یکشنبه, 17 تیر 1403 Sunday, 7 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42522 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2408×
بهترین فیوز مینیاتوری‌های موجود در بازار کدامند؟
14 تیر 1403 ساعت: 17:50
شناسه : 284349
2

وظیفه کلید مینیاتوری محافظت از قطعات مدار الکتریکی است. این کلید به صورت خودکار در مواجه به اتصال کوتاه یا اضافه‌بار، جریان برق را قطع می‌کند و مانع از رسیدن آسیب به تجهیزات موجود در مدار می‌شود.

پ
پ

 وظیفه آن محافظت از مدار در برابر اضافه‌بار و اتصال کوتاه است و به همین دلیل وجود فیوز در مسیر جریان‌های الکتریکی ضروری خواهد بود. امّا کدام فیوز مینیاتوری از کیفیت و دوام بالایی برخوردار است؟ از کدام برند این قطعه را خریداری کنیم تا عمر طولانی داشته باشد؟ در این مقاله به معرفی بهترین برندهای تولیدکننده کلید یا فیوز مینیاتوری خواهیم پرداخت.

قطعا که اشنایدر الکتریک یکی از بهترین برندهای تولید کننده کلید مینیاتوری است.

images 1720044651 6685cc6b17393 - بهترین فیوز مینیاتوری‌های موجود در بازار کدامند؟ -

نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید فیوز مینیاتوری

همان طور که اشاره کردیم، وظیفه کلید مینیاتوری محافظت از قطعات مدار الکتریکی است. این کلید به صورت خودکار در مواجه به اتصال کوتاه یا اضافه‌بار، جریان برق را قطع می‌کند و مانع از رسیدن آسیب به تجهیزات موجود در مدار می‌شود. سرعت و عملکرد آن باید بالا و دقیق باشد تا بتواند در کمترین زمان نسبت به تغییرات واکنش نشان دهد.

در هنگام خرید فیوز به چند نکته دقت کنید:

نوع جریان: فیوز یا کلیدهای مینیاتوری از نظر جریان به دو دسته AC و DC تقسیم می‌شوند. برای انتخاب فیوز مناسب نوع جریان مدار را بررسی کنید.

ولتاژ ضربه‌ای: هر فیوز مینیاتوری حداکثر میزان ولتاژ ضربه‌ای متفاوتی را می‌تواند تحمل کند.

قدرت قطع: قدرت قطع به این معنا است که فیوز در قطع جریان اتصال کوتاه چقدر توان دارد و با چه سرعتی این عمل را انجام می‌دهد. فیوزی را انتخاب کنید که بتواند قدرت قطع مناسب برای مدار جریان شما را داشته باشد.

گستره جریان نامی: به جریان نامی کلید دقت کنید.

کلاس فیوز: فیوزهای مینیاتوری در کلاس‌های B، C، D،K و Z تولید می‌شوند و هر کدان قدرت و زمان قطع متفاوتی دارند.

لیست بهترین فیوز مینیاتوری موجود در بازار

در بالا به عوامل مختلفی که در انتخاب بهترین فیوز مینیاتوری موثر هستند، اشاره کردیم. برندهای معتبر و شناخته شده متفاوتی نسبت به تولید این قطعه اقدام کرده‌اند که در ادامه به معروف‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

۱- فیوز مینیاتوری اشنایدر الکتریک

این برند فرانسوی قطعات و تجهیزات مختلفی را برای مدارهای الکتریکی و برق صنعتی تولید می‌کند. به دلیل کیفیت و تنوع بالای محصولات خود، به یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده فیوز مینیاتوری تبدیل شده است. این برند در ایران با فروش بالایی دارند.

۲- فیوز مینیاتوری هیوندای

این برند کره‌ای معروف و شناخته شده نیز یکی از تولیدکنندگان بهترین فیوز مینیاتوری به شمار می‌آید. محصولات این شرکت با کیفیت و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. قیمت مقرون‌به‌صرفه آن باعث شده تا رقیبی جدی برای سایر برندها باشد.

۳- فیوز مینیاتوری لگراند

این برند فرانسوی نیز به دلیل کیفیت ساخت بالا و عمر مفید طولانی شناخته شده و معروف است. کلیدهای مینیاتوری این شرکت با دقت و تنوع بالا ساخته می‌شوند.

۴- کلید مینیاتوری پارس فانال

از تولیدکنندگان داخلی که تجهیزات و قطعات برق صنعتی را تحت لیسانس شرکت فانال المان تولید می‌کند، پارس فانال است. این شرکت در سال ۱۳۷۳ تاسیس شده و تحت لیسانس این شرکت آلمانی تا به امروز قطعات با کیفیت و دقیقی را ارائه کرده است.

۵- کلید مینیاتوری الکترو کاوه

شرکت الکترو کاوه، تولیدکننده تجهیزات الکتریکی در ایران، از سال ۱۳۶۱ تا به امروز فعالیت خود را ادامه داده است و یکی از تولیدکنندگان شناخته شده و معتبر فیوزهای مینیاتوری به شمار می‌آید. این شرکت در سال ۱۳۷۵ خط تولید کلیدهای مینیاتوری خود را راه‌اندازی کرد و طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی محصولات خود را طراحی و تولید کرده است.

۶- کلید مینیاتوری کانل

کانل یک شرکت کانادایی است که در زمینه تولید تجهیزات الکتریکی از جمله فیوزهای مینیاتوری فعالیت می‌کند. کیفیت ساخت محصولات این شرکت بالا است و انواع مختلفی را با توجه به تقاضا در بازار تولید می‌کند. تنوع یکی از ویژگی‌های مثبت این شرکت به شمار می‌آید.

سخن پایانی

اگر بخواهیم به طور خلاصه بهترین فیوز مینیاتوری‌های موجود در بازار را معرفی کنیم، باید به برندهای اشنایدر، هیوندای، الکترو کاوه و پارسل فانال اشاره کنیم. شما می‌توانید انواع فیوزهای تولید شده توسط این شرکت‌ها را با قیمتی مناسب از فروشگاه تهیه کرده و در پروژه‌های خود استفاده کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.