جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43594 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2451×
از شبانگاه آرام پزشکیان تا ظهر طوفانی ظریف
30 خرداد 1403 ساعت: 14:02
شناسه : 283127
3

اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که به پایان رسید، مخاطبان مسعود پزشکیان در دو طیف آرایش گرفتند.

پ
پ

گزارش رضا رئیسی از پخش زنده‌ی مناظره در ستاد دکتر مسعود پزشکیان:

اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که به پایان رسید، مخاطبان مسعود پزشکیان در دو طیف آرایش گرفتند. عده ای معتقد بودند که دکتر باید بی تعارف و بی محابا به نبرد بداخلاقی و وقاحت می رفت و بی ملاحظه پاسخ گزافه گویی ها را می داد و در دیگر سو عده ای معتقد بودند که دکتر فراتر از این حواشی ها باید خود خودش باشد، دکتر مسعود اخلاق مدار و صادق که نه اهل وعده وعید های توهمی است نه اهل شعاردهی های توخالی انتخاباتی، چرا که برند متمایز کننده او همین صداقت و اخلاق مداری است

دکتر چرا تو دهنی نزد؟!

حامد از مشهد معتقد است که دکتر پزشکیان باید صریح و بی پرده پاسخ بداخلاقی نامزدهای اصولگرا را می داد و ملاحظه نمی کرد، به او می گویم: دکتر اهل مجادله، بگو مگو نیست، شخصیت او چنین رفتارورزی را ایجاب نمی کند که برای رای پای بر اخلاق بگذارد. می‌گوید اگر دکتر طوفانی و آتشین نباشد، آرای خاکستری را به سمت و سوی خود جلب نمی کند! پاسخم یک چیز است: مرور دو دهه فراز و نشیب انتخاباتی از سال 84 بدین سو، نشان می‌دهد که جنجال افکنی و حاشیه سازی شاید مقطعی جواب داده اما کشور را به سمت و سوی خوشایندی نبرده و مردم بعد از این تجربیات تلخ و شیرین می دانند و می فهمند که بطن را بر متن و سره از ناسره را چگونه باز شناسند. البته حامد 45 ساله هنوز معتقد است که نطق آتشین البته با حفظ اخلاق توانایی موج سازی برای پزشکیان را دارد.

دکتر متن خوانی نکند

جواد اهل کرج است و نزدیک 50 سال دارد، او از مناظره راضی است اما نقطه نظرات خود را هم دارد. معتقد است پزشکیان برنامه دارد و نگاه کارشناسی اما نباید از روی متن خوانده و این نکته چهره ضعیفی از او در افکار عمومی جلوه‌گر می کند، هر چند حرف های او کارشناسی و منطبق با تخصص محوری باشد.

ظهر داغ تابستانی در ساختمان جام جم

از همان لحظه ای که مشخص شد، آقای دیپلمات و وزیر امور خارجه نام آشنای ایران به همراه پزشکیان عازم ساختمان جام جم شده است، انتظار یک مناظره و مباحثه طوفانی را داشتیم که یکی از منتقدان همیشگی ظریف با حضور در میان متخصصان برنامه، زمینه بروز و ظهور دوچندان تر ظریف را که این بار ملاحظات درون دولتی هم نداشت و در مقام کارشناس همراه نامزد انتخاباتی به صدا و سیما آمده بود، فراهم تر کرد. سیاست خارجی پس از 11 سال هنوز مهمترین مسئله و دغدغه عمومی است و همه می خواستند نظر تنها کاندیدای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری را بدانند و او در هم‌افزایی با ظریف آنچنان خوش درخشید که منتقدان دیشب را نیز متقاعد و راضی کرد.

عالی بود، پزشکیان نشان داد که اقتدار هم دارد

پاسخ های دقیق و صریح پزشکیان در کنار نگاه کارشناسی ظریف، بر تاب و تب فضای انتخاباتی حامیان پزشکیان افزود و به نوعی موج انتخاباتی مد نظر آنان و انتظاری از که از مناظره داشتند، برآورده کرد. مرتضی در ستاد میگوید آنقدر تشویق کرده و فریاد زده که صدایش گرفته است، می گوید بغض چند ساله ام شکست وقتی دیدم ظریف چگونه از برجام دفاع کرد و هجمه های چند ساله را جواب داد، علی هم می پرد وسط و می گوید:آقا باید با همین دست فرمان در مناظرات رقبا را لوله کرد! نرگس هم که همراه آنان است، می گوید از مناظره دیشب حس خوبی نگرفتم اما پزشکیان در کنار ظریف نشان داد که اگر بخواهد، اقتدار هم دارد.

مدل پزشکیان اخلاق مداری در عین اقتدار و صلابت

حضور پزشکیان در جمع فرهنگیان پس از برنامه تلویزیونی با ظریف، واکنش های جالبی در میان مخاطبان داشت، همه گویا جان تازه ای گرفته و از پزشکیان می خواستند که آتشین و با صلابت جواب منتقدان و نامزدهای مخالف را بدهد اما پزشکیان با طمانینه و آرامش سخن اینگونه آغاز کرد که اهل دعوا نیست! اما و اما اهل زیر بار حرف زور رفتن هم نیست و این یعنی اقتدار در عین اخلاق مداری، او در همین سخنان گفت مدارکی از دیگر نامزدها بدستم رسیده اما آن را بگویم؟؟ حضار با تشویق خواستار افشاگری پزشکیان شدند اما او گفت دوران بگم بگم تمام شده است و با این بگم بگم ها به اینجا رسیدیم. من نگران ایران بودم که به میدان آمدم و چنین اظهاراتی نخواهم داشت، باید برای ساختن ایران همه دست به دست هم دهیم و شما خواهید دید در آینده در کنار هم کاری می کنیم کارستان.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.