دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
تجهیزات راه اندازی مرغ سوخاری چیست؟
25 مرداد 1403 ساعت: 21:01
شناسه : 287241
3

 این مقاله به معرفی تجهیزات ضروری برای راه‌اندازی مرغ سوخاری می‌پردازد. با استفاده از این تجهیزات، می‌توانید کیفیت و سرعت سرو غذا را در رستوران خود بهبود بخشید.

پ
پ

وسایل مورد نیاز برای راه اندازی مرغ سوخاری جزو تجهیزات و لوازم فست فود می باشد، یکی از محبوب‌ترین غذاهای فست فودی، مرغ سوخاری یا کنتاکی است. برای درست کردن این غذا، نیاز به تجهیزات خاصی دارید. اگر شما هم قصد دارید یک فست فود مرغ سوخاری راه‌اندازی کنید، با ما همراه باشید. در این متن به بررسی تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی مرغ سوخاری خواهیم پرداخت.

تجهیزات راه اندازی فست فود مرغ سوخاری

  • دستگاه مزه‌دار کننده مرغ
  • دستگاه پوشش‌دهی با پودر یا بردینگ
  • سرخ‌کن تخصصی مرغ سوخاری یا سرخ‌کن هنی پنی
  • ویترین نمایش مرغ سوخاری
  • کابینت گرم‌نگه‌دارنده مرغ کنتاکی

طرز کار دستگاه مرینیتور

دستگاه مرینیتور در دو نوع وکیوم‌دار و بدون وکیوم وجود دارد. ابتدا تکه‌های مرغ با سس مرینیت یا مخلوطی از آرد سوخاری، نمک و تخم‌مرغ ترکیب می‌شوند و درون مخزن دستگاه قرار می‌گیرند. سپس درب دستگاه بسته شده و شلنگ متصل می‌شود تا هوای مخزن تخلیه گردد. پس از آن، با روشن کردن موتور دستگاه، تکه‌های مرغ به طور یکنواخت با سس مخلوط می‌شوند. این فرایند حدود ده دقیقه طول می‌کشد و هدف از آن کاهش تماس مستقیم دست با مواد غذایی و اطمینان از بهداشتی بودن فرایند تهیه مرغ است. برای خرید وسایل آشپزخانه صنعتی و لوازم فست فود به فروشگاه معتبر شف تولز و دیجی کالا و پرشیا استیل مراجعه کنید.

چگونه از میز بردینگ سوخاری استفاده کنیم؟

بعد از خارج کردن قطعات مرغ از دستگاه مرینیتور، آن‌ها را به لگن بردینگ منتقل می‌کنند تا با پاشیدن پودر سوخاری روی آن‌ها، آماده شوند. میز بردینگ مجهز به سبدی است که از آن برای غوطه‌ور کردن مرغ‌ها در آب و سپس غلطاندن آن‌ها در پودر سوخاری استفاده می‌شود، تا سطح مرغ‌ها کاملاً با پودر پوشانده شود. این میز دارای غلطکی است که با آن می‌توان آردهای گلوله شده و چسبیده را باز کرد تا دوباره مورد استفاده قرار گیرند. میز بردینگ و دستگاه پودر زن مرغ سوخاری، از تجهیزات اصلی برای راه‌اندازی فست فود مرغ کنتاکی محسوب می‌شوند و به فرآیند آماده‌سازی مرغ کمک زیادی می‌کنند. برای وزن کردن و تحویل به مشتری به ترازو هم نیاز داریم.

کاربردهای دیسپلی سوخاری

کاربردهای دیسپلی سوخاری

به گرمخانه سوخاری، دیسپلی سوخاری نیز می‌گویند. این دستگاه پس از خروج مرغ کنتاکی از سرخ‌کن، به حفظ تازگی و کیفیت آن کمک می‌کند. به همین دلیل، دیسپلی سوخاری یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای راه‌اندازی فست فود مرغ سوخاری محسوب می‌شود. در بازار می‌توان نمونه‌های دست دوم ایرانی با کیفیت و کارکرد خوب از این دستگاه را پیدا کرد که به شما امکان می‌دهد هزینه‌های خود را کاهش دهید. در حالی که نمونه‌های وارداتی این دستگاه قیمت بالاتری دارند. با خرید این دستگاه، می‌توانید تعداد زیادی مرغ را در آن نگهداری کنید و به محض دریافت سفارش، به پخت و ارائه آن بپردازید. پیشنهاد میکنم تفاوت رستوران و کترینگ هم بخوانید.

دستگاه سرخ کن هنی پنی

دستگاه سرخ کن تحت فشار که با نام هنی پنی نیز شناخته می‌شود، یکی از تجهیزات اصلی برای پخت مرغ کنتاکی است. این دستگاه به پخت یکنواخت تکه‌های مرغ کمک کرده و با کاهش مصرف روغن، رنگ طبیعی مرغ را حفظ می‌کند. این دستگاه توسط شرکت‌های آمریکایی تولید و از طریق گمرک به ایران وارد می‌شود که به دلیل وارداتی بودن، قیمت بالاتری دارد. هنی پنی یکی از ابزارهای حیاتی برای رستوران‌هایی است که قصد دارند مرغ سوخاری را به منوی خود اضافه کنند. اگر بودجه کافی برای خرید نسخه نو این دستگاه ندارید، می‌توانید به سراغ نمونه‌های دست دوم بروید که قیمت مناسب‌تری دارند و همچنان کارایی خوبی ارائه می‌دهند.

برخی برندهای ایرانی نیز با استفاده از مهندسی معکوس موفق به تولید دستگاه سرخ‌کن هنی پنی در داخل کشور شده‌اند. یکی از برندهای شناخته شده در این زمینه، سرخ‌کن سوخاری آی تی ام است که عملکرد بسیار خوبی دارد. دستگاه هنی پنی با سرخ کن‌های معمولی تفاوت‌هایی دارد. این دستگاه جزو سرخ کن صنعتی به شمار می رود. و با استفاده از دمای بالا و فشار زیاد، مرغ‌ها را بهتر می‌پزد. در حالی که سرخ کن‌های سنتی این قابلیت را ندارند، سرخ کن‌های تحت فشار به دلیل دمای بالا، مرغ را به خوبی مغزپخت کرده و بخار آب موجود در پودر کنتاکی باعث می‌شود مرغ بسیار ترد و کرانچی شود.

سخن آخر

در نهایت، داشتن تجهیزات مناسب برای راه‌اندازی فست فود مرغ سوخاری به کیفیت و موفقیت کسب و کار شما کمک زیادی می‌کند. با انتخاب صحیح دستگاه‌ها و تجهیزات، می‌توانید مرغی خوشمزه و با کیفیت ارائه دهید و تجربه‌ای بی‌نظیر برای مشتریان خود خلق کنید. در پایان توجه شما را به مطلب تجهیزات راه اندازی رستوران سنتی جلب میکنیم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.