شنبه, 16 تیر 1403 Saturday, 6 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42513 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2408×
روش‌هایی نتیجه بخش در مدیریت عملکرد کارکنان
13 تیر 1403 ساعت: 15:42
شناسه : 284245
1

  موثر واقع شدن مدیریت عملکرد کارکنان برای چندین دهه کارفرمایان را سرگردان کرده است و ثابت شده است که تعیین رویکرد صحیح در دنیایی که دائماً در حال تغییر است، چالش‌برانگیزتر از قبل شده است. به عنوان یک رهبر منابع انسانی، شما نقش اساسی در توسعه فرآیندهای مدیریت عملکرد موثر، تنظیم آن‌ها در زمینه سازمانی مناسب […]

پ
پ

 

موثر واقع شدن مدیریت عملکرد کارکنان برای چندین دهه کارفرمایان را سرگردان کرده است و ثابت شده است که تعیین رویکرد صحیح در دنیایی که دائماً در حال تغییر است، چالش‌برانگیزتر از قبل شده است. به عنوان یک رهبر منابع انسانی، شما نقش اساسی در توسعه فرآیندهای مدیریت عملکرد موثر، تنظیم آن‌ها در زمینه سازمانی مناسب و توانمندسازی مدیران با منابع مورد نیاز برای هدایت عملکرد بهتر ایفا می‌کنید. در این راستا انواع نرم افزار مدیریت منابع انسانی پا به عرصه گذاشته و امکان کنترل و مدیریت بهتر پرسنل را فراهم کرده‌اند. اگر در مورد تاثیر این نرم‌ افزارها و روش‌های نتیجه‌ بخش در مدیریت عملکرد کارکنان کنجکاو هستید، تا پایان این مقاله در انیگما همراه ما باشید.

چرا مدیریت عملکرد کارکنان مهم است؟

images 1719989295 6684f42f95aad - روش‌هایی نتیجه بخش در مدیریت عملکرد کارکنان -

تغییرات سریعی که در محیط کار امروزی رخ می‌دهند، نیاز به داشتن نیروی کار همه فن حریف و انعطاف‌پذیر را در هر سازمانی بر‌می‌انگیزند. مدیریت عملکرد کارکنان نقش مهمی در دستیابی به اهداف شرکت ایفا می‌کند و افراد را با انگیزه نگه می‌دارد؛ اگر این مدیریت نباشد، عملکرد کارکنان می‌‌تواند غیرقابل پیش‌بینی باشد و در نتیجه‌ آن کسب و کارتان دچار آشوب و بی‌نظمی خواهد شد. اما با ایفای نقش فعال در مدیریت عملکرد، می‌توانید جهت و هدفی را ارائه دهید تا کارکنان خود را به بهترین نحو در سازمان،توانمند کنید.

مهم است که بین مدیریت عملکرد امروزی و فرآیندهای مدیریت عملکرد قدیمی تمایز قائل شویم. فرآیندهای قدیمی ناقص بودند اما رویکردهای مدرنی مانند ظهور نرم افزار مدیریت منابع انسانی برای مدیریت عملکرد، به دنبال همسویی تلاش‌ها با اهداف سازمانی و توسعه پتانسیل هر کارمند است.

استفاده از نرم‌ افزار مدیریت منابع انسانی برای مدیریت عملکرد کارکنان

images 1719989309 6684f43d1c183 - روش‌هایی نتیجه بخش در مدیریت عملکرد کارکنان -

در نظرسنجی‌های انجام شده، 80 درصد از متخصصان منابع انسانی اذعان داشته‌اند که استفاده از فناوری‌های منابع انسانی باعث بهبود تجربه و عملکرد کارکنان در شرکت شده است.

اگر سازمان شما به دنبال یک نرم افزار مدیریت منابع انسانی است، مزایای زیر به خوبی نقش این سیستم‌ها را در سازماندهی هرچه بهتر پرسنل، نشان می‌دهد:

ورود آسان و استخدام

استفاده از نرم ‌افزار منابع انسانی برای استخدام به شما کمک می‌کند تا نقش‌ها و مسئولیت‌های شغلی را به وضوح درک کنید، و این کار را برای متخصصان منابع انسانی آسان می‌کند تا استعدادهای مناسب را جذب کنند. داشتن یک نرم افزار خودکار برای عملکردهای منابع انسانی نقش مهمی در حضور کارکنان دارد. نوع صحیح پذیرش بسیار مهم است تا افراد جدید در محل کار جدید خود احساس راحتی کنند.

