یکشنبه, 18 شهریور 1403 Saturday, 7 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43374 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2446×
چگونه یک جوش را بدون آسیب رساندن به پوست خود به سر بیاورید؟
19 تیر 1403 ساعت: 21:08
شناسه : 284712
5
رپورتاژ آگهی؛

جوش‌های کور، کیست‌ها، زیت‌های زیرزمینی، گره‌ها، تخم‌ریزی‌های شیطان – هر اسمی که استفاده می‌کنید، وقتی آن را احساس کنید، یکی را می‌شناسید. آن توده‌های حساس به لمس و توده‌مانند درست در زیر سطح پوست زندگی می‌کنند و هفته‌ها متوالی باقی می‌مانند.

پ
پ

 

چگونه یک جوش را بدون آسیب رساندن به پوست خود به سر بیاورید؟

جوش‌های کور، کیست‌ها، زیت‌های زیرزمینی، گره‌ها، تخم‌ریزی‌های شیطان – هر اسمی که استفاده می‌کنید، وقتی آن را احساس کنید، یکی را می‌شناسید. آن توده‌های حساس به لمس و توده‌مانند درست در زیر سطح پوست زندگی می‌کنند و هفته‌ها متوالی باقی می‌مانند.
دکتر کوری ال هارتمن، متخصص پوست و متخصص پوست توضیح می‌دهد: «جوش کور یک کیست ملتهب است که در اعماق زیر پوست ایجاد می‌شود و هرگز مانند جوش سرسیاه یا سر سفید روی سطح پوست ظاهر نمی‌شود.» “شما می توانید جوش های کور را در هر جایی از بدن ایجاد کنید، و در حالی که اندازه آنها متفاوت است، همه آنها معمولاً مانند یک برآمدگی سخت در زیر سطح پوست احساس می شوند.”

از آنجا که آنها در عمق پوست تشکیل می شوند، التهاب به اعصاب حساس بسیار نزدیکتر از التهاب ناشی از آکنه سنتی است، که توضیح می دهد که چرا آنها اینقدر صدمه می زنند. هارتمن می‌گوید: «اغلب به دلیل التهاب ناشی از ضربه زدن به اعصاب اطراف، آنها می‌توانند در لمس تحریک و حساس شوند، گاهی اوقات حتی دردناک.

جوش کور

جوش‌های کور انواع آکنه‌های ملتهب و گره‌دار هستند که ممکن است جای زخم باقی بگذارند. آنها اغلب روی سطح براق هستند، حساس به لمس هستند و احساس گرم و ضربان دارند

به گفته رنه رولو، زیبایی شناس مشهور، آکنه کیستیک (اصطلاح دیگری برای جوش های کور) معمولاً به افزایش هورمون ها مربوط می شود. در طی این افزایش، غدد چربی پوست بسیار حساس می شوند و سبوم اضافی تولید می کنند و باعث سفت شدن و متورم شدن غده می شوند. به همین دلیل است که ممکن است متوجه شوید که آنها قبل از قاعدگی زمانی که تولید روغن در بالاترین حد خود است ظاهر می شوند.

با این نوع لکه، هدف “برطرف کردن آن” نیست (که معمولاً در مورد آکنه فکر می کنیم). در عوض، بدن به طور طبیعی عفونت را دوباره جذب می‌کند و زمان را به شفادهنده بزرگ تبدیل می‌کند. بزرگ‌ترین مشکل در اینجا این است که کیست‌ها مدتی طول می‌کشد تا خودبه‌خود از بین بروند – اگر خوش‌شانس باشید بین ۴ تا ۱۴ روز، هر چند گاهی ماه‌ها طول می‌کشد.

بنابراین، چگونه با این شکست های مزاحم مقابله می کنید؟ و آیا باید این کیست ها را به سر ببرید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

جوش های کور با سایر انواع آکنه چه تفاوتی دارند؟

زایشنر توضیح می دهد که برخلاف جوش های سرسیاه و سرسفید، جوش های کور هیچ ارتباطی با سطح پوست ندارند. آنها اساساً یک کیسه بیرونی غده روغن هستند و سلول های مرده و روغن را جمع می کنند تا زمانی که پاره شوند.

