یکشنبه, 18 شهریور 1403 Saturday, 7 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43374 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2446×
یک وزیر گیلانی حداقل سهم گیلان از دولت پزشکیان است / انتخاب مسئولان ارشد استان با نظر مشورتی
21 تیر 1403 ساعت: 15:57
شناسه : 284815
3
گیلان؛ استانی که تمام شهرستان هایش به دکتر پزشکیان رای دادند

مسئول روابط عمومی ستاد انتخابات جبهه اصلاحات گیلان با اشاره به پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در تمامی شهرستان های استان، در یادداشتی نوشت: یک وزیر گیلانی حداقل سهم گیلان از دولت پزشکیان است و اگر شعار ایران برای همه ایرانیان سر داده می شود چرا نباید یک گیلک وزیر باشد؟

پ
پ

 بهنیا ثابت رفتار مسئول روابط عمومی ستاد انتخابات جبهه اصلاحات گیلان در یادداشتی نوشت: یک وزیر گیلانی حداقل سهم گیلان از دولت پزشکیان است.

متن یادداشت در ادامه قابل مشاهده است:

گیلان؛ استانی که تمام شهرستان هایش به دکتر پزشکیان رای دادند

گیلان به عنوان استانی پیشرو، با استقبال از گفتمان دکتر مسعود پزشکیان و دیدگاه های ایشان در نحوه مدیریت کلان سیاسی و اجتماعی کشور، در تمامی شهرستان ها به رئیس جمهور منتخب رای داد تا نشان دهد این رای نه رای قومیتی، بلکه رای به به یک جریان فکری و از روی آگاهی بوده است. آن هم در شرایطی که تا چند روز پیش از برگزاری انتخابات، فضای سیاسی جامعه شباهتی به ایام منتهی به انتخابات نداشت و انگیزه ای برای رای دادن مردم دیده نمی شد.

این استان سرسبز شمالی که زادگاه بسیاری از مفاخر و فرهیختگان ایران زمین بوده و همواره نخبگان بسیاری را پرورش داده است در نهایت تصمیمش را گرفت و در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در هر ۱۷ شهرستان رشت، تالش، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، صومعه سرا، آستانه اشرفیه، آستارا، رودبار، فومن، رضوانشهر، خمام، ماسال، شفت، سیاهکل و املش به مسعود پزشکیان رای بالاتری داد.

۶۳ درصد آرا و در مجموع ۵۵۵ هزار و ۴۹۰ رای زنان و مردان و دختران و پسران گیلانی به نام دکتر پزشکیان ثبت شد. آن هم در شرایطی که تا ۲۰ روز قبل از برگزاری انتخابات کمتر کسی باور داشت مشارکت قابل توجهی در انتخابات شکل بگیرد و یا از میان رقبایی چون قالیباف و جلیلی نام مسعود پزشکیان از صندوق خارج شود. حتی بسیاری از افرادی که انتظار می رفت موضع گیری کنند خود را محافظه کارانه کنار کشیدند و سنگینی مسئولیت روی دوش ارکان ستاد باقی ماند.

در چنین اوضاعی تلاش خالصانه و متواضعانه و شبانه روزی ارکان اصلی ستادهای انتخاباتی و اصحاب رسانه گیلان که صادقانه با مردم این دیار دیدار و گفتگو کردند به ثمر نشست و در همین مدت کوتاه بسیاری از مردم به صادقانه بودن این صحبت ها باور پیدا کردند. بدون حضور سلبریتی ها و یا برخی چهره های شاخص سیاسی استان و علی رغم تمامی دروغ پراکنی ها و حمایت هایی که جریان رقیب داشت؛ با همان نگاه مترقی که همواره از مردم گیلان سراغ داشتیم این بار نیز حضوری آگاهانه و مشارکتی موثر در انتخابات ریاست جمهوری را رقم زدند.

تحقق اهداف دولت با به کارگیری افراد کارشناس، دلسوز، جدید و هم فکر

اما انگیزه اصلی برای این تلاش های ستادی و رسانه ای تنها پیروزی دکتر پزشکیان نبود؛ بلکه به ثمر رسیدن اهدافی بود که بخش بزرگی از جامعه ایران و به خصوص گیلان، سالهاست چشم انتظار آن هستند و حتی از مطالبه آن نیز ناامید شده بودند. اکنون فرصتی پیش آمده تا با روی کار آمدن دولت چهاردهم به بخشی از مطالبات به حق مردم از جمله آزادی های سیاسی و اجتماعی بیشتر، نحوه برخورد با زنان و دختران، بهبود اوضاع اقتصادی، تجدیدنظر و رفع فیلترینگ شبکه های اجتماعی، بهبود سرعت اینترنت و در یک کلام حفظ شانیت ایران و ایرانی رسیدگی شود.

مواضع دکتر پزشکیان مبنی بر پایبندی به وعده های ایام انتخابات و به کارگیری کابینه ای شایسته و کارشناس و ترجیحا از چهره های جدید و هم فکر، بارقه امیدی را در دل مردمان ایران زمین و همینطور گیلانیان زنده کرده است. بدون شک تحقق این وعده ها ممکن نیست جز با به کارگیری افرادی که برای این مسائل دغدغه دارند و نه آنها که یک شبه پس از پیروزی مسعود پزشکیان پیدایشان شده و تشنه پست های مدیریتی هستند؛ همانها که در هر دولتی به رنگ همان دولت درآمده اند و چرخش های لحظه ای به یادگار گذاشته اند.

یک وزیر گیلانی حداقل سهم گیلان از دولت پزشکیان است

انتظار می رود گیلان به عنوان استانی که در تمامی شهرستان ها بدون استثنا به دکتر پزشکیان رای داده است سهم حداقلی در کابینه دولت چهاردهم داشته باشد و وزیری گیلانی از میان چهره های کارشناس، دلسوز و هم فکر برای عملی شدن وعده ها برگزیده شود. این شاید حداقل سهمی است که باید برای گیلان تعریف شود تا دولت نیز بتواند به اهدافش دست یابد و ایرانی برای همه ایرانیان بسازد. اگر شعار ایران برای همه ایرانیان سر داده می شود چرا نباید یک گیلک وزیر باشد یا جایگاهی در کابینه داشته باشد؟ همچنین انتظار می رود علاوه بر آن در چیدمان ارکان دولت در استان گیلان نیز چهره های متخصص، جدید و هم فکر برگزیده شوند و در مسیر انتخاب، نظر مشورتی ارکان ستاد و احزاب اصلاح طلب نیز نادیده گرفته نشود.

آنچه مسلم است شخص مسعود پزشکیان بهتر از بسیاری از چهره ها می داند که به کمک کدام طرز تفکر و کدام جریانات به پاستور راه یافته و نیک می داند که هدف تمامی اقشار مردم از رای دادن به او جلوگیری از حضور تفکرات آسیب زا برای ایران بوده است. بنابراین به چهره های اطراف ایشان نیز توصیه می شود جاده صاف کن مجاهدین روز شنبه که گاها تفکرات متفاوتی با رئیس جمهور منتخب دارند نباشند و به دنبال تحقق اهداف و وعده هایی باشند که جز با حضور دلسوزان و هم فکران در ارکان تصمیم ساز و تعیین کننده محقق نخواهد شد. امید است امید مردم به ناامیدی تبدیل نشود.

پی نوشت: این یادداشت بر مبنای نظر فردی است و به عنوان موضع تشکیلاتی تلقی نمی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.