پنج‌شنبه, 14 تیر 1403 Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42498 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2408×
تغییرات قیمت بلیط هواپیما از استانبول به تهران در نوروز
11 تیر 1403 ساعت: 16:45
شناسه : 284030
3

استانبول یکی از شهر‌های زیبا و گردشگری ترکیه محسوب می‌شود که حتی شهرتی بیشتر از آنکارا پایتخت این کشور دارد.

پ
پ

استانبول یکی از شهر‌های زیبا و گردشگری ترکیه محسوب می‌شود که حتی شهرتی بیشتر از آنکارا پایتخت این کشور دارد. این شهر هر سال میزبان گردشگران بسیاری از شهرها و کشورهای مختلف ازجمله ایران است. جالب است بدانید که ایرانیان نیز علاقه زیادی به سفر به استانبول دارند و با خرید بلیط هواپیمای این شهر توسط ایرلاین‌های مختلف چمدان خود را برای سفر به استانبول می‌بندند.

البته یکی از موضوعات مهمی که همیشه برای مسافران سوال ایجاد می‌کند این است که قیمت بلیط هواپیما از استانبول به تهران و برعکس تحت چه شرایطی افزایش پیدا می‌کند؟ همچنین بسیاری از مسافران این سوال را دارند که چرا قیمت بلیط همیشه نرخی شناوری دارد و به‌صورت ثابت محاسبه نمی‌شود؟ درعین‌حال آیا در سال جدید افزایش قیمتی برای بلیط در نظر گرفته شده یا خیر؟ در ادامه قصد داریم این موضوع را کامل بررسی کنیم و دلایل افزایش قیمت بلیط نیز ارزیابی می‌شود.

نرخ بلیط استانبول به تهران با قیمت‌های شناور

تقریبا کمتر زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت بلیط هواپیما از استانبول به تهران و برعکس با نوسان همراه نباشد. معمولا چندین بار در طول سال قیمت بلیط هواپیمای این شهر و سایر شهرها و کشورها با افزایش همراه است. در سال‌های اخیر نیز افزایش قیمت بلیط به دلایل مختلفی رخ داده و ایرلاین‌ها برای کاهش ضرر‌های خود قیمت بلیط را بیشتر می‌کنند. اما شاید برای شما سوال باشد که چه دلایلی باعث می‌شود قیمت بلیط استانبول به تهران یا سایر شهرها و کشورها با افزایش همراه باشد؟

موضوع این است که قیمت بلیط هواپیما به‌هیچ‌عنوان وجه ثابتی ندارد و همیشه در نوسان است. البته این موضوع را باید در نظر گرفت که افزایش قیمت روی امکانات و نوع پرواز نیز تاثیر چندان زیادی نداشته و همان روال سابق را در پیش گرفته است. بااین‌حال دلایل متفاوتی برای افزایش قیمت بلیط وجود دارد که باهم ارزیابی می‌کنیم.

زمان رزرو بلیط هواپیما

در سفر به شهر‌های داخلی و خارجی، زمان رزرو بلیط پرواز تاثیر زیادی روی قیمت بلیط دارد. بهتر است بدانید که زمان مناسب برای خرید بلیط زمانی است که دو تا سه هفته تا پرواز باقی مانده باشد. در این صورت نسبت به روزهایی که نزدیک به پرواز هستند، قیمت بلیط ارزان‌تر خواهد بود. علاوه بر آن ساعات ابتدایی و انتهایی روز و اواسط هفته قیمت بلیط پایین‌تر است و بهترین زمان برای خرید محسوب می‌شود. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای سفر به کشورهای خارجی زمان رزرو بلیط کمی فرق می‌کند و باید حدود دو تا سه ماه قبل از پرواز بلیط رزرو کنید تا با قیمت کمتری بتوانید سفر خودتان را انجام دهید.

