یکشنبه, 8 مهر 1403 Sunday, 29 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43698 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2453×
ادعای یک روزنامه دلواپس: اگر پزشکیان رییس جمهور شود تحریم می‌شویم
12 تیر 1403 ساعت: 12:55
شناسه : 284084
2

 احتمالا شما هم یادتان هست که همین کیهان و صدها رسانه زنجیره‌ای اصولگرا و ائمه جمعه و صدا و سیما چطور یکپارچه می‌گفتند نباید مسائل خارجی و به ویژه برجام را به رقابت داخلی گره زد. حالا ببینید سرمقاله امروز کیهان چیست. می‌گویند اگر تیم غربگرا برگردد امریکا دوباره تحریممان می‌کند!

منبع : امتداد
پ
پ

 احتمالا شما هم یادتان هست که همین کیهان و صدها رسانه زنجیره‌ای اصولگرا و ائمه جمعه و صدا و سیما چطور یکپارچه می‌گفتند نباید مسائل خارجی و به ویژه برجام را به رقابت داخلی گره زد. حالا ببینید سرمقاله امروز کیهان چیست. می‌گویند اگر تیم غربگرا برگردد امریکا دوباره تحریممان می‌کند!

کیهان نوشته:«اجازه دهید ما در اینکه «پیچ آمریکا شُل شده است» با آقای ظریف هم‌نظر باشیم! با این تفاوت که معتقدیم پیچ آمریکا با کنار رفتن مهره‌های غربگرای دولت موسوم به اعتدال شُل شد. آنها خواسته یا ناخواسته نقشی مکمل برای تحریم‌های آمریکا علیه مردم ایران داشتند. چنانچه این مهره‌ها در انتخابات 15 تیر 1403 یک بار دیگر بر سر کار بیایند؛ باید بار دیگر منتظر محکم شدن پیچ آمریکا و اعمال فشار اقتصادی بر مردم ایران باشیم. اما اگر راه شهید رئیسی در 15 تیر ادامه پیدا کند می‌توان به استمرار روند روبه بهبود اوضاع کشور همچنان امیدوار ماند چون دولت رئیسی مهره آمریکا  نبود.»

روزنامه جوان که البته نمی‌دانیم به کدام نهاد خاص وابسته است و بودجه‌اش از جیب چه کسی تامین می‌شود ستاد تخریب مسعود پزشکیان را راه انداخته است. البته آنها شخص پزشکیان را نمی‌توانند تخریب کنند اما راه برای مصاحبه گرفتن از این و آن و بازنشر فایل شنود باز است. لابد کسی که مجوز شنود داده مجوز انتشارش را هم می‌دهد دیگر!

جوان نوشته:«در ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان آدم‌هایی جمع شده‌اند که پیش از این و شاید حتی همین روز‌های حساس انتخابات ریاست جمهوری علیه یکدیگر مواضع تند داشته‌اند و از آنجا که اغلب، ترکیب ستاد‌ها شمه‌ای از ترکیب کابینه احتمالی آینده است، موجب تعجب و سؤال شده است که این افراد در آینده، چگونه می‌توانند با هم کار کنند. روز گذشته یک فایل صوتی از علی طیب نیا وزیر اقتصاد در دولت حسن روحانی منتشر شد که سخنانی درباره محمدجواد ظریف در وزارت خارجه گفته است. طیب‌نیا اکنون فرمانده اقتصادی ستاد پزشکیان است. ظریف هم که از دور اول انتخابات نه تنها به عنوان مشاور سیاست خارجی در کنار پزشکیان بوده، بلکه شهر به شهر برای تبلیغ او رفته و حتی با مردم مخالف او جدل و دعوا و داد و فریاد هم کرده است.»

روزنامه وطن امروز اما انگار دست‌ها را همین حالا بالا برده است. نگران از باخت و البته چند صد هزار رای ناقابل:«از سوی دیگر اصلاح‌طلبان تلاش زیادی دارند تا با رادیکال کردن ادبیات انتخاباتی که شگرد آشنای حسن روحانی برای فرار از پاسخگویی بود، بخشی از طبقه بدنه سابق خود را پای صندوق‌های رای بکشانند. آنچنان که وزیر ارتباطات دولت یازدهم در تعبیری موهن رقیب انتخاباتی اصلاح‌طلبان را به طالبان تشبیه کرد تا شاید با ادبیاتی همسو با براندازان، یک شوک انتخاباتی به بدنه رادیکال اصلاحات وارد کند. درگیر شدن به این نزاع کلامی علاوه بر اتلاف وقت بدنه حامی سعید جلیلی، فضای رقابت را به سمت مطلوب اردوگاه رقیب خواهد برد. از همین رو فعالیت میدانی و گسترده کردن دایره ارتباطات مردمی برای همراه کردن مرددان و هدایت حداکثری سبد رای محمدباقر قالیباف به سمت سعید جلیلی، بیشترین تاثیر را بر سرنوشت نهایی این انتخابات خواهد گذاشت. نباید فراموش کرد برخلاف تمام ادوار انتخابات ریاست‌جمهوری که فاصله نفر نخست تا نفر دوم عمدتا فاصله‌ای نزدیک به 10میلیون بوده، این بار یک فاصله نهایتا یک میلیونی نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند. در این فضا بیش از هر زمان دیگری باید ایمان داشت حتی یک رای نیز تعیین‌کننده است و با توجه به محدود بودن زمان باید به سرعت سراغ بدنه‌ای رفت که بیشترین ظرفیت و امکان بالقوه برای رای دادن به کاندیدای جبهه انقلاب را دارد»

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.