دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
3 راز محبوبیت فست فود در ایران
17 مرداد 1403 ساعت: 18:35
شناسه : 286686
3

فست فود ها تقریبا در چند سال گذشته، به لیست پرمصرف ترین غذاهای دنیا اضافه شده اند. آن ها برخلاف غذاهای محلی سریع آماده می شوند.

پ
پ

فست فود ها تقریبا در چند سال گذشته، به لیست پرمصرف ترین غذاهای دنیا اضافه شده اند. آن ها برخلاف غذاهای محلی سریع آماده می شوند. به علاوه خوشمزه، ارزان و قابل قبول تر به خصوص برای کودکان هستند. امروزه تقریبا در هر گوشه از خیابان می‌توانید رستوران‌های فست‎فود پیدا کنید. این رستوران ها صرف نظر از تولید بهترین نمونه غذاهای حاضری، خدمات مختلفی نیز ارائه می دهند. از میان این خدمات می توان به ارائه پیش غذای جانبی و خدمات پرداخت آسان اشاره کرد.

در پاسخ به این سوال که غذای فوری چیست و چگونه آماده می شود، پاسخ های فراوانی وجود دارد. در بسیاری از دستورات آشپزی، فست‎فود شامل غذایی با مخلفات کنسروی، گوشت های منجمد یا خشک شده است. ترکیبات این غذاها باید به گونه ای باشد که پس از آماده سازی فوری مصرف شوند. با این حال برخی دیگر از متخصصان تغذیه، غذای فوری را به وعده هایی اطلاق می کنند که مقادیر بالای چربی، سدیم، قند و کالری دارند. اگر نظر ما را به عنوان یک متخصص جویا شوید، به شما می گوییم که هر دو تعریف ناقص و دارای کاستی های زیادی  هستند.

به طور کلی واژه‎ی فست فود، به غذاهای نیمه آماده‌ای اطلاق می‌شود که به سرعت و با هزینه‌ی کم تهیه و مصرف می‌شوند. این غذاها می توانند شامل کربوهیدرات، پروتئین، گوشت، چربی و حتی انواع سبزیجات باشند. در ادامه این مقاله، شما را با لیست محبوب ترین خوراک های فوری در ایران آشنا خواهیم کرد. اگر سوال یا ابهامی درباره ماهیت، مزایا و مضرات این غذا دارید، حتما ما را تا پایان دنبال کنید.

آشنایی با لیست بهترین فست فود در ایران

  • پیتزا:

در میان محبوب ترین فست فودهای ایرانی، می توان به پیتزا نیز اشاره کرد. این غذای فوری که منشا آن به ایتالیا برمی‎گردد، در واقع یک غذای باستانی شناخته می شود. با این حال پیتزای ایرانی نسبت به خاستگاه خود یعنی ایتالیا، تفاوت های چشمگیری دارد. از میان رایج ترین پیتزاهای موجود در رستوران های ایران می توان به پیتزا سبزیجات، مرغ و قارچ، گوشت، مخلوط و رست بیف اشاره کرد.

سفارش فست فود

  • ساندویچ و برگر:

انواع ساندویچ و برگر نیز اگرچه منشا آمریکایی دارند، با این حال به طور بالقوه ای ایرانیزه شده اند. از میان محبوب ترین ساندویچ های ایرانی می توان به ساندویچ فلافل، سوسیس بندری و ساندویچ مغز و زبان اشاره کرد. برگرهای ایرانی نیز شامل محتویات سوسیس، گوشت، مرغ، پنیر پیتزا و سبزیجات مختلف مانند گوجه، کاهو و خیارشور هستند.

  • انواع سوخاری( سیب زمینی، مرغ، قارچ، پیاز):

بسیاری از شما حداقل یک بار برای سفارش فست فود

به منوی خوراک سوخاری مراجعه کرده اید. این بخش از منو، تنوع بیش تری نسبت به سایر بخش ها دارد. به طور معمول سوخاری ها غذاهای سرخ شده ای هستند که آماده سازی آن ها منوط به استفاده از روغن و آرد سوخاری است. آن ها را می توان به وسیله مرغ، ماهی، پیاز حلقه ای، قارچ، سیب زمینی و حتی سبزیجاتی مانند کدو و بادمجان آماده کرد. سوخاری ها معمولا به دلیل بافت ترد خود، در فست‎فودهای ایرانی جایگاه ویژه ای دارند.

