دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
سندروم سنگ‌فرش!
28 مرداد 1403 ساعت: 11:50
شناسه : 287429
4
یادداشت فریدون خوشبو؛

شهرداری لاهیجان تصمیم گرفت خیابان شهید  کریمی را سنگفرش کند  ولی  با موج گسترده مخالفت مردم مواجه شد، با همه مخالفت‌های مردم شهر در فضای مجازی و حقیقی ولی شهردار محترم تصمیمش را  عملی کرده است.

نویسنده : فریدون خوشبو
پ
پ

شهرداری لاهیجان تصمیم گرفت خیابان شهید کریمی را سنگفرش کند  ولی  با موج گسترده مخالفت مردم مواجه شد، با همه مخالفت‌های مردم شهر در فضای مجازی و حقیقی ولی شهردار محترم تصمیمش را  عملی کرده است.

اما مگر می‌شود مردم لاهیجان با سنگ‌فرش کردن و زیباسازی  خیابان‌های قدیمی‌شان مخالف باشند؟

یکی از جاذبه‌های باستانی اکثر  کشورها، خیابان‌های سنگفرش شده‌شان  می‌باشند. همین  میدان شهرداری تا سبزه‌میدان  رشت خودمان، چقدر ایده سنگفرش کردن این مسیر  زیبا بود.

یاد ترانه زیبای آقای عذرخواه افتادم که می‌گوید ((تا که نبو راه بندان زود بیا سبزه میدان)) پس چرا ۹۹/۹  درصد مردم  لاهیجان با سنگفرش کردن خیابان‌هایشان  مخالف‌اند؟

اتفاقاً مردم فهیم و دانای شهر، با زیباسازی‌های شهرشان مخالف نیستند آن‌ها با ندانم‌کاری‌ها و خسارت زدن به شهرشان مخالف هستند.

این را تجربه‌های ناموفق و  متعدد سنگ‌فرش کردن خیابان‌های  شهر لاهیجان ثابت می‌کند.

متأسفانه میل به سنگفرش کردن در سیستم مدیریت شهری لاهیجان تبدیل به یک سندروم پیشرفته شده است!

در علم پزشکی اسم این سندروم  کمیاب  را   Paving syndrome میگویند  که به بیماری  P.S هم معروف است.

این سندروم فقط در نقاط خاصی از جهان اتفاق  می‌افتد و  متأسفانه لاهیجان یکی از آن نقاط است …

در کتاب‌های پزشکی، اطلاعات کمی در رابطه با علت پیدایش این سندروم وجود دارد ولی ما مردم لاهیجان متأسفانه مبتلابه این بیماری شده‌ایم.

این سندروم به این صورت عمل می‌کند که شهردار و شورای شهر معمولاً در اواخر تابستان یک‌باره تصمیم می‌گیرند که یک مسیری را سنگفرش کنند  و در اجرای این کار به نظر مردم شهر توجه نمی‌کنند و کار را شروع می‌کنند…

اذیت و آزار زیادی را به مردم شهر و کسبه  تحمیل می‌کنند و آخرش هم  تمامی سنگفرش‌ها  با اولین بارندگی از بین می‌رود …!

سنگفرش میدان ابریشم یادتان هست؟

اول درست کردند و عکس یادگاری گرفتند و بعد که گندش درآمد، خرابش کردند و هیچ‌کس هم گردن نگرفت و هیچ ارگان و سازمانی هم بابت این‌همه ناتوانی‌های تخصصی شورای شهر و شهردار و تلف کردن بودجه  مردم این شهر، حتی یک سؤال هم نپرسید …

شاید بگوییم که آن شهردار با این شهردار فرق داره …

سنگفرش بازار روز چه طور؟

آخه به این چاله‌چوله‌ها …میگن سنگفرش؟

متأسفانه  ما دچار این سندروم  سنگ‌فرش هستیم و قطعاً این پروژه خیابان شهید کریمی  هم پس از اجرا، به گند خواهد کشید.

متخصصان در آخرین  بررسی‌های خود، به این نتیجه رسیده‌اند که سندروم P.S  به میزان رطوبت و ارتفاع شهر لاهیجان از سطح دریا و فاصله‌اش از رشت و  چگونگی اخذ رأی اعضای  محترم شورا از مردم شهر بستگی دارد …

یاورمردم: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می‌شود و مسئولیت آن با نویسنده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.