تغییرات قیمت بلیط هواپیما از استانبول به تهران در نوروز

تعطیلات و افزایش قیمت بلیط هواپیما

یکی دیگر از دلایل موثر در بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما از استانبول به تهران، تعطیلات رسمی و موج مسافران در این ایام است. به‌طور مثال استانبول در عید نوروز، کریسمس و مناسبت‌های مختلف مانند برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های تجاری با افزایش حجم مسافران از ایران و سایر کشورهای جهان رو‌به‌رو می‌شود. بنابراین هنگامی که تعطیلات به پایان برسد و مسافران قصد بازگشت به کشور خود را داشته باشند، به یکباره حجم زیادی از مسافران برای خرید بلیط اقدام می‌کنند. این موضو باعث می‌شود تقاضا برای بلیط افزایش پیدا کرده و درنتیجه قیمت نیز به‌صورت افزایش محاسبه شود. در این شرایط توصیه می‌شود که در سفر به استانبول از تور استفاده کنید تا بلیط رفت و برگشت به‌صورت کامل قبل از سفر تهیه شده باشد و دغدغه‌ای در هنگام بازگشت برای تهیه بلیط با قیمت‌های فزاینده نداشته باشید.

ایرلاین و کلاس پروازی

موضوع مهم دیگری که می‌تواند قیمت بلیط استانبول به تهران و برعکس را افزایش دهد، نوع ایرلاین، خدمات امکانات و نوع کلاس پروازی آن است. شرکت‌های مسافربری کلاس‌های پروازی متفاوتی را برای مسافران در نظر می‌گیرند که امکانات متنوع و قیمت‌های متفاوتی دارد. اگر به سراغ کلاس پروازی اکونومی بروید امکانات ساده‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما مزیت کلاساکونومی، این است که هزینه سفر به‌شدت کاهش پیدا می‌کند. در مقابل با انتخاب کلاس پروازی بیزینس یا فرست کلاس امکانات و خدمات متنوع و ویژه‌ ارائه می‌شود که قیمت‌های بیشتری نسبت به کلاس اکونومی دارد.

تغییرات قیمت بلیط هواپیما از استانبول به تهران در نوروز

نوع بلیط هواپیما

دو نوع بلیط سیستمی و چارتری در دسترس مسافراتن هستند. بلیط سیستمی به‌صورت سالانه از طرف شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌گذاری می‌شود و تقریبا نرخ ثابتی دارد. البته بر اساس سن مسافران از نظر بزرگسال و کودک بودن، قیمت متفاوتی برای تهیه بلیط در نظر گرفته می‌شود. در مقابل بلیط‌های چارتری نسبت به سیستمی ارزان‌تر هستند و در زمان نزدیک به پرواز فروخته می‌شوند. زمانی که قصد دارید از استانبول به تهران بیاید و به دنبال کاهش هزینه پرواز هستید، خرید بلیط چارتری گزینه بهتری است. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که بلیط‌های چارتری برای تمام افراد شامل بزرگسالان و کودکان با یک نرخ محاسبه می‌شود. بنابراین اگر همراهان شما بزرگسال باشند، گزینه بهتری برای انتخاب است. اما درصورتی‌که قصد دارید همراه با خانواده به استانبول بروید و قصد بازگشت به تهران دارید، بلیط سیستمی گزینه بهتری است تا هزینه‌های سفر را مدیریت کنید و با قیمت کمتری به مقصد بازگردید.

در نهایت اینکه قیمت بلیط هواپیما همیشه با روند افزایشی از طرف شرکت‌های هواپیمایی همراه است. این موضوع بیشتر به دلیل نرخ دلار و تاثیر آن در ارائه خدمات پرواز صورت می‌گیرد. شرکت‌های هواپیمایی نیز بیان می‌کنند که خدمات و امکانات آن‌ها رابطه مستقیم با قیمت دلار دارد. بنابراین هر تغییر افزایشی در قیمت ارز به‌صورت مستقیم باعث بالا رفتن قیمت بلیط هواپیما می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.