشتباه در این روش بسیار پایین و نزدیک به صفر است و به همین دلیل روش بسیار مناسبی برای شناسایی افراد محسوب می شود. این دستگاه با استفاده از الگوریتم های خاصی که برای شناسایی استفاده می کند توانایی تشخیص بافت زنده از عکس را دارد که این امر فناوری تشخیص چهره را به ایمن ‌ترین و قابل اطمینان ‌ترین ابزار برای تایید هویت کاربر تبدیل کرده است.

دقت بالا در دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

مزایای سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره

احراز هویت افراد از طریق تشخیص چهره مزایای بسیاری دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • تشخیص چهره یکی از دقیق ترین روش های احراز هویت است. احتمال بروز اشتباه در این روش بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

  • با وجود بیماری های واگیر دار استفاده از اثرانگشت بهداشتی نیست و ممکن است آلودگی و میکروب به‌ جای بگذارد، اما روش تشخیص چهره هیچ ‌گونه آلودگی ایجاد نمی‌ کند.

  • استفاده از این روش بسیار ساده است. کافیست فرد در مقابل دوربین ثابت بایستد و تشخیص هویت فوراً انجام می شود.

  • فرایند شناسایی در سیستم تشخیص چهره بسیار سریع است و می تواند در کمتر از یک ثانیه شناسایی چهره را انجام دهد.

از جمله این مزیت ها باعث شده تا دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به یکی از محبوب ترین دستگاه ها در زمینه ی حضور و غیاب، کنترل دسترسی و ثبت تردد تبدیل شود.

جمع بندی

کنترل تردد کارمندان بخش جدایی ناپذیر از اتوماسیون‌ اداری است. هر کسب و کاری هر چند کوچک، برای مدیریت بهینه عملکرد پرسنل خود نیاز به دستگاه حضور و غیاب دارد.  شاید با وجود انبوهی از دستگاه‌ های حضور و غیاب در بازار، انتخاب یک سیستم مناسب برای کسب و کارها، کار سختی به نظر برسد. شرکت سامانه های بعد پنجم با ارائه ی انواع مختلفی از دستگاه های حضور و غیاب با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا، شما را در انتخاب مناسب ترین دستگاه یاری می نماید.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره 02189350 داخلی 1 تماس حاصل فرموده یا در پیام رسان واتس اپ و یا ایتا به شماره 09392545658 پیام ارسال نمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.