دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
برگزاری نشست هم اندیشی و تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه توسط هیات کاراته لاهیجان
3 شهریور 1403 ساعت: 15:34
شناسه : 288640
2
با مشارکت کمیته مدیریت ورزشی اینسکو؛

رئیس هیات کاراته لاهیجان در جمع اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با تبریک این روز گفت: خبرنگاران، طلایه‌داران سخن، اندیشه و روشنگری هستند که با بیان صریح و شیوا و با نقدی منصفانه در راستای توسعه و پیشرفت کشور قلم می‌زنند.

پ
پ

دکتر سیاوش خداپرست با بیان اینکه وجود خبرنگار در تمامی عرصه‌های ملی می‌تواند نقش موثری در تحقق اهداف پیش روی کشور داشته باشد افزود: متاسفانه هنوز برخی از مسئولین، فلسفه وجودی خبرنگار را درک نکرده و آن‌ها را مانع و سدی در رسیدن اهداف خود می‌دانند در حالیکه اصحاب رسانه می‌توانند عامل ارتقا و سرعت در تحقق چشم‌اندازها باشند.

وی ادامه داد: هیات کاراته لاهیجان یقینا به پشتوانه وجود خبرنگاران این مسیر را طی کرده و در واقع همین صاحبان قلم باعث می‌شوند با دلگرمی بیشتر روز به روز بهتر از قبل در ورزش شهرستان فعالیت کنیم.

دکتر خداپرست همچنین ضمن گرامیداشت هفته دولت و تبریک به مناسبت تشکیل کابینه دولت چهاردهم و رای اعتماد کامل به وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان گفت: این موفقیت نشان از پشتکار و وفاق ملی است که امیدواریم این همدلی در دل‌های همه مسئولین و مردم بیشتر شود.

رئیس هیات کاراته لاهیجان همچنین ضمن ابراز خرسندی از انتصاب دکتر احمد دنیامالی در کابینه رئیس جمهور با عنوان وزیر ورزش و جوانان گفت: این انتخاب را به مردم ورزش دوست گیلان تبریک عرض نموده و امیدواریم این انتخاب شروع تازه ای از توسعه های نوین ورزش گیلان در همه حوزه های ورزشی علی الخصوص حوزه جوانان باشد و با توجه به راهبردهای متفکرانه و پشتوانه قوی اجرایی ایشان در سطوح ملی و بین المللی باید شاهد ارتقا جایگاه ورزش ایران در سطح دنیا باشیم.

ایشان خاطر نشان کرد: نبود برنامه ریزی مدون برای فعالیت و شناخته نشدن ظرفیت‌های بالقوه گیلان علی الخصوص در بخش آمایش سرزمینی که در کدام رشته ها قابلیت مدال‌آوری داریم را نقص و خلاء بسیار مهم ورزش گیلان دانست و گفت: کشور ما در المپیک همیشه در دو سه رشته ورزشی مانند کشتی ، تکواندو و وزنه برداری موفق ظاهر شده و در سایر رشته ها عملکرد مناسبی را شاهد نبودیم که میتوان گفت در این ضعف عملکردی نمی توان گفت تنها وزارت ورزش، روسای فدراسیون ها و مدیران کل استان ها و… مقصر هستند، بلکه شاید برنامه های مدون وجود داشته ولی در اجرای آن دچار ناکارآمدی و ضعف هستیم.

رئیس هیات کاراته شهرستان لاهیجان در بخش دیگر از سخنان خود به فعالیت‌های این هیات اشاره کرد و گفت: هیات کاراته لاهیجان تنها هیاتی است که با ۲۵ کمیته تخصصی مشغول به کار است.

وی ادامه داد: همکاران ما در هیات کاراته طبیعتا علاوه بر علاقمندی، از تخصص ویژه‌ای در زمینه کاراته نیز برخوردارند که باعث شده در سال گذشته ۳ رویداد استانی و کشوری را در لاهیجان برگزار کنیم و همچنین افتخار میزبانی از چند ملی پوش کاراته را داشته باشیم.

