شنبه, 31 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43594 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2451×
گل به خودی برخی اصلاح طلبان رادیکال با درخواست تند شدن پزشکیان!
22 خرداد 1403 ساعت: 16:27
شناسه : 282466
7
او همتی و روحانی و احمدی نژاد نیست؛

آقایان هنوز چهل روز نیست که از سانحه سقوط رئیس جمهور فقید می‌گذرد. انتظار دعوا و درگیری در صحبت‌های تلویزیونی و نقد بی محابا و بی پروا از دولت سیزدهم کاری عبث و نادرست است. اتفاقا پزشکیان باید در روز مناظره در مقابل حملات احتمالی کاندیدای جناح مقابل توصیه کند به رعایت منطق و اخلاق!

منبع : رشتکده
پ
پ

در حالی که پزشکیان در  اولین برنامه تلویزیونی خود حضور داشت و درباره موضوع برنامه هفتم توسعه صحبت کرد، انتقادات برخی اصلاح طلبان همچون محمود صادقی و غلامعلی جعفرزاده از مواضع وی شک و تردید را در جبهه هواداران پزشکیان بیشتر کرد. هواداران رقیب هم از فرصت استفاده کردند و تا توانستند بر روی این توئیت‌ها تاکید کردند. ظاهرا حضرات فکر می‌کنند حالا هنوز سال ۹۲ است و پزشکیان باید کلیدی نشان می‌داد که همه مشکلات اقتصادی با این کلید قابل حل است و یا مثل همتی داد و فریاد بزند که بزنید زیر میز که کودتای ۲۸ مرداد دیگر تکرار نشود و در نهایت دو میلیون رای بیاورد. قاطبه جامعه از این شعارها و ادعاها خسته‌اند، ولی  برخی اصلاح طلبان فکر می‌کنند هنوز این حرف‌ها موقع انتخابات کارایی دارد.

در جناح رقیب اصلاح طلبان کاندیداها سوتی می‌دهند، اشتباه می‌کنند، حرف‌های جنجالی دارند و ادعاهای عجیب و غریب! ولی هوادارانش از آن حماسه می‌سازند. آن وقت کاندیدایی که بدون هیچ سوتی و تپقی حرف زد و اعلام کرد که به برنامه هفتم توسعه پایبند است و به نظر متخصصان رجوع می‌کند از نظر این حضرات باید مذمت شود. گویی دنبال احمدی نژادی هستند که نه برنامه توسعه را قبول داشت و نه حرف دیگران!

بعد از دوم خرداد هم تندروها هر روز خاتمی را تحت فشار گذاشتند که رادیکالتر صحبت کند! ولی سال ۸۰ خاتمی ۲۱ میلیون رای آورد و هنوز هم که هنوز است تیپ شخصیتی مثل خاتمی محبوب‌تر از افرادی چون روحانی است که موقع انتخابات اپوزیسیون می‌شدند و بعد از آن سیاستمدار محافظه کار!

آقایان هنوز چهل روز نیست که از سانحه سقوط رئیس جمهور فقید می‌گذرد. انتظار دعوا و درگیری در صحبت‌های تلویزیونی  و نقد بی محابا و بی پروا از دولت سیزدهم کاری عبث و نادرست است. اتفاقا پزشکیان باید در روز مناظره در مقابل حملات احتمالی کاندیدای جناح مقابل توصیه کند به رعایت منطق و اخلاق! در آن صورت است که می‌تواند در نقد طرح صیانت و یا گشت ارشاد و افراط گرایی و تلاش برای کاهش نرخ تورم و ارتباط سازنده با جهان صحبت کند و حرف‌هایش باب بخشی از جامعه شود. او باید بگوید که اگر می‌خواهید داد و فریاد بزنید و فساد فساد کنید من هم بلدم، ولی اجازه دهید این باور را برسانیم که هرکس پیروز شد قرار نیست کشور به لبه پرتگاه برسد و باب گفتگو باز بماند و رقبا همچون دشمن نباشند.

پزشکیان تاکنون نشان داده نه مثل احمدی نژاد پوپولیست است و نه مثل روحانی دنبال قدرت! همین او را می‌تواند خاص کند. اصلاح طلبان ممکن است انتقاداتی به او داشته باشند. ولی سرمایه فعلی و تنها کاندیدای اختصاصی فعلا شخص خود پزشکیان است. نه تغییری در آن رخ می‌دهد و نه معادله عوض خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.