به اندازه کافی جالب توجه است که کیست ها و جوش های سر سفید اساساً به دلیل همین مشکل ایجاد می شوند – مخلوط شدن بیش از حد سبوم با سلول های مرده پوست و باکتری ها که در نهایت باعث ایجاد انسداد می شود – و هر دو باعث التهاب می شوند. به گفته هارتمن، تفاوت در روابط آنها با سطح پوست است. جوش‌های سرسفید در سطح پوست یا درست زیر آن ظاهر می‌شوند، در حالی که کیست‌ها در سطح زیر جلدی بسیار عمیق‌تر تشکیل می‌شوند.

از آنجایی که کیست‌ها بسیار عمیق‌تر در پوست شکل می‌گیرند، سر ندارند که بتوانید آن‌ها را مانند آکنه‌های سنتی نرم کنید یا ایجاد کنید. و در نتیجه، درمان های معمولی آکنه بر روی این جوش ها بسیار کمتر موثر هستند. آنها مقاوم، دردناک و سرسخت هستند.

ماندگاری جوش های کور چقدر است؟

اگر تا به حال متوجه نشده اید که جوش های کور بدترین هستند، در اینجا مشکل اصلی وجود دارد: در حالی که با درمان مناسب ظرف یک هفته یا بیشتر از بین می روند، جوش های کور می توانند ماه ها در زیر پوست باقی بمانند. بله ماه ها

زمان بهبودی به عوامل متعددی بستگی دارد: اینکه آیا آن را درمان می‌کنید یا نه (بسیاری از جوش‌های کور خود به خود بهبود می‌یابند، البته در یک دوره نسبتاً طولانی)، چقدر زود درمان را شروع می‌کنید، چگونه آن را درمان می‌کنید، شدت کیست. خودش، چه به سرش بیاید یا نه و غیره.

شایان ذکر است (و مطمئناً دوباره به آن اشاره خواهیم کرد) که بدترین کاری که می توانید برای یک جوش کور انجام دهید این است که سعی کنید آن را بیرون بیاورید. هر سه کارشناس، و واقعاً هر متخصصی که تا به حال با آنها صحبت کرده ایم، در این زمینه اتفاق نظر دارند. رولو توضیح می‌دهد که از آنجایی که کیست‌ها در عمق پوست قرار دارند، تمام چرک‌ها، چربی‌ها و کله‌های ناخالص نقطه خروجی ندارند، بنابراین تلاش برای بیرون آمدن باعث تحریک و التهاب بیشتر آن نقطه می‌شود.

زایشنر هشدار می دهد: “هرچقدر هم که ناراحت کننده هستند، نباید سعی کنید کیست را در خانه انتخاب کنید.” این امر به ناچار منجر به التهاب بیشتر و عفونت بالقوه یا جای زخم خواهد شد. تلاش برای برداشتن کیست، اما نرسیدن به خود کیست، خارجی‌ترین لایه پوست را آسیب می‌زند. حداقل در نهایت، شما دچار دلمه‌ای خواهید شد که بهبود آن یک تا دو هفته طول می‌کشد. و درمان کیست دشوارتر خواهد بود.”

آیا واقعاً می توانید از شر یک جوش کور خلاص شوید؟

به نوعی هیچ راه حل سریعی وجود ندارد – یک جوش کور یک شبه از بین نمی رود. رولو توضیح می‌دهد که برای پیچیده‌تر کردن همه چیز، کیست‌ها به اکثر درمان‌های موضعی آکنه مقاوم هستند (زیرا همیشه به لایه‌های عمیق‌تر پوست نمی‌رسند). در واقع، هارتمن تا آنجا پیش می رود که پیشنهاد می کند به سادگی با جوش زندگی کنید و اگر می توانید به روال معمول مراقبت از پوست خود ادامه دهید. در عرض چند هفته، باید متوجه کوچکتر شدن یا از بین رفتن کیست شوید. همانطور که گفته شد، او همچنین تصدیق می کند که اکثر بیماران ترجیح می دهند این لک را درمان کنند.

بهترین و موثرترین راه برای درمان جوش کور، تزریق کورتیزون است که متخصص پوست می تواند مستقیماً آن را به جوش تزریق کند تا التهاب را کاهش دهد و در عرض چند ساعت جوش را کوچک کند. متأسفانه زایشنر هشدار می‌دهد که این عکس‌ها نمی‌توانند تضمین کنند که جوش تزریق‌شده دوباره تکرار نشود. او می گوید تنها راه برای از بین بردن کامل کیست، برش فیزیکی آن است که می تواند منجر به زخم شود.

