دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
آیا به رفع فیلترینگ نزدیک شده ‎ایم؟
9 مرداد 1403 ساعت: 15:23
شناسه : 286058
5

با اظهارات اخیر مسوولان مبنی بر تایید شکست سیاست فیلترینگ و رونمایی از طرح رفع آن درمجلس،به نظر می‌رسد که یک قدم به رفع فیلترینگ نزدیک شده باشیم.

منبع : دنیای اقتصاد
پ
پ

با اظهارات اخیر مسوولان مبنی بر تایید شکست سیاست فیلترینگ و رونمایی از طرح رفع آن درمجلس،به نظر می‌رسد که یک قدم به رفع فیلترینگ نزدیک شده باشیم.

به اعتقاد کارشناسان،دولت چهاردهم اختیار و قدرت رفع فیلترینگ را دارد و باید از فرصت‌های خود برای اقناع سایرارکان نظام در این مسیر استفاده کند.

ازسوی دیگر،طبق مصوبه هیات وزیران،وزارت ارتباطات موظف شده تا پایان سال اینترنت فیلترنشده و پرسرعت فراهم کند، اما نه برای همه،بلکه فقط برای شرکت‌های فعال درمنطقه بین‌المللی نوآوری واقع در پارک فناوری پردیس!

دراین شرایط عملا اینترنت طبقاتی گسترش می‌یابد وحقوق سایر شهروندان ایرانی پایمال می‌شود؛موضوعی که باید دولت چهاردهم هر چه زودتر به آن رسیدگی کرده و با هدف رفع فیلترینگ وحذف بستر ایجاد اینترنت طبقاتی ورود کند.

اگر دولت بتواند در ماه‌های آتی از فشارهای اجتماعی در زمینه فیلترینگ بکاهد و تا حدی آزادی‌های اجتماعی بیشتری را میسر کند، شاید این سیاست تا حد زیادی بتواند از التهاب‌های موجود بکاهد و ظرفیت پذیرش هزینه کوتاه‌مدت اصلاحات اقتصادی را فراهم سازد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.