پنج‌شنبه, 14 تیر 1403 Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42498 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2408×
چگونه ماشین خود را برای حمل و نقل آماده کنیم
11 تیر 1403 ساعت: 16:50
شناسه : 284033
3

بسته به شرایط و تجهیزات موجود می توان خودرو را به روش های مختلفی یدک کشید.

پ
پ

بسته به شرایط و تجهیزات موجود می توان خودرو را به روش های مختلفی یدک کشید. در اینجا چند روش متداول برای ید ک کشی کردن خودرو آورده شده است:

  1. بکسل تخت: در این روش خودرو بر روی یک تریلر تخت قرار می گیرد و در جای خود محکم می شود. سپس تریلر به یک کامیون یدک‌کش متصل می‌شود که ماشین را به محل مورد نظر می‌برد. بکسل تخت اغلب زمانی استفاده می شود که خودرو قادر به رانندگی با نیروی خود نیست یا زمانی که خودرو نیاز به حمل و نقل در مسافت های طولانی دارد.

  2. بکسل با بالابر چرخ: در این روش یک یوغ فلزی در زیر چرخ های جلو یا عقب خودرو قرار می گیرد و با استفاده از بالابر هیدرولیک خودرو از روی زمین بلند می شود. سپس خودرو به یدک کش محکم شده و به محل مورد نظر منتقل می شود. بکسل با بالابر چرخ اغلب برای مسافت های کوتاه تر استفاده می شود و برای وسایل نقلیه سبک تر رایج تر است.

  3. یدک کش: یدک کش تریلر کوچکی است که برای نگه داشتن یک یا دو چرخ خودرو در حالی که چرخ های دیگر روی زمین باقی می مانند طراحی شده است. ماشین روی دالی رانده شده و در جای خود محکم می شود و سپس دالی به کامیون یدک کش متصل می شود. یدک کش ها اغلب برای ماشین های دیفرانسیل جلو استفاده می شوند، زیرا یدک کشی با استفاده از روش های دیگر دشوارتر است.

  4. بکسل صاف: در این روش با استفاده از گیره یا یدک کش مخصوص، خودرو با هر چهار چرخ روی زمین بکسل می شود. بکسل تخت اغلب برای وسایل نقلیه چهار چرخ متحرک یا وسایل نقلیه با گیربکس دستی استفاده می شود، زیرا هیچ فشاری به پیشرانه وارد نمی کند.

صرف نظر از روش استفاده شده، مهم است که اطمینان حاصل شود که خودرو به درستی ایمن شده است و تمام قوانین و مقررات در هنگام یدک کشی وسیله نقلیه رعایت می شود.

images 1719823394 66826c22ec12f - چگونه ماشین خود را برای حمل و نقل آماده کنیم - امداد خودرودر ساری

Handsome senior man working in towing service on the road. Roadside assistance concept.

 

وقتی صحبت از نحوه آماده سازی ماشین خود برای حمل و نقل در ساری می شود، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. چه در سراسر شمال کشور در حال حرکت باشید و چه فقط باید ماشین خود را از ساری به بابل ببرید، آمادگی مناسب برای اطمینان از تجربه ای روان و بدون استرس ضروری است.

بسیاری از مردم اهمیت آماده کردن ماشین خود را برای حمل و نقل نادیده می گیرند، با این فرض که این کار به سادگی تحویل کلیدها و اجازه دادن به شرکت حمل و نقل است که بقیه امور را انجام دهد. با این حال، صرف زمان برای آماده سازی مناسب وسیله نقلیه خود می تواند شما را از سردردهای زیادی در جاده نجات دهد.

قبل از ارسال ماشین خود، کمی زمان بگذارید تا آن را برای سفر آماده کنید. با تمیز کردن خوب آن شروع کنید، سپس آن را از بالا به پایین بررسی کنید. مطمئن شوید که اقلام شل شده را ایمن کنید و هرگونه آسیب موجود را مستند کنید .