  • پاستا:

از میان بهترین فست فود ها، می توان به انواع پاستا اشاره کرد. پاستا نیز همانند پیتزا، منشا ایتالیایی دارد. با این حال مصرف آن به شکل ایرانی، در رستوران های داخلی مرسوم است. بهترین نمونه های پاستای ایرانی شامل پاستا با قارچ و گوشت و پاستا پنه آلفردو هستند.

3 راز محبوبیت فست فود در ایران چیست؟

حجم بالای سفارش فست فود در ایران، خبر از محبوبیت این غذا دارد، اما چرا فست‎فود تا این اندازه در ایران محبوب است؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش، از شما دعوت می کنیم تا ادامه این بخش همراه ما باشید.

بهترین فست فود در ایران

  1. استفاده از ادویه های ایرانی:

مهم ترین دلیل محبوبیت غذای حاضری در ایران، استفاده از ادویه های معروف ایرانی است. به طور خاص، هر فست‎فود ادویه مختص به خود را دارد و همین امر نقطه قوت غذاهای ایرانی قلمداد می شود. به عنوان نمونه ادویه رایج در فلافل، پودر جعفری و گشنیز است. ادویه مورد استفاده در اغلب پیتزاهای ایرانی سیر و ادویه ساندویچ، فلفل ایرانی می باشد.

  1. تلفیق طعم سنتی و مدرن:

طعم سازی فست فود و غذا در ایران، ریشه ای کاملا باستانی دارد. به این ترتیب که ایرانیان باستان برای کشف غذاهای جدید، طعم های مختلف را ترکیب و امتحان می کردند. این عادت دیرینه‎ی طبخ، هنوز هم با ایرانیان مانده و امروز نیز شاهد تلفیق طعم سنتی و مدرن در آشپزی ایرانی هستیم. به طور مثال، فست‎فودهای زیادی هستند که مواد اولیه آن ها هیچ شباهتی به نمونه اولیه ندارد. با این وجود آن ها همچنان در طعم و مزه، برترین بوده و محبوبیت بیش تری دارند. انواع پاستای ایرانی و برگر، سال هاست که در رستوران های داخلی به این روش طبخ و سرو می شوند.

  1. کیفیت رستوران های ایرانی:

همه ما بارها و بارها تجربه سفارش فست فود از رستوران های ایرانی را داریم. این رستوران ها با ارائه منوی جدید و تلفیقی، توانسته اند نظر مشتریان خود را به صورت بالقوه جلب کنند. همچنین آن ها در نحوه ارائه خدمات جانبی و برخورد با مشتریان، مهارت بالایی دارند.

چند نکته برای علاقه مندان به مصرف غذاهای فوری

بهترین فست فود در ایران

در ابتدای این مقاله، شما را با بهترین فست فود در ایران آشنا کردیم. همچنین به 3 دلیلِ مهم محبوبیت غذاهای حاضری نیز اشاره نمودیم. در این بخش قصد داریم چند نکته ای که مصرف کنندگان غذاهای فوری باید بدانند را گوشزد کنیم.

نوشیدن یک لیوان نوشیدنیِ سالم، به هضم بهتر فست فود کمک ویژه ای می کند. می توانید از نوشیدنی های دست ساز مانند دتاکس میوه و سبزیجات استفاده کنید. نحوه آماده سازی این نوشیدنی ها را در مقالات آینده خود به طور کامل توضیح خواهیم داد.

سعی کنید همراه با مصرف غذاهای فوری، انواع سالاد، دوغ و سبزیجات خام را نیز مصرف کنید. هر یک از این فرآورده ها می توانند جذب مواد در روده باریک شما را به طور بالقوه ای تسهیل کنند.

تا حد امکان سعی کنید از مصرف و سفارش فست فود در رستوران های نامعتبر و نا آشنا اجتناب کنید. برخی از رستوران ها بدون توجه به سلامت مشتریان خود، انواع روغن سوخته و متریال مضر را در جریان طبخ به کار می گیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.