یکشنبه, 18 شهریور 1403 Saturday, 7 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43376 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2446×
3 روش متداول برای حواله ارز به چین
29 خرداد 1403 ساعت: 15:25
شناسه : 283040
1

وجود اقتصاد عظیم در چین باعث شده است که بسیاری کشورها از جمله ایران خواهان ارتباط بازرگانی با تولیدکنندگان چینی باشند.

پ
پ

وجود اقتصاد عظیم در چین باعث شده است که بسیاری کشورها از جمله ایران خواهان ارتباط بازرگانی با تولیدکنندگان چینی باشند. به همین دلیل، این کشور امکانی فراهم کرده است تا بازرگانان بتوانند به‌صورت قانونی حواله به چین جابجا کنند. راحتی جابجا کردن حواله باعث گسترش تجارت بین‌المللی بین ایران و چین می‌شود‌. روش‌های مختلفی برای حواله ارز به چین وجود دارد که تجار می‌توانند بنابر شرایط خود یکی را انتخاب کنند.

word image 283040 1 - 3 روش متداول برای حواله ارز به چین - چین

استفاده از شرکت های حواله ارزی و صرافی‌ها

یکی از روش‌های حواله ارز (یوان) به چین کمک گرفتن از شرکت‌های حواله ارزی هم در کشور مبدا و هم کشور مقصد است.

شرکت‌های حواله ارز در ایران

شرکت‌های معتبر حواله ارزی در ایران با کمک شبکه‌های بین‌المللی که دارند می‌توانند به بازرگانان ایرانی کمک کنند که به حساب فروشنده در چین ارز انتقال دهند. در این روش حواله پول به چین، تجار ایرانی ابتدا مبلغ موردنظر را به حساب شرکت حواله ارزی معتبر ایرانی واریز می‌کنند. سپس در صورت تایید مبلغ، شرکت موردنظر ارز معادل آن را برای فروشنده یا تولید کننده در چین انتقال می‌دهند.

این روش یک راه‌کار آسان و با کارمزد نسبتا پایین برای تجار ایرانی به شمار می‌رود. البته باید شرکت حواله ارزی معتبر و مطرح در سطح کشور و جهان باشد. شرکت بازرگانی فرتاک تجارت یکی از همین شرکت‌های معتبر حواله ارزی در ایران است که عملیات حواله ارز یوان به چین را به بهترین وجه ممکن برای بازرگانان ایرانی انجام می‌دهد.

شرکت‌های حواله ارز در کشور چین

یک روش دیگر برای حواله ارز یوان به چین استفاده از شرکت‌های حواله ارز در چین است. با استفاده از این روش، تجار ایرانی از خدمات شرکت‌های حواله ارز در خود کشور چین کمک می‌گیرند. به این ترتیب که بازرگانان ایرانی مبلغ را به حساب شرکت چینی و شرکت حواله ارز چینی معادل مبلغ به حساب فروشندگان یا تولیدکنندگان واریز می‌کند.

استفاده از این روش برای حواله یوآن به چین با کارمزد بیشتری همراه است. اما به دلیل اینکه شرکت‌ها برای انتقال ارز از بانک‌های معتبر چین استفاده می‌کنند، این روش یک راه‌کار امن برای بازرگانان ایرانی محسوب می‌شود.

صرافی‌ها و خدمات ارز آنلاین

صرافی‌های معتبر داخلی دارای مجوز رسمی دولتی برای انجام مبادلات ارزی هستند و تجار ایرانی می‌توانند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند. صرافی‌ها در بیشتر بانک‌های مطرح چین حساب دارند و می‌توانند فرآیند حواله ارز را به راحتی برای کاربران انجام دهند.

حواله ارز به چین با کمک سیستم‌های الکترونیکی

روش دیگری که با کمک آن می توان حواله یوان به چین صادر کرد استفاده از سیستم‌های الکترونیکی مثل پی پال، مانی گرام و سیستم‌‌های مشابه است. در ادامه همه سیستم‌های امن را بررسی می‌کنیم:

استفاده از سیستم پرداخت پی پال PayPal

پی پال یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های پرداخت آنلاین محسوب می‌شود که تجار ایرانی می‌توانند از طریق آن به کشورهای مختلف از جمله چین پول یا ارز حواله کنند. البته یک نقطه ضعف استفاده از این پلتفرم هزینه‌های بالای کارمزد آن است. ضمن اینکه برای انجام نقل و انتقالات ارز، کاربران باید حساب کاربری داشته باشند که به دلیل محدودیت‌ها، این کار برای کاربران ایرانی ممکن است دشوار باشد.

