دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
نقد کابینه پیشنهادی حق مسلم کنشگران است / حضور آقای دنیامالی در کابینه را به فال نیک می‌گیریم
25 مرداد 1403 ساعت: 15:21
شناسه : 287217
4
رئیس ستاد انتخابات جبهه اصلاحات در گیلان:

علیرضا سحرخیز در گفت و گویی به سؤالاتی پیرامون کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان، استعفای دکتر ظریف، هجمه های وارده به کابینه پیشنهادی و … پاسخ داد.

پ
پ

علیرضا سحرخیز در گفت و گویی به سؤالاتی پیرامون کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان، استعفای دکتر ظریف، هجمه های وارده به کابینه پیشنهادی و … پاسخ داد.

علیرضا سحرخیز گفت: به نظرم در تحلیل باید به وقایع چند ساله اخیر کشور، سیر فرسایشی و‌ شبه دوگانه انتخابات، گفتمان صادقانه و خاص دکتر پزشکیان در ایام تبلیغات، الزامات دستگاهی و البته استعلامی، محدودیت ها و معذوریت های بارز و از همه مهمتر گفتمان مبتنی بر وفاق ملی ایشان در چینش کابینه توجه کنیم.

وی افزود: اگر قرار به تحقق وعده‌های کوتاه مدت  رئیس جمهور در حوزه های مختلف از جمله در حیطه فضای مجازی و رفع فیلترینگ،  مخاطرات مربوط به مقوله حجاب مثل توقف طرح نور و بالاخره اتخاذ راهبرد دیپلماتیک منتج به نتیجه در احیای برجام و رفع تحریم ها و بلند مدت از قبیل ارتقای مؤلفه‌های اقتصادی و افزایش آزادی های فردی و اجتماعی باشد طبیعتاً کابینه در سه حوزه مختلف اجتماعی، امنیتی (سیاسی) و اقتصادی پی‌ریزی و به تناسب آن، وزیر با ابزار کارکردی پیشنهاد شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات استان گیلان در انتخابات ۱۴۰۳ ادامه داد: یقیناً در برهه انتخابات نقش دکتر ظریف در اقناع افکار عمومی و اعتماد به دکتر پزشکیان غیرقابل کتمان بود اما حتماً تدبیر ایشان و درایت رئیس جمهور و استمرار همکاری، زمینه وفاق بیشتر حامیان دولت چهاردهم را سبب خواهد شد.

سحرخیز خاطرنشان کرد: نقد و اظهارنظر در باب کابینه طبیعی، رایج و حق مسلم کنشگران است؛ هرچند متاسفانه گاها بخشی  از مباحث رنگ سهم خواهی به خود می‌گیرد. به هر روی باید بپذیریم انتخاب کابینه، مدیریت ایشان و البته پاسخگویی بعدی حق و مسئولیت رئیس جمهور است و می‌بایست به آن احترام بگذاریم.

علیرضا سحرخیز در ادامه اظهار کرد: در طی سالیان گذشته به واسطه عدم وجود مبانی توسعه‌ای، فقد ثبات مدیریتی و نبود عوامل مولد و متاسفانه بسیاری از دلایل فنی و علمی دیگر، گیلان دچار محرومیت متمایز و به تعبیری عقب ماندگی محسوس شده است. از این حیث  همواره حضور چهره های گیلانی در کابینه با هر گرایش فکری فرصتی مغتنم برای این دیار محسوب می‌شود.

یقیناً حضور جناب آقای دنیامالی در کابینه که اتفاقاً در دور دوم انتخابات از حامیان دکتر پزشکیان هم بوده را به فال نیک میگیریم و امیدواریم از ظرفیت سایر فرزندان برومند و شایسته گیلان نیز در سطوح ملی استفاده صورت گیرد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.