چهارشنبه, 6 تیر 1403 Wednesday, 26 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42388 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 2405×
راهنمای جامع برای نحوه اندازه گیری سایز لوله فلکسیبل برق
28 خرداد 1403 ساعت: 13:35
شناسه : 282984
2
رپورتاژ آگهی؛

لوله فلکسیبل برق به عنوان یک لوله انعطاف پذیر برای عبور سیم و کابل‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود.

پ
پ

لوله فلکسیبل برق به عنوان یک لوله انعطاف پذیر برای عبور سیم و کابل‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله در سایزهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. با توجه به نیاز بسیاری از ساختمان‌ها به استفاده از این لوله‌های انعطاف پذیر، اندازه گیری مناسب سایز لوله فلکسی برق و خرید این لوله‌ها به همان اندازه مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است و باعث صرفه جویی در هزینه‌های خرید این لوله‌ها می‌شود. برای اندازه گیری سایز این لوله‌ها باید قطر و متراژ طولی لوله مورد بررسی قرار گیرد که در این مقاله قصد تفسیر جزئیات آن‌ها را داریم.

نحوه اندازه گیری سایز لوله فلکسیبل برق

لوله فلکسیبل یک لوله انعطاف پذیر روکش دار یا بدون روکش است که برای عبور سیم و کابل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله‌ها معمولا به همراه بست لوله فلکسیبل برق مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بتوان آن‌ها را در محیط‌های مختلف اجرا و نصب کرد. اندازه گیری سایز لوله فلکسیبل برق و خرید این لوله به اندازه مورد نیاز می‌تواند برای پروژه‌های مختلف اهمیت زیادی داشته باشد. برای انتخاب سایز مناسب این لوله باید به قطر و همچنین متراژ طولی لوله توجه داشته باشید.

نحوه تعیین قطر لوله فلکسی

قطر لوله‌های فلکسیبل برق مهم‌ترین عامل برای تعیین سایز آن‌ها است. این لوله‌ها با قطر 4 میلی متر تا 200 میلی متر تولید و به بازار عرضه می‌شوند که باید بسته به نیاز و کابل‌های عبوری، هر کدام را انتخاب کرد. اولین گام برای تعیین سایز لوله فلکسی، تعیین قطر آن است. برای مشخص کردن قطر لوله‌های فلکسی باید به دو فاکتور زیر توجه داشته باشید:

نحوه اندازه گیری سایز لوله فلکسیبل برق

  1. تعداد سیم و کابل مورد نیاز

برای اینکه قطر لوله فلکسیبل را تعیین کنید، باید ابتدا تعداد سیم و کابل‌هایی که باید از لوله عبور داده شوند را مشخص نمایید. هر چقدر تعداد سیم و کابل افزایش پیدا کند، نیاز به لوله با قطر بزرگ‌تر خواهید داشت. استفاده از لوله‌های فلکسی با قطر بیشتر و کمتر می‌تواند باعث آسیب فیزیکی و شیمیایی به کابل‌ها و سیم‌های عبوری شود. انتخاب قطر بزرگ برای لوله‌های فلکسی باعث وجود هوای اضافی در اطراف سیم و کابل‌ها می‌شود و احتمال آتش سوزی را چندین برابر می‌کند. همچنین انتخاب قطر کوچک برای این لوله‌ها، می‌تواند باعث ایجاد فشار زیاد روی سیم‌ها شود.

  1. سایز سیم و کابل

عامل دیگری که برای تعیین قطر لوله فلکسیبل باید مورد توجه قرار گیرد، سایز سیم و کابل است. هر یک از کابل‌های موجود در بازار دارای قطر متفاوتی‌اند. بدیهی است که هر چقدر تعداد رشته سیم‌ها افزایش پیدا کند، قطر آن‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. از این رو برای کابل‌هایی که قطر بیشتری دارند، باید از لوله‌های فلکسیبل بزرگ‌تر نیز استفاده کرد.

فرمول اندازه گیری قطر مناسب برای لوله‌های فلکسیبل برق، بسیار ساده است. ابتدا می‌بایست مجموع قطر کابل‌هایی که می‌خواهید از لوله عبور دهید را پیدا کنید. سپس عدد بدست آمده را در 1.5 ضرب نمایید. فضای اضافی مشخصی باید میان کابل‌ها و لوله‌ها وجود داشته باشد که با ضرب عدد 1.5 این فضا را به دست خواهید آورد.

به طور مثال اگر نیاز به عبور کابل‌های برق از لوله‌های فلکسی دارید که تعداد آن‌ها 3 عدد است و قطر هر کدام از آن‌ها به ترتیب 2، 3 و 1 میلی متر می‌باشد، قطر کابل‌های شما در مجموع 6 میلی متر خواهد بود. حالا می‌توانید این عدد را در 1.5 ضرب کنید تا قطر مناسب لوله فلکسیبل برق که معادل 9 میلی متر می‌باشد، بدست بیاید.

نحوه تعیین طول لوله

مورد دوم برای خرید لوله فلکسیبل و محاسبه سایز آن، در نظر گرفتن طول یا متراژ لوله است. متراژ لوله مورد نظر با توجه به متراژ سیم و کابل‌های عبوری تعیین می‌شود. همچنین بسته به اینکه این لوله‌ها را در کدام یک از صنایع مورد استفاده قرار می‌دهید، متراژ آن‌ها متفاوت انتخاب می‌شود.

به طور مثال، در صورت نیاز به استفاده از لوله‌های فلکسیبل برق در صنعت خودروسازی نیاز به متراژ کمتری از این لوله‌ها است، ولی اگر بخواهید در صنعت ساختمان سازی از این لوله‌ها استفاده کنید، باید از طول لوله بیشتر استفاده نمایید. در حالت کلی میزان طول لوله فلکسی مورد نیاز برای یک محیط، دو برابر مساحت فضا است. به طور مثال اگر برای یک سالن 80 متری نیاز به استفاده از لوله فلکسیبل برق داشته باشید، باید 160 متر از آن را خریداری کنید.

خرید لوله فلکسیبل برق باکیفیت از گروه صنعتی رفیع

خرید لوله فلکسیبل برق باکیفیت از گروه صنعتی رفیع

با توجه به اینکه در صنایع مختلف استفاده از لوله فلکسی به عنوان یک لوله ایمن جهت انتقال کابل و سیم ضروری است، باید حتما این لوله‌ها را با کیفیت عالی و قابلیت انعطاف پذیری مناسب سفارش دهید. گروه صنعتی رفیع مرکز فروش انواع لوله برق با بهترین کیفیت است که توانسته محصولات خود را با بهترین کیفیت به شما عرضه کند. در صورت نیاز به خرید لوله فلکسیبل برق با طول و قطر مورد نیاز، می‌توانید به سایت رفیع مراجعه کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.