جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43589 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2451×
انتصاب استانداران باید رنگ و بوی پیام مردم در انتخابات را داشته باشد / انتظار همکاری لازم مجلس با دولت وفاق ملی دکتر پزشکیان را داریم
25 مرداد 1403 ساعت: 18:51
شناسه : 287222
5
رئیس ستاد امید دکتر پزشکیان در گیلان:

مسعود تقی‌پور کندسر، رئیس ستاد امید دکتر پزشکیان در گیلان، در گفت‌وگویی به بررسی ابعاد مختلف کابینه پيشنهادي دکتر مسعود پزشکیان و انتظارات مردم از دولت پرداخت.

پ
پ

تقی‌پورکندسر با اشاره به نگرانی‌های مردم درباره عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی و شکل و روند حل مشکلات، گفت: مردم انتظار دارند که کابینه  پیشنهادی رویکردی اجتماعی و همسو با شعارها، مطالبات، مسائل معیشتی، اشتغال، تورم و سایر مشکلات روزمره آن‌ها داشته باشد.

این مدرس دانشگاه گفت: پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس دوره‌ای از نا امیدیِ تمام، بارقه‌ای از امید را در بخش زیادی از مردم ایران عزیز خصوصاً جوانان زنده کرد و از این جهت می‌دانیم قطعاً حضور او و دکتر عارف به عنوان معاون اول به عنوان صدای مردم، اثر بخش خواهد بود. جوانان و اقشار مختلف جامعه در سطح کشور خصوصاً استان گیلان با انتخاب دولت دکتر پزشکیان بار دیگر با امید در انتظار بهبود آینده و تغییر هستند. از این جهت به تصمیمات و اقدامات مسئولین نظام نگاه می‌کنند و انتظار دارند که تصمیمات اتخاذ شده در راستای تحقق اصلاح‌طلبانه آرمان‌های انقلاب اسلامی و منافع ملی و تبیین اصلاح و توسعه کشور باشد. در همین راستا، انتخاب استانداران و معاونین استاندار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که این افراد نقش کلیدی در تحقق اهداف دولت و خدمت‌رسانی به مردم در سطح استان‌ها را ایفا می‌کنند.

رییس ستاد امید در استان گیلان با توجه به اهمیت این موضوع و نگرانی‌های موجود در خصوص بعضی گزینه های معرفی شده برای انتصاب در  وزراتخانه های خاص به مجلس گفت: همان‌طور که در نهج‌البلاغه آمده است: «الناسُ رعیهُ و الرعیهُ امانته»؛ یعنی مردم، رعیت و امانتدارند و با توجه به تاکید ریاست محترم جمهور بر تخصص گرایی، باید انتخاب مدیران بر اساس شایستگی، تخصص و تعهد به تفکر دولت و مطالبات مردم در زمان انتخابات صورت پذیرد و با حفظ وفاق ملی به گونه‌ای باشد که موجب حفظ امیدواری و اطمینان خاطر مردم فراهم گردد.

این مدرس دانشگاه افزود: این نگرانی‌ها فقط با شفاف‌سازی در خصوص دلایل کابینه پيشنهادي و بیان شفاف برنامه های بعدی در این راستا و انتصابات پس از آن می تواند باعث استمرار امید مردم به دولت دکتر پزشکیان باشد.

وی افزود: فعالان ستادهای مردمی امید در کشور، ضمن تاکید بر ضرورت انتقاد سازنده، توسعه و پیشرفت کشور، خواستار آن هستند تا در فرآیند انتخاب معاونین وزرا و مدیریت سیاسی استان‌ها، به مطالبات مردم توجه ویژه شود و با برگزاری جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی، حضور متخصصان و دلسوزان حامی دولت دکتر پزشکیان لمس شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تصمیمات مدبرانه و شفاف، شاهد انتخاب مدیرانی از نیروی انسانی شایسته و کارآمد و همسو با منویات دولت و صلاح ایران اسلامی باشیم.

رئیس ستاد امید گیلان، ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده، بر لزوم ایجاد تغییرات لازم در ساختار و عملکرد دولت و تقویت تعامل بین دولت و مردم تاکید کرد. وی گفت: مطالبه‌محوری، شفافیت، مردم‌داری و تحزب‌گرایی از جمله عواملی هستند که می‌توانند اعتماد مردم را جلب کرده و به افزایش امیدواری آن‌ها کمک کنند.

تقی پور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید تمام همکاری لازم را در کمک به دولت دکتر پزشکیان داشته باشد، امروز مردم بیش از گذشته از مجلس انتظار دارند، قطعاً نمایندگان گیلان همصدا با پیام مردم در پانزدهم تیرماه حرکت خواهند کرد و همراه دولت چهاردهم خواهند بود.

در پایان این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اهمیت مطالبات محلی گیلان، افزود: گیلان به عنوان یکی از استان‌های مهم و با ظرفیت بالا، دارای مشکلات و مطالبات خاص خود است. از جمله این مطالبات می‌توان به رفع مشکلات زیرساختی، حمایت از تولید و اشتغال، حفظ محیط زیست و توسعه گردشگری پایدار اشاره کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.