جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43589 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2451×
برای رفع تحریم های ظالمانه از پای نخواهم نشست / فرصتی نو پیش روی ایران و جهان است
9 مرداد 1403 ساعت: 18:32
شناسه : 286101
2
پزشکیان بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری:

رئیس جمهور ایران گفت: عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران با جهان را حق مسلم ایران می دانم و برای رفع تحریم های ظالمانه از پای نخواهم نشست.

پ
پ

«مسعود پزشکیان» رئیس جمهور در مراسم تحلیف خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامد و خیر مقدم گویی به سران و نمایندگان کشورهای دوست ایران در سراسر جهان و با درود به روان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدای گرانقدر به ویژه شهید سردار سلیمانی و شهدای دولت، شهید باهنر، شهید رجایی و شهید رئیسی بیان کرد: حضور در خانه ملت و ادای سوگند برای به عهده گرفتن بار امانت ریاست جمهوری اسلامی ایران چنانچه اصل ۱۲۱ قانون اساسی مقرر کرده لحظه‌ای تاریخی است.

وی در ادامه بیان کرد: با لطف خداوند، تدبیر رهبر انقلاب و رای هوشمندانه مردم ایران، انتخاب دوره چهاردهم ریاست جمهوری فرصتی نو برای ایران و جهان گشود. فرصت وقوف به شرایط خطیر کشور و دشواری‌های زندگی مردم، فرصت شنیده شدن صدای همه آحاد ملت و خواست آنان برای تحول و تغییر. فرصت خلق امید و وفاق برای عبور از تنگناها و فرصت اصلاح برخوردهای ناپسند قدرتمندان جهان با مردم دلاور ایران.

پزشکیان گفت: فرصت برآمده از انتخابات میدان جدید همکاری و همراهی ملی در درون حکومت، میان حکومت و جامعه و در درون جامعه است. دولتی که با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی عهده‌دار مسئولیت اجرایی خواهد بود دولت وفاق ملی است و موظف به تامین حقوق شهروندی همه ایرانیان است و ملتزم به ترجیح منافع ملی بر هر امر دیگر است. محور همگرایی التزام به قانون اساسی، سند چشم انداز و سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری خواهد بود.

او گفت: فرصتی نو پیش روی ایران و جهان است

وی افزود: به دنبال تعامل سازنده و موثر با جهان بر پایه اصول عزت و حکمت و مصلحت خواهیم بود.

وی در بخشی از اظهارات خود گفت: عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران با جهان را حق مسلم ایران می دانم و برای رفع تحریم های ظالمانه از پای نخواهم نشست.

پزشکیان گفت: گزارشات کارشناسی وضعیت امروز کشور را پیچیده نشان می‌دهد اما من به آینده امیدوارم.

پزشکیان افزود: دولت من هرگز تسلیم زورگویی، فشار و استانداردهای دوگانه نخواهد شد

رئیس جمهور تاکید کرد: فشار و تحریم پاسخ نمی‌دهد و با مردم ایران باید با احترام سخن گفت. ایران همواره در سمت درست تاریخ و انسانیت ایستاده است. من به پشتوانه مردم و حمایت رهبری از حقوق ملت در صحنۀ بین‌المللی پاسداری خواهم کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.