با این حال، بیایید واقعی باشیم: بیشتر ما برای هر جوش کوری که می‌بینیم، به پزشک مراجعه نمی‌کنیم، مگر اینکه یک قرار ملاقات درم به‌موقع داشته باشید یا انگیزه‌ی رویداد مهمی در راه است. و در حالی که هیچ “درمان” واقعی در خانه وجود ندارد، چند روش درمانی محکم برای مقابله با زیت کور وجود دارد.

چگونه یک جوش کور را به سر بیاوریم

اگر مسیر DIY را می‌روید، کارشناسان ما چند پیشنهاد دارند. به اندازه کافی جالب توجه است که هیچ یک از آنها طرفدار بزرگ آوردن یک جوش کور به سر نیستند – در عوض، آنها تمرکز بر کاهش التهاب و اتخاذ رویکردی کمتر-بیشتر را پیشنهاد می کنند.

کمپرس گرم/سرد

بسته به اهداف خود، می خواهید از کمپرس گرم یا سرد استفاده کنید. هارتمن می گوید: «کمپرس سرد روی پوست احساس خوبی خواهد داشت، به خصوص اگر ناحیه کیست در لمس حساس باشد. اما این کمکی به ظاهر شدن کیست نخواهد کرد. با این حال، رولو می گوید که یخ زدن به مدت 10 دقیقه هر چهار ساعت می تواند به کاهش التهاب و تسریع روند بهبودی کمک کند. Zeichner نیز از طرفداران این تکنیک است.

زیشنر توضیح می‌دهد که یک کمپرس گرم به باز کردن منافذ و باز شدن گرفتگی کمک می‌کند، که می‌تواند به رساندن کیست به سطح کمک کند. با توجه به آنچه گفته شد، کارشناسان ما موافقند: هرگز نباید کیست را بیرون بیاورید، حتی اگر بتوانید آن را به سطح بیاورید. کمپرس گرم نیز کمک زیادی به درد نمی کند.

کرم ها و سرم ها موضعی

وقتی نوبت به درمان های موضعی می رسد، به دنبال محصولاتی با مواد ضدالتهابی مانند سرم نیاسینامید، سرم هیالورونیک ، کرم مرطوب کننده و هیدروکورتیزون باشید. هدف کاهش التهاب و خشک کردن جوش بدون خشک کردن پوست است.

تکه های آکنه

به گفته هارتمن، در حالی که تکه‌های سنتی آکنه لزوماً کار زیادی برای پاک کردن کیست‌ها انجام نمی‌دهند، اما دست‌های شما را از لکه‌ها دور نگه می‌دارند – به گفته هارتمن، این مهم‌ترین عامل در فرآیند درمان است. پیشنهاد می کنیم به دنبال تکه هایی باشید که به طور خاص برای جوش های عمیق تر و زیر پوستی فرموله شده اند.

چه زمانی به یک متخصص مراجعه کنیم

اگر اغلب جوش‌های کور می‌زنید، که هارتمن آن را بیش از یک بار در ماه توصیف می‌کند (اگر این تعداد می‌تواند متفاوت باشد)، در مورد گزینه‌های درمانی با متخصص پوست خود صحبت کنید. زایشنر توضیح می‌دهد: «تنها راه واقعاً مؤثر برای جلوگیری از ایجاد کیست، استفاده از داروهای تجویزی است که تولید روغن را از داخل به بیرون کاهش می‌دهند.» درمان‌های هورمونی مانند قرص‌های ضدبارداری یا اسپیرونولاکتون مفید هستند و در برخی موارد، داروی شدید ایزوترتینوئین ممکن است یک گزینه باشد.

غذای آماده نهایی

در پایان روز، جوش های کور به سادگی بخشی از زندگی هستند. مهم‌ترین (و شاید سخت‌ترین) کاری که می‌توانید انجام دهید، هراس نیست. و قطعاً سعی نکنید آن را فشار دهید یا بیرون بیاورید. در حالی که می توانید سعی کنید یک جوش کور را به سر بیاورید، خطر بسیار بیشتر از پاداش وجود دارد. در عوض، روی یک درمان لکه‌های کوچک یا یک چسب آکنه ضربه بزنید و آن را به‌کلی فراموش کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.