جمعه, 30 شهریور 1403 Friday, 20 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43589 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2451×
اعتراضات پرستاران و افزایش فشارها بر فعالان صنفی
30 مرداد 1403 ساعت: 18:23
شناسه : 287618
3

از 15 مرداد ماه 1403 تا به امروز تقریبا 10 شهر کشور درگیر اعتراضات و اعتصابات پرستاران است.

منبع : امتداد
پ
پ

از 15 مرداد ماه 1403 تا به امروز تقریبا 10 شهر کشور درگیر اعتراضات و اعتصابات پرستاران است. اعتراضاتی که از بیمارستان‌های کرج شروع شد و سپس به اعتصاب پرستاران شیرازی رسید، اکنون مشهد، اراک، اهواز و چند شهر دیگر را درنوردیده است. با وجود اینکه وعده‌هایی از سوی مسئولین استان‌ها، مدیران مراکز درمان، وزارت بهداشت و حتی دیوان محاسبات برای پاسخگویی تدریجی به مطالبات پرستاران طی یک تا سه ماه آینده داده شده اما فعالان پرستاری چندان به عملیاتی شدن این وعده‌ها خوشبین نیستند.

اعتراضات پرستاران در برخی شهرها در حالی ادامه دارد که از روز گذشته 29 مرداد ماه همزمان با انتشار برخی اخبار غیررسمی پیرامون برخورد انتظامی با پرستاران معترض در شهرهایی چون اراک، فشار بر فعالان صنفی و گردانندگان کانال‌ها و گروههای مجازی که اخبار مربوط به اعتراضات را پوشش می‌دهند نیز بیشتر شده است.

در همین رابطه برخی فعالان صنفی به «امتداد» گفته‌اند که نهادهای نظارتی و امنیتی آنها را از پوشش خبر اعتراضات پرستاران منع کرده‌اند. در همین حال در نشستی که در اوایل هفته اخیر در شورای امنیت کشور با حضور مسئولین وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان نظام پرستاری برگزار شده، اعضای این شورا از وزارت بهداشت خواسته‌اند تا طی سه روز، جمع‌بندی مشکلات جامعه پرستاری را به همراه راه‌حل های آن به دبیرخانه شورای امنیت کشور ارائه دهد و سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه نیز راهکارهای قطعی حل مشکلات پرستاران را ارائه دهند، تا طی یک فرآیند سه ماهه برای حل این مشکلات اقدامات لازم انجام شود.

پرستارانی که این روزها در بیمارستان‌ها، دانشگاههای علوم پزشکی و یا در گرمای سوزان اهواز در مقابل استانداری تجمع می‌کنند، به اضافه‌کاری‌های اجباری، عدم پرداخت معوقات مزدی، دستمزدهای پایین و مشکلات مربوط به کمبود نیرو که کیفیت ارائه خدمات درمانی به بیماران را تحت الشعاع قرار داده است، معترضند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.