امروزه استخدام فقط برای پر کردن جای خالی نیست، بلکه بیشتر در مورد مدیریت استعدادها برای بهبود بهره وری کلی سازمان است. استفاده از یک نرم مدیریت افزار منابع انسانی به این افراد استخدام شده کمک می‌کند تا به راحتی با همکاران خود ارتباط برقرار کنند.

امنیت اطلاعات کارکنان

مدیریت پایگاه‌های اطلاعاتی کارکنان از طریق یک نرم‌افزار HR خودکار از مدیریت اسناد مبتنی بر روش‌های کاغذی و سنتی امن‌تر است. یک نرم افزار مدیریت منابع انسانی به شما این امکان را می‌دهد که از طریق یک پلتفرم واحد، تمام جزئیات از جمله ورود و خروج پرسنل و اسناد کارکنان را به صورت متمرکز مدیریت کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

یادگیری کارکنان

یادگیری فرآیندی مستمر است و آموزش کارکنان برای همگامی کارکنان با روندهای فعلی صنعت بسیار مهم است. اغلب، نرم افزار‌ها مربوط به منابع انسانی دارای یک سیستم مدیریت یادگیری است که به شما امکان می‌دهد فرهنگ یادگیری مداوم را در محل کار ترویج دهید.

نظارت آسان بر عملکرد کارکنان

بازخورد کارکنان و بررسی عملکرد کارکنان دو مورد از مهم‌ترین وظایف یک سازمان هستند. گاهی اوقات، پیگیری عملکرد کارکنان و ارائه بازخورد به آن‌ها دشوار است.یک نرم افزار HR شما را قادر می‌سازد تا عملکرد خود را به طور مداوم ثبت، پیگیری و ارزیابی کنید.

بازگشت سرمایه و تصمیم‌گیری بهتر

یک سیستم مدیریت منابع انسانی جزئیات دقیقی در مورد عملکرد کارکنان و سایر آمارهای شرکت را به شما ارائه می‌دهد. این داده‌ها به شما کمک می‌کند برنامه‌های مؤثری را طراحی کنید تا مشارکت کارکنان را افزایش دهید، بهره‌وری کلی را بهبود بخشید و ورود و خروج پرسنل خود را تحت نظر داشته باشید.
با استفاده از داده‌های مربوطه، تصمیم‌گیری برای تعیین رده‌بندی از جهت عملکرد کارمندان در سازمان آسان‌تر خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله دریافتیم که مشارکت کارکنان و بهره‌وری و یافتن استعدادهای مناسب، از جمله چالش‌هایی هستند که بخش منابع انسانی ارگان‌ها با آن مواجه می‌شوند. مدیریت عملکرد کارکنان نکته کلیدی در برنامه ریزی، بازخورد و رشد سازمان است. به همین دلیل است که رهبران منابع انسانی نقش اساسی در ایجاد زیرساختی دارند که مدیران را قادر می‌سازد تا از کارهایی که کارمندانشان انجام می‌دهند مطلع باشند، موانع را برطرف کنند و به کارکنان کمک کنند تا به پتانسیل کامل خود دست یابند. از این رو نرم افزار مدیریت منابع انسانی به کمک این رهبران آمده و فرآیند‌های مدیریتی را آسان نموده است.

  • «انیگما» یک شرکت معتبر در راستای مدیریت منابع انسانی است که شما می‌توانید برای نظم‌دهی به ساختارهای اداری شرکت‌تان، جلوگیری از انجام یک سری کارهای تکراری و کلافه‌کننده، افزایش رضایت شغلی، بهبود کارایی سازمانی و مدیریت زمان و کار، از آن کمک بگیرید.
  • این شرکت، دو نرم افزار مشهور به نام‌های «نرم افزار حضور و غیاب PAS» و «نرم افزار منابع انسانی HR» دارد که هر دو با قیمت مناسبی، برای تمامی مشتریان در سرتاسر جهان، قابل عرضه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، کافی است، با ما تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.