استفاده از سیستم پرداخت مانی گرام MoneyGram

برای تاجران ایرانی انجام حواله به چین از طریق سیستم مانی گرام وجود دارد. این سیستم شبیه به پلتفرم پی پال است و کاربران برای انجام نقل و حواله پول باید اکانت کاربری وبی داشته باشند. تجار ایرانی ابتدا مبلغ ریالی خود را به حساب مانی گرام خود واریز و پس از تبدیل آن به یوان، می‌توانند آن را به حساب فروشنده منتقل کنند.

استفاده از سیستم وسترن یونیون Western Union

یکی دیگر از سرویس‌های حواله و انتقال پول و ارز به چین سیستم وسترن یونیون است. از طریق این سرویس، تجار ایرانی اجازه دارند وجوه خود را به حساب فروشندگان حواله کنند. استفاده از این سرویس راحت و آسان ولی با کارمزدهای بالا همراه است و ممکن است برای کاربران گران باشد.

استفاده از سیستم پرداخت پایونیر Payoneer

یکی دیگر از پلتفرم‌های صدور حواله به چین سیستم پرداخت پایونیر نام دارد. کاربران با کمک این پلتفرم می‌توانند با روش‌های مختلف اعم از کارت‌های اعتباری یا حواله بانکی مبلغ موردنظر را به حساب فروشندگان در چین صادر کنند. این سیستم نسبت به سایر پلتفرم‌های پرداخت الکترونیک کارمزد کمتری دارد اما ممکن است توسط همه تامین‌کنندگان چینی قابل قبول نباشد.

استفاده از سیستم پرداخت علی پی Alipay

یکی دیگر از روش‌های امن و راحت برای انتقال ارز به چین استفاده از سیستم پرداخت آنلاین علی پی است. این پلتفرم به‌طور گسترده نزد فروشندگان و تولیدکنندگان چینی معتبر بوده و برای همین می‌تواند روش امنی برای حواله به چین باشد. برای استفاده از امکانات این پلتفرم باید تجار ابتدا یک حساب کاربری فعال ایجاد کنند.

استفاده از پلتفرم آنلاین WeChat Pay

از دیگر پلتفرم‌های پرداخت امن و مورد اعتماد چینی‌ها سرویس پرداخت آنلاین وی چت پی است. با کمک این سرویس، تجار ایرانی ابتدا باید یک حساب کاربری برای خود تشکیل دهند. سپس کاربران باید با استفاده از خدمات سرویس، مبلغ موردنظر را به حساب کاربری وی چت پی واریز و پس از تبدیل، آن را به حساب فروشنده مننتقل کنند.

حواله ارز به چین از طریق بانک‌ها

بازرگانان ایرانی می‌توانند برای انتقال ارز به کشور چین از بانک‌های معتبر کمک بگیرند. هرچند برای استفاده از خدمات بانک‌ها بازرگانان باید حساب بانکی ایجاد کنند. این کار برای بیشتر کاربران مقدور نیست. با این حال، در این بخش تعدادی از بانک‌های مطرح چین که به‌صورت حرفه‌ای در زمینه حواله به چین فعالیت می‌کنند را معرفی می‌کنیم:

بانک چین Bank of China

بانک چین یکی از بزرگترین بانک‌های چین است که تعداد زیادی شعبه و دفتر فعال در بسیاری از کشورها دارد. این بانک از اعتبار بالایی در سطح بین‌المللی برخوردار است و خدمات ارزی متنوعی را ارائه می‌دهد. در صورت افتتاح حساب در بانک چین، تاجران می‌توانند از سرویس‌های مالی بین‌المللی، تبادلات ارزی و انتقال پول به خارج یا داخل چین بهره‌مند شوند.

بانک صنعت و تجارت چین ICBC

بانک صنعت و تجارت چین یکی دیگر از بانک‌های فعال در زمینه حواله به چین است که در کشورهای مختلفی شعبه و دفتر دارد. دارندگان حساب بانکی در این بانک می‌توانند از خدمات بانکداری الکترونیک، تبادلات ارزی و کارت‌های اعتباری بین‌المللی استفاده کنند.

بانک تجارت خارجی چین Bank of China Foreign Exchange

این بانک از جمله بانک‌های معتبر چین است که در زمینه انتقال پول و خدمات ارزی بین‌المللی تخصص لازم را دارد.

word image 283040 2 - 3 روش متداول برای حواله ارز به چین - چین

جمع‌بندی

چین و اقتصاد پویایش باعث شده‌اند که بسیاری از تجار و کسبه به برقراری ارتباط تجاری با این کشور اقدام کنند. حواله ارز به چین از راه‌های زیادی اعم از شرکت‌های حواله ارزی، صرافی‌ها، بانک‌ها و سرویس‌های پرداخت آنلاین امکان‌پذیر است. البته برای امنیت و راحتی هرچه بیشتر بهتر است که فرآیند انتقال ارز از طریق شرکت‌های معتبری همچون شرکت بازرگانی فرتاک تجارت صورت بگیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.