جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43589 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2451×
انتشار شنود یا صوت ضبط شده پنهانی توسط یک خبرگزاری رسمی، ترفند پوسیده‌ای برای اختلاف افکنی است / امیدواریم در دولت عدالت و انصاف آقای دکتر پزشکیان، بر این سوء رفتارها مهار زده شود
9 مرداد 1403 ساعت: 18:58
شناسه : 286104
3
قائم مقام حزب اتحاد ملت:

حسین نورانی نژاد قائم مقام حزب اتحاد ملت گفت: انتشار شنود یا صوت ضبط شده پنهانی توسط یک خبرگزاری رسمی، ترفند پوسیده ای برای اختلاف افکنی است، امیدواریم در دولت عدالت و انصاف آقای دکتر پزشکیان، بر این سوء رفتارها مهار زده شود.

منبع : امتداد
پ
پ

حسین نورانی نژاد، قائم مقام حزب اتحاد ملت، درباره انتشار یک فایل صوتی که شب گذشته توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شد، گفت:

دلیل انتشار صوت تقطیع شده از یک جلسه داخلی روشن است. این که می خواهند بین رییس جمهور و دولت محترم و همین طور دیگر بزرگان اصلاحات همچون آقای خاتمی، با احزاب و جریانات موثر حامی فاصله بیندازند تا با تضعیف همه آنها، منویات همیشگی خود را پیش ببرند. این کار توسط محافل و جریان های ضد امنیتی بعضا خودسر و مدعی امنیت مسبوق به سابقه است اما انتظار می رفت که با توجه به شرایط کشور و تاکیدات رهبری بر آرامش و حمایت از دولت، این ترفندهای پوسیده تکرار نشوند، آن هم به این زودی و رسوایی.

تعدادی از فعالان اصلاح طلب و اعضای حزب اتحاد ملت از جمله بنده طی چند سال اخیر در گفتگوهایی که با برخی افراد مسئول در برخی نهادها داشتیم متوجه شدیم که عامدانه و صریح به شنودها از هر طریقی که باشد، چه شنود دست و پا دار و چه شنودهای دیگر استناد می کنند و تلاش دارند تا حس امنیت اعضا در جلسات گرفته شود. همان زمان نسبت به این رفتار در جلسات خصوصی هشدار داده شد و خواستار پایان این گونه رویه های زشت در قبال احزاب قانونی کشور شدیم.

اما دیشب یک خبرگزاری وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی، دست اندرکار گسترش این بداخلاقی غیر قانونی شده است. از آن جا که نباید به این شیوه ها با پاسخ و توضیح دادن راجع به محتوای افشا شده رسمیت داد، در این باره هیچ توضیح محتوایی را ضروری نمی دانم و به دوستان دیگر هم توصیه نمی کنم. فقط به این نکته اشاره می کنم که عملکردها و حتا همین فایل صوتی نشان می دهد که از قضا دغدغه قاطبه اصلاح طلبان و از جمله دوستان حزب اتحاد، ملی است و نه سهم خواهانه، آن طور که خبرگزاری تسنیم قصد القاء آن را دارد.

در همه جلسات هم طبیعی و بدیهی است که اعضا با نظرات متفاوت و با بیانی خصوصی و با تصور فضای امن، همه آنچه به ذهنشان می رسد را می گویند تا در نهایت به جمع بندی برسند. در بسیاری اوقات در این گفتگوها، اعضای جلسه، اطلاعات همدیگر را تکمیل می کنند و ممکن است نظراتشان در طول جلسه تعدیل شود یا تغییر کند. این بدیهیات را هر کسی که تجربه حضور در جلسات مختلف، به خصوص جلسات فکری و سیاسی دارد را می داند. لذا دغدغه ای برای دلخوری افراد با تجربه سیاسی نیست چون می دانند پشت این فایل های گزینشی و تقطیع شده چه خبر است. اما آنهایی که ذهنشان از منطق و منششان از اخلاق و رفتارشان از قانون تهی است، با ادعای دینداری به شیوه هایی که مشابهت های تاریخی بدی دارد و نمی خواهم در این جا با صراحت از آنها یاد کنم، مردم و بزرگان را نادان و موم دست خود فرض کرده اند؛ در حالی که با این رفتار فقط خودشان را رسوا و از اعتبار می اندازند و البته هزینه های زیادی هم بر کشور و مردم و فعالان و نهادهای مدنی مستقل وارد می کنند.

متاسفانه آنها با اتکا به فریب و قدرت سخت غیرپاسخگو، به این روش ها کماکان ادامه می دهند ولی امیدواریم در دولت عدالت و انصاف آقای دکتر پزشکیان، بر این سوء رفتارها مهار زده شود.

استفاده از ظرفیت های قانونی و شکایت رسمی حقی است که باید از آنها بیشتر و بهتر از گذشته استفاده کرد و مورد اخیر که سر از یک خبرگزاری رسمی با پشتوانه خاص آورده است، می تواند از این قبیل باشد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.