جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43591 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2451×
قیمت سهام سیمان سبزوار امروز در تالار بورس چقدر است؟
10 مرداد 1403 ساعت: 19:19
شناسه : 286183
4
رپورتاژ آگهی؛

سیمان لار سبزوار یکی از اصلی ترین و مهم ترین مصالح ساختمانی و صنعتی در داخل کشور محسوب میشود.

پ
پ

سیمان لار سبزوار یکی از اصلی ترین و مهم ترین مصالح ساختمانی و صنعتی در داخل کشور محسوب میشود. اهمیت این مصالح ساختمان در انواع پروژه های ساخت و ساز بسیار بالا است و از این رو ظرفیت تولید این محصولات به میزان قابل توجه رو به افزایش است. شما میتوانید از این نوع مصالح ساختمانی با توجه به نیاز خود در هر یک از بخش های ساخت و ساز خود استفاده کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی سیمان سبزوار و قیمت آن در تالار بورس بپردازیم از این رو به شما پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

images 1722160349 66a614ddb6210 - قیمت سهام سیمان سبزوار امروز در تالار بورس چقدر است؟ - بورس

شرکت سیمان لار سبزوار

شرکت سیمان سبزوار از تاریخ 1382 با میزان سرمایه اولیه نزدیک به 136 میلیون ریال و تحت عنوان شرکت سهامی عام فعالیت خود را آغاز کرد. مرکز اصلی این شرکت سیمان در محدوده 70 کیلومتری شهرستان سبزوار و در دشت پروند قرار دارد. هدف اصلی از تأسیس شرکت سیمان لار سبزوار، احداث و اداره کارخانه های تولید سیمان و انجام صادرات و فروش این محصولات به داخل یا خارج از کشور است.

این شرکت سیمان در نیمه نخست سال 1402 در میان شرکت های فعالی در این حوزه به ترتیب با حجم فروش ۶۷۳٬۵۴۲ تن به مبلغ 3819 میلیارد ریال، توانسته است رتبه پنجم را به دست بیاورد. بازار های بزرگ فروش محصولات این شرکت شهر های سبزوار، خراسان بزرگ، تهران، سمنان، شهر های شمالی کشور و همچنین شهر های جنوبی هستند. همچنین باید اضافه کرد که اصلی ترین و مهم ترین رقبای این شرکت سیمان در شرق کشور شامل شرکت های جوین، سیمان شرق، سیمان غرب آسیا و… میشوند.

قیمت سهام سیمان سبزوار در تالار بورس

قیمت پایه فروش داخلی محصولات شرکت سیمان لار سبزوار در بورس کالا تأمین و مشخص میشود. همچنین قیمت محصولات صادراتی نیز به صورت کمیسیون های فروش، مصوبات هیئت مدیره و کشش بازار مشخص می شود و محصول فروخته شده از طریق مبادی رسمی گمرگی با پرونده سبز ثبت شده و خارج می شود. در حال حاضر این شرکت محصولات خود را به دو کشور افغانستان و ازبکستان صادر می کند.

طبق آمار به دست آمده، شرکت سیمان لار سبزوار در دوره 12 ماهه منتهی به شهریور ماه سال 1402 بیش از 670 هزار تن از انواع سیمان داخلی و همچنین حدود 3 هزار تن سیمان پاکتی را به فروش رسانده است. درآمد به دست آمده از فروش محصولات این شرکت در دوره مالی ذکر شده حدود 381 میلیارد تومان اندازه گیری شده است. در حال حاضر و در تاریخ نگارش این مقاله آخرین قیمت هر واحد سهم سبزوا در بورس کالا با قیمت 4.394 معامله میشود. افراد میتوانند از طریق کارگزاری های معتبر نرخ جدید سیمان امروز را بررسی کرده و اقدام به خرید و فروش سهام خود کنند.

images 1722160357 66a614e584834 1 - قیمت سهام سیمان سبزوار امروز در تالار بورس چقدر است؟ - بورس

انواع مدل های سیمان لار سبزوار

سیمان لار سبزوار در مدل های مختلفی تولید شده و به فروش می رسد. امروزه با استفاده از جدید ترین تکنولوژی ها، برترین مدل های سیمان تولید شده و روانه بازار می شوند. انواع مدل های سیمان لار سبزوار قابلیت ها و امکانات زیادی دارند و برای مصارف صنعتی به خصوص تولید و عرضه می شوند. در ادامه برخی از بهترین و کاربردی ترین مدل های سیمان لار سبزوار را به شما معرفی می کنیم:

  1. انواع سیمان سبزوار رنگی: از این نوع سیمان معمولا برای مصارف ساختمان استفاده می کنند.