دکتر خداپرست با بیان اینکه این هیات از سوی هیچ ارگان و سازمان دولتی حمایت نمی شود و صرفاً متکی به خود می باشد اظهار داشت: برگزاری چندین کارگاه تخصصی در حوزه ورزش برای تمامی هیات‌های ورزشی از دیگر برنامه های اجرایی ما بوده و معتقدیم که ورزشکاران علاوه بر ارتقای سطح کیفی در فرم و تکنیک‌های ورزشی باید بار دانشی خود را نیز افزایش دهند.

خداپرست عنوان کرد: در سال گذشته مسابقات آقایان و بانوان شرق گیلان یادواره اولین شهیده مدافع سلامت (شهید نرجس خانعلی زاده) را برگزار نموده و امسال نیز میزبان مسابقات قهرمانی کاراته دختران کشور در ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه خواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه راهیابی یک ورزشکار و یک مربی به رویدادهای بزرگ آسیا از افتخارات این هیات بوده افزود: خوشبختانه از این شهرستان”هنگامه بی غم‌” در مسابقات قزاقستان به‌ عنوان نفر سوم آسیا شناخته شد و “آریا جهاندوست” نیز به‌ عنوان مربی به عضویت تیم کیوکوشین کاراته ایران در آمد.

دکتر خداپرست همچنین اضافه کرد: لاهیجان برای اولین بار در بخش مسابقات کاتا با یک مربی و کسب ۶ مدال طلا به مقام سوم استان دست یافت که این نشان از سیاستگذاری و ریل گذاری درست این هیات دارد که در جای خود بسیار پر افتخار است.

خداپرست در ادامه کسب بیش از ۶۰ مدال در رویدادهای کشوری و بین المللی توسط دختران و پسران کاراته شهرستان را از دیگر موفقیت‌های این هیات دانست و همچنین بازدیدهای میدانی از کلاس‌ها و بررسی و رسیدگی به دغدغه‌های ورزشکاران، مربیان و باشگاه داران را از مهمترین برنامه های این کاراته عنوان کرد.

رییس هیات کاراته لاهیجان در خصوص تیم داوری این هیات گفت: در حال حاضر سه داور ممتاز کشوری در شهرستان و ۶ داور ملی داریم که به نوبه خود برگ زرین دیگری از افتخار در بخش داوری استان محسوب می‌شود و البته بزودی در این حوزه هم خبرهای خوبی خواهیم داشت.

سیاوش خداپرست در ادامه به سازمان “اینسکو” اشاره کرد و گفت: اینسکو یا سازمان مشاوران و متخصصا ملل اسلامی، یک سازمان غیرانتفاعی است که در چندین کشور و همچنین ایران صاحب کرسی است.

وی افزود: این سازمان در حوزه‌های مختلفی چون “تربیت بدنی و سلامت”، “حقوق”، “اقتصاد”، “کشاورزی”، “صنعت”، “مدیریت ورزشی” و … فعالیت می‌کند و بواسطه ارتباطات بسیار تاثیرگزار مدیرعامل این سازمان “ جناب آقای دکتر دهنوی” با سازمان ها و نهاد های ملی و بین المللی می‌تواند راهگشای خیلی از مسایل و مشکلات کشورباشد. همچنین ریاست دانشکئه عالی مهارت دانشگاه آپلتون انگلستان نیز به ایشان واگذار شده است.

دکتر خداپرست اظهار داشت: کمیته مدیریت ورزشی سازمان که مسئولیت آن برعهده بنده گذاشته شده توانسته با مشارکت سازمان های اثر بخش در ورزش کشور از جمله کمیته ملی المپیک، پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم و دانشکده های تربیت بدنی دانشگاه ها اقدامات موثری انجام دهد. همچنین با توجه به اهمیت این نشست پیشنهاد تاسیس و تصویب دپارتمان خبرنگاران ورزشی در ذیل این کمیته نیز به سازمان داده خواهد شد.

سیاوش خداپرست افزود: روز خبرنگار را با تاخیر به اهالی رسانه تبریک می‌گوییم و معتقدیم رسانه در کنار مدیران است و نه در مقابل آنها.
وی نقش رسانه را در توسعه ورزش مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این مراسم در خور شان و منزلت شما عزیزان نیست، بلکه حرکتی نمادین است برای اینکه اهمیت کار خبرنگار در همه عرصه های ورزشی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دیده شود.

در پایان این مراسم نیز از خبرنگاران و اصحاب رسانه های حاضر تجلیل به عمل آمد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.