یکی از اصلیترین راههایی که به شما در فروش بیشتر برای کسبوکارتان کمک میکند، استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی است. تقریبا هیچ کسبوکاری را نمیتوان یافت که بدون تبلیغات بتواند به اهداف سازمانی خود برسد و بتواند کسبوکار خود را گسترش دهد. برای رسیدن به این اهداف باید روشهای تبلیغاتی که برای سازمان شما مناسب است را پیدا کنید.
یکی از اصلیترین راههایی که هم در فروش و هم در ارتباط با مشتریان به شما کمک میکند، استفاده از امکانات پنل اس ام اس است.
پنل پیامکی در واقع یک نرمافزار تحت وب است که به شما کمک میکند تا برای مشتریهای خود پیامکهای انبوه و تکی ارسال کنید. شاید شما فکر کنید اس ام اس هایی که از طرف کسبوکارهای مختلف برایتان ارسال میشود، از طریق همین سیمکارتهای معمولی است. اما باید بدانید اگر هر سازمانی بخواهد چنین کاری کند، مخابرات این خط را مسدود خواهد کرد. زیرا سیمکارتها فقط برای استفاده شخصی طراحی شدهاند و نباید از آنها برای ارسال تبلیغات استفاده کرد. برای شروع ارسال پیامکهای تبلیغاتی باید به سراغ پنل اس ام اس بروید.
از جمله قابلیتهای پنل پیامکی که به شما در ارزیابی موفقیت بازاریابی پیامکی کمک میکند، قابلیت گزارشگیری از ارسالها است. در این نوشته میخواهیم بیشتر درباره این قابلیت در پنل پیامکی صحبت کنیم.
دریافت گزارش و تحلیل دادهها از پنل پیامکی
در زمان استفاده از هر روش تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید که این روش گزارش ارسالهای شما را نیز برایتان ارسال کند و یا به هر روشی بتوانید از تبلیغات خود گزارشهای دقیق تهیه کنید. زیرا فقط با بررسی داده ها میتوانید ببینید اصلا این روش تبلیغاتی برای شما و سازمان تان مناسب بوده است یا نه و چند درصد از تبلیغات و هزینه شما به ثمر نشسته است و موفق بوده اید.
به همین دلیل در بازاریابی پیامکی نیز باید به سراغ یک پنل درجه یک بروید. پنلی که گزارش های دقیقی از ارسال های شما داشته باشد و بتوانید آن ها را به دقت بررسی کنید.
یک سامانه پیامکی خوب به شما اجازه میدهد تا گزارش کاملی را از وضعیت پیامکهای ارسالی داشته باشید. این گزارش مشخص میکند که چه تعداد پیامک به دست مخاطبانتان رسیده است و چه تعداد از آنها بازگشت خوردهاند. به این ترتیب، تعداد دقیق کسانی که پیامک را دیدهاند، مشخص میشود.
پس برای ارسال پیامکها و شروع بازاریابی اس ام اسی خود سامانه پیامکی معتبری تهیه کنید.
همچنین برای اینکه بتوانید گزارش دقیقی از پنل خود دریافت کنید 3 راه اصلی وجود دارد.
بررسی گزارش از بخش ماژولها
وقتی ارسال خود را انجام میدهید، در همان ماژول میتوانید گزارش خود را بررسی کنید. البته باید بدانید برخی ماژولها گزارشهایشان در بخش «پیام ها» پنل است که در ادامه به آن میپردازیم. به نمونهای از ارسال انبوه توجه کنید. در این بخش بعد از ارسال 6 حالت برای پیامکهای شما رخ خواهد داد.
منتظر تایید
وقتی اس ام اس های خود را ارسال میکنید، باید منتظر باشید تا اپراتور آن را تایید کند. پس از تایید اپراتور این پیامکهای برای مشتریان شما ارسال خواهد شد. معمولا زمان تایید اپراتور حدود 1 الی 20 دقیقه خواهد بود.
منتظر ارسال
پیامکهای شما توسط اپراتور تاییده شده است. اگر برای ارسال اس ام اس های خود زمان مشخصی تعیین کرده باشید، پنل منتظر است تا زمان آن فرا برسد و ارسالهای شما را انجام دهد.
