شنبه, 31 شهریور 1403 Saturday, 21 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43594 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2451×
آغاز مرحله دوم طرح فجرانه «کالابرگ» از امروز
24 خرداد 1403 ساعت: 18:38
شناسه : 282703
3
شاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون خبر داد؛

یحیوی، مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: با پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، مرحله دوم طرح فجرانه از ۱۸ اسفندماه اجرا می‌شود.

پ
پ

سیدرضا یحیوی، از به‌روز رسانی برنامه کاربردی «شما» خبر داد و اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک خدمت فناورانه و نوینی است که در راستای سیاست‌های رفاهی و حمایتی دولت شکل گرفته و به صورت تصاعدی در حال پیشرفت است. طرح یسنا، طرح کالابرگ الکترونیک و طرح حمایت از امنیت غذایی کودکان بر روی شبکه ملی اعتبار (شما) پیاده‌سازی شده است.

وی با اشاره به طرح کالابرگ الکترونیک ادامه داد: اکنون این بستر شکل گرفته و خانواده‌ها نیز براساس آن رفتارشان تغییر کرده و با اجرای این طرح که طی هفت فاز توسعه پیدا کرده، رفتار اقتصادی و اجتماعی مردم در حال تغییر است. مردم به سمت خریداری مواد خوراکی سالم حرکت می‌کنند.

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نیز با استقبال زیادی روبرو بوده است، گفت: بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان منابع به روی سفره مردم نشسته و به عبارتی خانوارها مشمول استفاده از آن هستند. علاوه بر آن، کارخانجات مواد غذایی نیز رونق پیدا کرده و با این طرح جلوی نقدینگی گرفته شده است.

یحیوی با اشاره به اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک که از ۱۸ بهمن‌ماه و در آستانه دهه فجر آغاز شد، بیان کرد: در طرح فجرانه الکترونیک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد. به عبارتی قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان است که از محل اعتبار جدید دولت تامین می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.