پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403 Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43583 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2451×
تداوم فشارها بر فعالان صنفی پرستاران / بی‌اطلاعی از دو پرستار بیمارستان قائم مشهد
13 شهریور 1403 ساعت: 23:04
شناسه : 289133
4

در ادامه فشارها بر فعالان صنفی پرستاران برای توقف اعتراضات صنفی، خبرهای رسیده از مشهد حاکی از این است که از وضعیت دو پرستار بیمارستان قائم مشهد از سه روز پیش اطلاعی در دست نیست.

منبع : امتداد
پ
پ

در ادامه فشارها بر فعالان صنفی پرستاران برای توقف اعتراضات صنفی، خبرهای رسیده از مشهد حاکی از این است که از وضعیت دو پرستار بیمارستان قائم مشهد از سه روز پیش اطلاعی در دست نیست.

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار با اعلام این خبر گفت: طبق خبرهایی که به ما رسیده، از سه روز پیش دو پرستار به نام‌های «امین نادر پور»  و «علیرضا زاهدی مقدم» از بیمارستان قائم مشهد در شیفت‌های خود حاضر نشده‌اند و اطلاعی از وضعیت این دو پرستار در دست نیست. گوشی تلفن همراه آنها نیز خاموش است و احتمال می‌دهیم که در بازداشت بسر می‌برند.

این فعال صنفی پرستاران اضافه کرد: همکاران پرستاری ما به ویژه در مشهد  بسیار نگران هستند  و ما هم در حال پیگیری موضوع  هستیم که ببینیم موضوع چه بوده وچه اتفاقی افتاده و انشالله  اگر مشکلی هست با تعامل حل وفصل شود.

دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد: تمام خواسته‌های پرستاری به حق، قانونی و تماما صنفی بوده و بهتر است از راه گفتگو وتعامل حل شود. قطعا  بکارگیری سایر شیوه ها باعث فراری شدن بیشتر پرستاران از بیمارستان ها خواهد شد و دودش به چشم مردم عزیز خواهد رفت.

گفتنی است  که از حدود یک ماه پیش که تجمعات و اعتصابات صنفی پرستاران آغاز شده، چندین نفر از فعالان صنفی پرستاری با برخوردهای قهری از جمله تهدید به اخراج یا بازداشت کوتاه‌مدت مواجه شده‌اند. اعتراض پرستاران به معوقات مزدی، عدم اجرای کامل قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و اضافه‌کاری‌های ناشی از کمبود شدید نیرو است. در پی این اعتراضات گسترده که بیش از 10 شهر کشور را در برگرفت، دولت وعده داده ظرف چند هفته معوقات مزدی را پرداخت خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.