جمعه, 15 تیر 1403 Thursday, 4 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42506 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2408×
معلمان تا روز جمعه چهره‌ به چهره با مردم صحبت کنند/ پزشکیان معتقد است یک معلم یک شغل و زندگی عزتمند
12 تیر 1403 ساعت: 19:49
شناسه : 284183
2
وزیر اسبق آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان گیلان:

وزیر اسبق آموزش و پرورش از فرهنگیان خواست به صورت چهره‌ به چهره تا روز جمعه با مردم در ارتباط باشند و به شخصی رای دهند که به حقوق آن‌ها اهمیت می‌دهد.

پ
پ

علی اصغر فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان حامی ستاد مرکزی دکتر پزشکیان رشت با اشاره به برگزاری انتخابات گفت:دلیل شرکت در انتخابات این است که اگر ما با صندوق‌ها قهر کنیم رقیب حاکم می‌شود. خودتان تصور کنید که قهر با صندوق مملکت را به دست چه کسانی می‌سپاریم‌ کسانی که نه کارشناسند و نه متخصص! بلکه افرادی هستند که منابع کشور را هدر دادند.

وی افزود:همین ماجرای کرسنت که مطرح شد دوستان مطالعه کنند ما به دلیل عدم اجرای آن، میلیاردها دلار جریمه شدیم. مقصر چه کسانی است!؟ در راس آن رقیب آقای پزشکیان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام فرمودند انقلاب نباید به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد. باید این را تحلیل کرد. انجمن اسلامی اصلا با انقلاب اسلامی همراه نبود. ما قبل انقلاب با این انجمن دعوا داشتیم و حق داریم در مورد آنها نظر دهیم. رقیب آقای پزشکیان عضو همین انجمن بود. این‌ها می‌گفتند نمی‌دانیم سیاست را با سین می‌نویسند و یا با صاد! معتقد بودند که جامعه را باید فساد بگیرد تا امام زمان ظهور کند. این‌ها حالا همه کاره مملکت شدند و می‌خواهند قوه مجریه هم بگیرند. امام هرگز به این‌ها وقت ملاقات نداد و ما هم باید مواظب باشیم که کشور دست نااهلان نیافتد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش در ادامه افزود:
فرهنگیان و معلمان هنوز مرجع مراجعه مردم هستند. یعنی اعتمادی که به معلمان دارند به هیچ قشر دیگری ندارند.شما معلمان هرکدام یک ستاد هستید. با اولیای دانش آموزان و اقشار مختلف در ارتباط هستید. معلم و نیروهای آموزش وپرورش خودشان به تنهایی نیستند که رای دهند.
فانی در ادامه اظهار داشت:ما آموزش و پرورشی‌ها با ۴۹ میلیون نفر مخاطب مستقیم داریم. یک میلیون پرسنل، ۱۶ میلیون دانش آموز و ۲۲ میلیون نفر اولیای آن‌ها که نشان می‌دهد آموزش و پرورش از این نظر بیشترین اهمیت را دارد.ما حساس‌ترین دستگاه دولتی را داریم. این معلمین و مدیران مدارس تا هشت صبح روز جمعه از طریق چهره‌ به چهره و نفر به نفر باید تلاش کنند که مردم بیشتر در انتخابات حضور داشته باشند. ما باید نفر به نفر مردم را دعوت کنیم.

وی با اشاره به مشارکت پایین در دور اول گفت:عدم شرکت ۶۱ درصد در انتخابات دور اول نشانه این است که مردم ناراضی هستند.
متاسفانه آموزش‌و‌پرورش از ابتدای انقلاب در اولویت نبود. ما باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که به آن اهمیت دهد. پزشکیان معتقد است یک معلم یک شغل و زندگی عزتمند! نه این‌که چند شغل داشته باشد. این قول‌هایی است که خودم از ایشان گرفتم.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه معلمین گفت: ما معتقدیم معلم کارمند نیست. عده‌ای می‌خواهند جایگاه حقوقی آن را پایین بیاورند. خیلی از مدیران فعلی سابقه حراستی و گزینشی دارند. یعنی دیدشان امنیتی است و نه فرهنگی! آقای پزشکیان به ما قول داده که جلوگیری کند از حضور ماموران و یا مدیران امنیتی در مدارس! عزت و کرامت معلم قول آقای پزشکیان است و این پشتوانه بسیار خوبی برای ما است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.