پنج‌شنبه, 14 تیر 1403 Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42503 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2408×
بیانیه جمعی از حقوقدانان حامی دکتر پزشکیان در گیلان پیرامون حمایت استاندار گیلان از سعید جلیلی
12 تیر 1403 ساعت: 15:30
شناسه : 284108
3

جمعی از حقوقدانان حامی دکتر پزشکیان در گیلان پیرامون حمایت استاندار این استان از سعید جلیلی بیانیه ای صادر کردند.

پ
پ

متن بیانیه به شرح زیر است :

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری به مدد خداوند متعال با مشارکت ۳۱ درصدی گیلانیان با امید به گشایش امور از مسیر صندوق‌های رأی و با اعتماد به سلامت انتخابات برگزار شد و بدیهی است با دو مرحله‌ای شدن آن، وزارت کشور و ستادها و هیأت‌های اجرایی آن بار دیگر میزبان آحاد ملت خواهند بود. لکن بروز رفتارهایی از سوی مسؤلین مستقیم و غیر مستقیم انتخابات و صاحبان سمتهای دولتی، اعتماد عمومی به سلامت و امنیت انتخابات را تخدیش نموده است.

رقابت انتخاباتی دو کاندید در فضای آزاد و بدون حاشیه مطلوب ماست لکن متأسفانه علاوه بر جابجایی و تغییر اعضای شعبات اخذ رأی و بی‌توجهی به انتشار مطالب موهن و تهدیدآمیز علیه آقای مسعود پزشکیان که سهم ۴۸ درصدی از آرای گیلانیان را کسب نموده در فضای مجازی توسط اهالی مناصب، انتشار بیانیه اخیر له رقیب ایشان موجبات ایجاد شائبه فقدان بی‌طرفی از سوی ستاد برگزاری انتخابات را فراهم می‌نماید.

قانونگذار در ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری صراحتاً انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدهای ریاست‌جمهوری به هر وسیله‌ای که جنبه رسمی و دولتی دارد را ممنوع اعلام نموده و نیز تأکید دارد که ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و نهادها و اعضای آن‌ها با ذکر سمت خود حق ندارند له یا علیه هیچیک از نامزدهای انتخاباتی اعلامیه یا اطلاعیه بدهند. و با ضمانت‌اجرای این مقرره در ماده ۸۸ اینگونه رفتارها را جرم‌انگاری نموده است. اصول ششم، شصت و دوم و نود و نهم قانون اساسی و جای‌جای قانون انتخابات نیز بر برگزاری انتخاباتی سالم که لازمه‌ی آن بی‌طرفی و عدم جانبداری ست، تصریح دارد.

اما فارغ از جنبه‌ی حقوقی ماجرا،‌ آنچه عدالت ایجاب می‌کند این خواهد بود که مقام عالی کشوری و مسئول مستقیم برگزاری انتخابات در استان در فرآیند برگزاری،‌ هیچگونه اظهار نظر و جانبداری ننماید. امضای بیانیه مارالاشاره که در رسانه‌ها انتشار یافته، مبنیاً خلاف اصل بی‌طرفی است و در صورتی که کذب باشد نیز، انتظار به حق اذهان عمومی از آقای استاندار این است که سریعاً توسط ایشان مورد تکذیب قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.