نکات کلیدی :

  • یک شرکت حمل و نقل معتبر را انتخاب کنید : برای یافتن یک شرکت حمل و نقل خودرو که به خوبی بررسی شده، دارای مجوز و بیمه شده است، به طور کامل تحقیق کنید.
  • ماشین خود را آماده کنید : ماشین خود را تمیز کنید، از نظر آسیب بررسی کنید، وسایل شخصی را بردارید
  • شرایط خودرو را حفظ کنید : اطمینان حاصل کنید که خودرو در وضعیت مناسبی قرار دارد، فشار باد لاستیک را درست نگه دارید، باک بنزین را 1/4 پر بگذارید و برچسب عوارض را بردارید.
  • برنامه ریزی و ارتباط : حمل و نقل خود را با تمام جزئیات لازم برنامه ریزی کنید و در مورد تاریخ ها انعطاف پذیر باشید. در طول فرآیند با شرکت حمل و نقل در تماس باشید.
  • انتظارات واقع بینانه را تنظیم کنید : فرآیند تحویل، حمل و نقل و تحویل را دقت کنید. برای آسیب های جزئی احتمالی آماده باشید و در مورد جدول زمانی حمل و نقل واقع بین باشید.
  • چگونه ماشین خود را برای حمل و نقل آماده کنید: 14 نکته
  • شما تصمیم گرفتید ماشین خود را ارسال کنید. خواه برای شغلی جدید در حال جابجایی بین‌المللی هستید یا ماشین فعلی خود را به شهری دیگری انتقال می دهید که اغلب راحت‌ترین گزینه است.
  • اما قبل از اینکه کلیدها را تحویل دهید، کارهای آماده سازی مهمی باید انجام دهید..
  • شرکت حمل و نقل خودرو مناسب را انتخاب کنید
  • اول از همه: شما باید یک شرکت حمل و نقل خودرو(پاسارگارد ) معتبر پیدا کنید. که ما فقط شرکت حمل و نقل و امداد خودرو پاسارگارد در ساری که مطمئن و مناسب هست پیشنهاد می کنیم. به ما اعتماد کنید. کافی است در گوگل سرچ کنید .

 

 

 

images 1719823395 66826c2305ce7 - چگونه ماشین خود را برای حمل و نقل آماده کنیم - امداد خودرودر ساری

از چند نفر در مورد شرکت امدادی مطمئن سوال کنید

فقط به اولین پیشنهادی که می گیرید بسنده نکنید. قیمت ها را از چندین شرکت امداد خودرو در بابل  مقایسه کنید . به خاطر داشته باشید که پایین‌ترین قیمت همیشه بهترین معامله نیست، زیرا قیمت‌های مشکوک پایین ممکن است نشان‌دهنده مشکلات بیمه یا تجهیزات پایین‌تر باشد.

زمان ملاقات خود را برنامه ریزی کنید

هنگامی که در یک شرکت حمل و نقل خودرو مستقر شدید، وقت آن است که برای تحویل خود برنامه ریزی کنید. با تمام جزئیات لازم در مورد وسیله نقلیه خود – ساخت، مدل، سال و هرگونه تغییر آماده باشید. مکان های حمل و نقل خود را انتخاب کنید و یک بازه زمانی را تعیین کنید که مطابق با برنامه شما باشد، اما به یاد داشته باشید که حمل و نقل بین شهری می تواند تحت تأثیر آب و هوا و ترافیک باشد.

وسیله نقلیه خود را برای حمل و نقل آماده کنید

شما حمل و نقل خودروی خود را رزرو کرده اید. تاریخ تحویل شما در تقویم است. حالا کار واقعی شروع می شود. در اینجا نحوه آماده سازی ماشین خود برای ارسال آورده شده است.

موارد شخصی را حذف کنید

اقلامی مانند شارژر تلفن، عینک آفتابی، تعویض یدکی و دستگاه های GPS را بیرون بیاورید تا از آسیب به داخل خودروی خود جلوگیری کنید.

نشت مایعات را بررسی کنید

ماشین خود را یک بار تحویل دهید و نشت مایعات را بررسی کنید. یک قطره کوچک ممکن است مشکل بزرگی به نظر نرسد، اما می تواند در حین حمل و نقل به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. اگر هر گونه نشتی را مشاهده کردید، قبل از روز حمل و نقل آن را برطرف کنید تا از نشت خودرو به خودروهای زیر آن در تریلر جلوگیری کنید.

هشدارها را غیرفعال کنید

اگر ماشین شما دارای سیستم دزدگیر است، حتما قبل از حمل و نقل آن را غیرفعال کنید. شما نمی خواهید زنگ هشدار شما در نیمه های شب در حالی که ماشین شما روی کامیون است به صدا درآید و باعث آزار راننده و آسیب احتمالی تجهیزات حساس صوتی شود. اگر مطمئن نیستید که چگونه زنگ هشدار خود را غیرفعال کنید.

