شنبه, 24 شهریور 1403 Saturday, 14 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43510 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2450×
تفاوت پاک کردن تاتو رنگی و سیاه و سفید چیست؟
8 شهریور 1403 ساعت: 21:48
شناسه : 288843
2
رپورتاژ آگهی؛

تاتو یکی از قدیمی ترین اقداماتی است که از زمانهای دور مرسوم بوده است و خانمها و آقایان زیادی به دلایل مختلف اقدام به خالکوبی طرح های مختلف در قسمت های مختلف بدن میکنند. اما ممکن است به مرور زمان فرد از طرح تاتوی خود یا محلی که آن را خالکوبی کرده است، پشیمان شود و تصمیم به پاک کردن تتو بگیرد.

پ
پ

تاتو یکی از قدیمی ترین اقداماتی است که از زمانهای دور مرسوم بوده است و خانمها و آقایان زیادی به دلایل مختلف اقدام به خالکوبی طرح های مختلف در قسمت های مختلف بدن میکنند. اما ممکن است به مرور زمان فرد از طرح تاتوی خود یا محلی که آن را خالکوبی کرده است، پشیمان شود و تصمیم به پاک کردن تتو بگیرد.

تاتوها ممکن است با رنگهای متفاوتی مثل سیاه، رنگی (سبز، آبی، قرمز، سبز و زرد) یا سفید خالکوبی شوند. اما پاک کردن این رنگ تاتوها چگونه است؟ کدام سخت تر پاک می شود و کدام روش برای پاک کردن تاتوهای رنگی مناسب تر است؟

روش های مختلفی برای پاک کردن تتو وجود دارد، اما کم عوارض ترین و نتیجه بخش ترین روش، پاک کردن تتو با لیزر است.

پاک کردن تاتوها سخت است

پاک کردن تاتوها فارغ از رنگی که خالکوبی می شوند، به دلیل اینکه در لایه درم پوست نفوذ کرده اند، سخت هستند و اگر بخواهیم این تاتوها را پاک کنیم، قطعا به بافت پوست آسیب می رساند.

images 1724863255 66cf53177c6e6 - تفاوت پاک کردن تاتو رنگی و سیاه و سفید چیست؟ -

آیا پاک کردن تاتوهای رنگی با هم متفاوت است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت نتیجه بخش بودن پاک کردن تتو به رنگ استفاده شده در خالکوبی بستگی دارد. تفاوت پاک کردن تاتو رنگی، سیاه و سفید به ترکیب رنگهایی که استفاده شده و واکنش این رنگها به شیوه پاک کردن تتو بستگی دارد. در ادامه به تفاوتهای پاک شدن تاتو رنگی با تاتوهای سفید و سیاه میپردازیم:

واکنش تاتوهای رنگی به لیزر

تاتوهایی که با رنگهای سیاه و سفید خالکوبی می شوند، به دلیل اینکه می توانند امواج لیزر را با قدرت بیشتری جذب کنند، تاثیر بهتری برای پاک کردن دارند. اما در تاتوهای رنگی که از رنگهای آبی، قرمز، سبز و زرد استفاده شده اند، کمی سخت پاک می شوند. مخصوصا رنگهای سبز و آبی نیاز به یک دستگاه خاص لیزر دارند و برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید باید جلسات لیزر بیشتری را طی کنید.

تعداد جلسات مورد نیاز برای پاک شدن تاتو

تاتوهای سفید و سیاه معمولا به جلسات کمتری نسبت به تاتوهای رنگی نیاز دارند. رنگ سیاه تاتو راحت تر تجزیه و پاک می شود. در تاتوهای رنگی همانطور که اشاره شد به یک نوع خاص دستگاه لیزر نیاز دارند و تعداد جلسات بیشتری را می طلبند.

تفاوت در نوع لیزر

برای پاک کردن تاتوهای سیاه و سفید با لیزر، بهترین دستگاه، دستگاه لیزر کیوسوئیچ است. طول موج این دستگاه 1064 نانومتر است که می تواند تاثیر خوبی روی تاتوهای مشکی داشته باشد.

اما برای پاک کردن تاتوهای رنگی به دستگاهی نیاز است که طول موج 532 نانومتر برای رنگ قرمز و زرد و طول موج 694 برای رنگ سبز را فراهم کند.

میزان اثرگذاری لیزر

در تاتوهای سیاه و سفید به دلیل اینکه جذب بالایی دارند، پروسه موفقیت آمیزتر و نتیجه رضایت بخش تر است و می توان گفت بعد از اتمام جلسات لیزر، هیچ اثری از طرح تاتویی که زده اید باقی نخواهد ماند.

میزان موفقیت و اثرگذاری لیزر روی تاتوهای رنگی کمتر است و فرد بعد از اتمام جلسات لیزر تاتو، سایه از طرح قبلی را مشاهده خواهد کرد. در تتوهایی که به رنگ سبز و آبی هستند مقاومت بیشتر و اثرگذاری کمتری در لیزر دارند.

عوارض جانبی

از مهمترین عوارض پاک کردن تتو با لیزر، ایجاد هایپرپیگمنتیشن یا تغییر رنگ پوست است. در تاتوهایی که رنگ سفید یا سیاه دارند، این عوارض کمتر اتفاق میافتد. تغییر رنگ پوست در تاتوهای رنگی بیشتر اتفاق میافتد؛ به خصوص اگر پوست فرد تیره و سبزه باشد.

این تفاوت ها نشان میدهد که پاک شدن تاتوهای رنگی سخت تر از تاتوهای سیاه و سفید است. در نتیجه، برای پاک شدن تاتو باید کمی صبر و حوصله داشته باشید.

images 1724863255 66cf5317871d4 - تفاوت پاک کردن تاتو رنگی و سیاه و سفید چیست؟ -

هزینه پاک کردن تاتو با لیزر چقدر است؟

به طور دقیق نمی توان گفت هزینه پاک کردن تاتو با لیزر چقدر است چراکه عوامل مختلفی مثل رنگ تتو، میزان قدیمی یا جدید بودن تاتو، وسعت تاتویی که زده اید، میزان عمیق بودن تتوها و.. می تواند بر تعداد جلسات لیزر و هزینه نهایی پاک کردن تتو با لیزر تاثیر گذار باشد. به صورت کلی هزینه و قیمت پاک کردن تاتو در تهران از 500 هزار تومان به بالا اعلام شده است.

پاک کردن تتو با لیزر در تهران

بدون شک مراکز مختلفی اقدام به پاک کردن تتو با لیزر میکنند؛ اما به دلیل اینکه این اقدام با بافت پوستی شما در ارتباط است و می تواند عوارض جدی و خطرناکی روی پوستتان به جای بگذارد، پیشنهاد می شود از مراکز معتبر مجهز به جدیدترین دستگاه لیزر کیوسوئیچ استفاده کنید.

یکی از معتبرترین و باتجربه ترین مراکز برای پاک کردن تتو با لیزر در تهران مرکز زیبایی رامونا واقع در شرق تهران، فلکه اول تهرانپارس است. جدیدترین دستگاه لیزر کیوسوئیچ و مهارت و تجربه زیاد اپراتور، توانسته رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

هزینه پاک کردن تتو با جدیدترین دستگاه لیزر کیوسوئیچ در مرکز تهران رامونا از 500 هزار تومان به بالا است. برای رزرو نوبت کافی است به سایت رامونا (https://tehranramona.com) مراجعه و نمونه کارها را مشاهده نمایید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.