  2. سیمان سبزوار کم قلیایی: این سیمان دارای خواص شیمیایی و فیزیکی منحصر به فردی است.

  3. سیمان سبزوار مخصوص سنگ تراشی: معمولا این مدل سیمان لار سبزوار با ترکیب برای مواد معدنی تولید می شود.

همچنین سیمان سیاه، سفید و دیگر سیمان های معمولی لار سبزوار در دسته بندی های خالص قرار دارند و به صورت ترکیبی تولید نمی شوند! قیمت سیمان لار سبزوار در تالار بورس در هر یک از مدل های ذکر شده متفاوت است.

images 1722160365 66a614ed1b587 - قیمت سهام سیمان سبزوار امروز در تالار بورس چقدر است؟ - بورس

شرایط کیفیت سیمان سبزوار

قیمت هر واحد سیمان سبزوار در بورس کالا بر اساس میزان کیفیت آن اندازه گیری می شود. برای اندازه گیری میزان کیفیت، آزمایشات مختلفی روی این نوع مصالح ساختمانی انجام می شود که تعیین کننده میزان کیفیت این اقلام هستند. در این مرحله، نمونه برداری از سیمان در فرایند تولید سیمان یا در انبارداری از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت سیمان سبزوار در تالار بورس بر اساس همین ویژگی ها تعیین و محاسبه می شود.

شرکت سیمان سبزوار در فرایند تعیین کیفیت محصولات خود، استاندارد های جهانی ساخت و تولید را مد نظر خود قرار می دهد. همچنین این شرکت تولید کننده سیمان با در نظر گرفتن شرایط انبارداری محصولات خود، میزان ارزش و کیفیت محصولات را مشخص می کند. وزن موجود در هر یک از پاکت های سیمان در این خصوص مد نظر قرار می گیرد. در صورتی که وزن مندرج بر روی پاکت در آزمایشات درست نباشد، کل محموله زیر سوال خواهد رفت.

آشنایی با انواع تیپ های سیمان لار سبزوار

همچنین یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت سیمان در تالار بورس، انواع تیپ این محصولات هستند. خرید سیمان لار سبزوار در تیپ های مختلف مانند تیپ 1، 2 و… انجام می شود که هر کدام از این تیپ ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. معمولا قیمت سیمان سبزوار در تیپ ها و مدل های معمولی به صرفه تر و ارزان تر از سیمان های مدرن است. سیمان تیپ 2 پرتلند لار سبزوار یکی از سیمان های اصلاح شده این شرکت به حساب می آید که با امکانات و قابلیت های بیشتری تولید و روانه بازار می شود.

سیمان لار سبزوار در نمونه های زودگیر یا تیپ 3 نیز تولید می شود که برای برخی از مصارف می تواند گزینه مناسبی باشد. در این بین، سیمان تیپ 4 شرکت لار سبزوار با داشتن ویژگی کم حرارت بودن از مصارف و کاربرد های به خصوصی برخوردار است.

بررسی میزان سودآوری سهام سبزوار از زمان عرضه اولیه تا کنون

نماد سبزوا از سال 1389 با قیمت اولیه 1.124 ریال در فرابورس ثبت شد. قیمت این سهام از همان ابتدا روندی کاهش به خود گرفت تا اینکه به قیمت 700 ریال نیز رسید. بالا ترین قیمت تعیین شده برای این سیمان مربوط به سال 1399 میشود که حدود 72.000 بوده است.

در حال حاضر قیمت هر سهم این نماد حدود 4.394 ریال (در تاریخ نگارش مقاله) است و نسبت به قیمت پایه، رشد قابل توجهی داشته است. میزان بازدهی سالانه این سهام حدود 19 درصد است و بازدهی یک ماهه آن نیز حدود 6 درصد اندازه گیری شده است.

آیا سهام شرکت لار سبزوار در بورس ارزش سرمایه گذاری دارد؟

شرکت سیمان لار سبزوار هم اکنون با نماد سبزوا در بورس فعالیت می کند. قیمت این سهام از زمان عرضه اولیه تا کنون فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است. با توجه به اینکه روند سوددهی این شرکت با افزایش و کاهش زیاد همراه بوده است، باید گفت که این شرکت از نظر پایه ای در وضعیت متوسطی قرار دارد! اگر قصد سرمایه گذاری در این نماد را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا زمان مناسب برای ورود را با انجام تحلیل های بنیادی و تکنیکال مشخص کنید تا به سود مورد نظر خود برسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.