ما مراحل تصویری بزرگ را برای نحوه آماده‌سازی ماشین خود برای حمل و نقل پوشش داده‌ایم، اما چند جزئیات بیشتر وجود دارد که باید قبل از روز حمل و نقل به آنها توجه کنید.

فشار تایر را بررسی کنید

بارگیری و تخلیه وسیله نقلیه شما می تواند یک فرآیند حساس باشد، اما یک راه ساده برای به حداقل رساندن خطر آسیب وجود دارد: لاستیک ها را به درستی باد کرده باشید. با نگه داشتن لاستیک های خود در PSI توصیه شده، از چرخ ها و سیستم تعلیق خود در برابر سایش و پارگی غیر ضروری محافظت خواهید کرد.

مخزن گاز را 1/4 پر بگذارید

شما در حال آماده شدن برای ارسال ماشین خود هستید و یک مرحله مهم این است که مخزن بنزین خود را بررسی کنید. حدود یک چهارم باک پر را هدف قرار دهید – این تعادل عالی بین داشتن سوخت کافی برای جابجایی و اجتناب از وزن اضافی که می تواند حمل و نقل شما را کند می کند، فراهم می کند.

برچسب های عوارض را حذف کنید

اگر یک دستگاه الکترونیکی جمع آوری عوارض مانند دارید، آن را قبل از حمل و نقل از وسیله نقلیه خود خارج کنید تا هنگام عبور خودرو از عوارض کامیون حمل و نقل، هزینه ای زیاد نشود.

مطمئن شوید که ماشین در شرایط کار است

اگر ماشین شما کار نمی کند، شرکت حمل و نقل خود را از قبل مطلع کنید زیرا ممکن است برای بارگیری یک وسیله نقلیه غیرقابل استفاده به تجهیزات خاصی نیاز داشته باشند .

از آسیب های موجود عکس بگیرید

قبل از اینکه ماشین شما در تریلر بارگیری شود، یک بازرسی کامل انجام دهید و آسیب های موجود را یادداشت کنید. عکس‌های واضحی از خراش‌ها، فرورفتگی‌ها بگیرید تا زمانی که خودرویتان تحویل داده می‌شود مقایسه کنید، فقط در صورتی که اتفاقی در حین حمل و نقل بیفتد. این عکس‌ها را با شرکت حمل‌ونقل خودروی خود به اشتراک بگذارید تا سوابق آن‌ها را داشته باشند.

images 1719823395 66826c230bc59 - چگونه ماشین خود را برای حمل و نقل آماده کنیم - امداد خودرودر ساری

در طول فرآیند حمل و نقل خودرو چه انتظاراتی باید داشت

شما کار آماده سازی را انجام داده اید و ماشین شما آماده حرکت است. در اینجا چیزی است که می توانید در روز قبل و بعد از آن انتظار داشته باشید.

تحویل وسیله نقلیه

هنگامی که زمان حامل خودرو می رسد، راننده خودروی شما را به طور کامل بازرسی می کند و هرگونه آسیب موجود در بارنامه را یادداشت می کند. شما این گزارش را امضا می کنید، بنابراین مطمئن شوید که گزارش دقیق است. سپس راننده ماشین شما را روی تریلر حمل و نقل خودرو بار می کند و آن را برای حمل و نقل ایمن می کند و به شما فرصتی می دهد تا هر سوال لحظه آخری را بپرسید و تاریخ تحویل تخمینی را دریافت کنید.

زمان انتقال

مدت زمانی که ماشین شما در حال حمل و نقل با خودرو بر ساری خواهد بود به مسافتی که طی می کند و روش حمل و نقلی که انتخاب می کنید بستگی دارد. حمل و نقل از شهر به شهر دیگر می تواند تا دو هفته طول بکشد، در حالی که سفرهای کوتاهتر ممکن است فقط چند روز طول بکشد. شرکت حمل و نقل خودروی شما باید شما را در جریان پیشرفت خودروی خود قرار دهد و شما را از هرگونه تاخیر مطلع کند.

تحویل خودرو

وقتی ماشین شما به مقصد رسید، راننده آن را از تریلر حمل و نقل تخلیه می کند و بازرسی دیگری انجام می دهد. وضعیت خودرو را با بارنامه مقایسه کنید و هرگونه آسیب جدید را یادداشت کنید. در صورت بعید بودن که اتفاقی در حین حمل و نقل رخ داده باشد، شما مدارکی را که برای ثبت ادعا در بیمه شرکت حمل و نقل خودرو نیاز دارید، در اختیار خواهید داشت.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.