پنج‌شنبه, 14 تیر 1403 Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42498 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2408×
دولت حق و عدالت 7 دولت جهت گیری هیچ! 
12 تیر 1403 ساعت: 2:38
شناسه : 284065
3

 نیمه اول بازی مناظره سرد و بی رمق آغاز شد، هر چند دو کاندیدا لحظاتی به زمین حریف اردوکشی کردند و همدیگر را توصیه به رعایت اخلاق انتخاباتی کرده و گاف های تبلیغاتی حریف را در کمپین انتخاباتی به رخ کشیدند.

پ
پ

 گزارش رضا رئیسی از مناظره اول انتخاباتی:

 یک بازیگر حرفه ای و یک مربی کاربلد، برای رسیدن به قله موفقیت، به تقسیم انرژی می پردازد، می داند کجا و چگونه ضربه غایی و نهایی را به رقیب بزند و او را پخش روی تشک کند و گوشه رینگ ببرد و هوک نهایی را بزند و رقیب را به رقص وادارد، ساز را خوب بزند و حریف را به ترقص وا دارد، کارلوی بزرگ وقتی در زمین خودی از رقیب یک گل غافلگیرکننده می خورد، با آرامش می نشیند و با یک بازیکن ذخیره، صرف 3 دقیقه از لندن، مونیخ را فتح می کند، مثل مسعود پزشکیان که از استودیوی جام جم با بیانیه پایانی، جلیلی را درست سر پاشنه آشیل وی ضربه فنی کرد، مجری که بدون تذکر اجازه دخالت بی ضابطه به جلیلی داده بود، فکرش را هم نمی کرد که با عملیات جسورانه پزشکیان دروازه های جلیلی یکی بعد از دیگری سقوط کند به مثابه رم شهر بی دفاع!

 نیمه اول غیر هیجانی اما با تک حمله های طوفانی

 نیمه اول بازی مناظره سرد و بی رمق آغاز شد، هر چند دو کاندیدا لحظاتی به زمین حریف اردوکشی کردند و همدیگر را توصیه به رعایت اخلاق انتخاباتی کرده و گاف های تبلیغاتی حریف را در کمپین انتخاباتی به رخ کشیدند. در جلیلی از ماجرای طالبانی گفت و پزشکیان از دروغ بنزین و توهین پسماند، جلیلی روی محرومان و اتهام زنی با تبلیغات دروغین تکیه کرد و گفت که القای ناامیدی نکنید، او چیزی درباره چرایی تحریم انتخابات نداشت و گفت که به اعضای ستادش توصیه کرد اخلاق را رعایت کنند. پزشکیان اما از توجه احترام به تحریم کنندگان و توجه به چرایی این پدیده گفت، از اصل و اساس بودن مردم و حق و نظر آنان گفت، از بداخلاقی امپراطوری دروغ در ماجرای توهین به یکی از سران اهل سنت توسط پسرش و خرج پول های کثیف در این زمینه پرده برداشت، از محرومیت دانشجویان و اساتید از زندان انداختن منتقدین حرف زد و گریزی هم به دروغ نمایی بکارگیری استانداران کرد زبان داشت و گفت که از غیر اهل تسنن بودند. پزشکیان نشان داد که تیم رصد قوی درباره فضای مجازی دارد و دوران بزن در رو تمام شده است.

 کلید واژه های طلایی پزشکیان در مناظره

 جلیلی بخش عمده اظهاراتش معطوف به دولت در سایه و برنامه ریزی یازده ساله در این زمینه بود، مدام در طول مناظره در بخش فرهنگی و سیاسی به همان وعده های تکراری ارجاع می داد و روی این نکته تاکید داشت که پزشکیان برنامه ندارد و گفته کارشناس نیست در حالیکه من هزاران ساعت جلسه و کلی برنامه برای اداره کشور دارم اما باطل السحر پزشکیان آن بود که بر کلید واژه هایی تاکید می کرد که برای جلیلی چاره ای باقی نمی گذاشت تا به تایید مکرر در مکرر حرف های پزشکیان دست ببرد، کلید واژه هایی چون حق و عدالت و صداقت که رقیب را هم مجاب به تایید و تکریم اظهارات او می کرد. تا جایی که جلیلی 7 بار به تایید پزشکیان پرداخت و ندای احسنت احسنت داد. پاسخ متقن پزشکیان به گستردگی دانش و علوم در حوزه های مختلف و عدم کارشناسی هیچ مدعی در این زمینه بسیط، پاسخ قاطعی به نگاه بسته و تک محوری جلیلی و ادعای برنامه داری او بود.

 این برنامه نیست جهت گیری است

 هر کسی که اندک دانش و اطلاعی از وسعت و گستردگی حوزه تصمیم گیری کلان آنهم در کشوری به وسعت ایران داشته باشد، می داند خط خطی کردن چند کاغذ و شکلک و نمودار برنامه داری در قواره ریاست جمهوری نیست چیزی که پزشکیان بدان تصریح و اشاره کرده و بالاخره تعارف را کنار گذاشت و به جلیلی گفت آنچه شما برنامه برنامه خطابش میکنی، جهت گیری است نه برنامه. یعنی مشتی شعار و نظرات خودت یا محفل همراهت هست نه برنامه نویسی علمی و مدون برای اداره کشور و آن را وجه تمایز خود در قالب وقت گذرانی در دولت سایه ندان.

 فینال جذاب با تشویق و هیجان نفس گیر

ماجرا که برجام رسید، چشم اسفندیار در تیرس آمد، اهالی فن نیک می دانستند که برجام و مذاکرات و قطعنامه های مکرر و اف ای تی اف، قلب اردوگاه جلیلی را زیر تیغ تیز انتقادات پزشکیان می برد، هر چند پزشکیان در ابتدا می توانست خیلی راحت مچ جلیلی را در این بازی سیاست خارجی بخواباند، نرم و آرام آغاز کرد، شاید برای اینکه جلیلی با گارد کاملا بسته به مبارزه نیاید اما هر چه زمان به پایان نزدیک شد، پزشکیان نیز نقطه زن تر جلوه کرد، همه مناره یکطرف و ده دقیقه پایانی یکطرف تا جایی که صدا و سیما هم نخواست مانع بحث در گرفته شود، جلیلی همان شعارهای تکراری را داد اما پزشکیان بالاخره حرف نهایی را زد، من انصراف می دهم اگر رشد 8 درصدی را تعهد دهی و اگر نه اعدامش کنید! جلیلی که انتظار این تک گویی های آتشین و خونسردانه را نداشت، مدام وسط سخنان پزشکیان می پرید تا او شاید رشته را گم کند اما نه تنها اینگونه نشد که در دو دقیقه پایانی بیانیه خوانی پزشکیان دروازه های رم و قسطنطنیه و پاستور و جبهه پایداری را به هم دوخت و سوت بازی را در میان تشویق ممتد و هیجانی تماشاگران به صدا درآورد و نفس های در سینه حبس شده را لختی برون ریزی داد تا وعده صادقی دیگر به روشنی خورشید مناظره اول و دولت حق و عدالت .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.