در حال ارسال
زمان تعیین شده توسط شما فرا رسیده است و پنل در حال ارسال اس ام اس های شماست.
تایید شده/ارسال شده:
درخواستی که برای ارسال گزارشهای خود داده بودید با موفقیت انجام شده است.
تایید نشده
در صورتی که محتوای متنی شما مورد تایید اپراتور نباشد، وضعیت به تایید نشده بر میگردد. در بخش توضیحات میتوانید علت آن را مشاهده کنید.
ارسال نشده
ممکن است به دلیل کمبود اعتبار پنل اس ام اس، مجاز نبودن ارسال از خطوط عمومی، مجاز نبودن ارسال متن تبلیغاتی از خط خدماتی، اختلال در اپراتور فرستنده پیامکها و یا… پیامکهای شما ارسال نشوند. برای بررسی این موضوع نیز میتوانید بخش توضیحات را مشاهده کنید.
نکته بسیار مهم این است که میتوانید تمامی گزارشهای خود به صورت کامل به صورت اکسل دریافت کنید. برای این کار کافی است از بخش «عملیات گروهی» گزینه «خروجی اکسل» را انتخاب کنید. تا یک هفته بعد از ارسال میتوانید از این بخش گزارشهای خود را دریافت کنید.
مشاهده گزارشها از بخش «پیام ها»
یکی دیگر از راههایی که به کمک آن میتوانید گزارش پنل خود را دریافت کنید، بخش «پیام ها» در پنل اس ام اس است. در این بخش از دو طریق میتوانید گزارشهای خود را دریافت و مشاهده کنید.
پیامهای ارسالی
این بخش نشانگر پیامهایی است که شما برای مخاطبان خود ارسال کردهاید. در این قسمت نیز میتوانید از بخش «عملیات گروهی» گزینه «خروجی اکسل» را بزنید و گزارش دقیق خود را دانلود کنید.
پیامهای دریافتی
اگر پیامهایی از جانب مخاطبان برای پنل شما ارسال شده باشد، گزارش آنها در این بخش قابل مشاهده است. مانند سایر روشهای پیشین، در این قسمت نیز میتوانید گزارشهای خود را به صورت فایل اکسل دانلود کنید.
دریافت گزارش از وبسرویس پیامکی
وقتی شما برای وبسرویس یک پیام ارسال میکنید، پاسخی برای شما فرستاده میشود. اگر پیام شما مشکلی نداشته باشد، وبسرویس کدی جهت تایید برای شما ارسال میکند. اما اگر مشکلی باشد پیامی برای شما در بخش لاگ فراخوانی وبسرویس ارسال میکند تا گزارش خود را مشاهده کنید و به راحتی بتوانید آن را رفع کنید.
چرا دریافت گزارش از پنل اهمیت دارد؟
شما هر روش تبلیغاتی که برای خود نظر بگیرید باید گزارشهایی از آن تبلیغ در دست داشته باشید تا بدانید تبلیغات شما به ثمر نشسته است یا خیر. در پنل با بررسی وضعیت ارسالها میتوانید ببینید چقدر از پیامکهای شما به دست مخاطب رسیده است. اگر این پیامها ارسال نشدهاند مشکل از چه چیزی بوده است و چگونه میتوانید آن را رفع کنید. با این کار اثر بخشی بازاریابی پیامکی شما نیز افزایش مییابد و در ادامه فروش بیشتری نیز خواهید داشت. برای ارسالهای بعدی خود نیز میتوانید تمامی این ارسالها را دریافت کنید.
سخن پایانی
برای داشتن یک تبلیغات خوب بررسی هر گزارشی که از سمت مخاطب برای شما در نظر گرفته است، بسیار مهم و کاربردی است. پنل اس ام اس گزارشهای مناسبی از ارسال تبلیغات شما در پنل قرار خواهد داد که با دانلود آنها در فایل اکسل، به راحتی میتوانید از عملکرد خود آگاه شوید.
ثبت دیدگاه