دوشنبه, 26 شهریور 1403 Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43548 تعداد نوشته های امروز : 17 تعداد دیدگاهها : 2451×
کواکبیان گزینه آکادمیک و اصلاح طلب معاونت سیاسی وزارت کشور
17 شهریور 1403 ساعت: 14:01
شناسه : 289250
5

در روزهای اخیر اسامی گزینه های جالب توجهی برای معاونت سیاسی وزارت کشور به گوش رسیده است که حضور برخی از آنها رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت اما کواکبیان گزینه آکادمیک و اصلاح طلب معاونت سیاسی وزارت کشور خواهد بود و تفاوت های معناداری با دیگر گزینه ها دارد.

نویسنده : بهنیا ثابت رفتار منبع : قلم آزاد
پ
پ

هرچند در روزهای گذشته شنیده های مختلفی در خصوص گزینه های معاونت سیاسی وزارت کشور به گوش می رسید اما اکنون منابع آگاه خبر از انتصاب قریب الوقوع کواکبیان در معاونت سیاسی وزارت کشور می دهند.

مصطفی کواکبیان در واکنش به این اخبار روز گذشته اعلام کرد: در رابطه با این پست با من از ابتدا صحبت‌هایی شده بود، اما اخیرا خیر. به رئیس جمهور و کمیته‌ها گفته ام من عاشق خدمت هستم، اما گدای قدرت نیستم. انتصابم به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب چراکه اسم من در ۸ کمیته آورده شده بود، اما نهایتا اتفاقی رخ نداد.

کواکبیان گزینه آکادمیک و اصلاح طلب معاونت سیاسی وزارت کشور

در روزهای گذشته اسامی دیگری نیز به گوش می رسید که برخی از آنها چهره هایی مطلوب و قابل قبول برای این جایگاه بودند و نشان از عزم رئیس جمهور برای شنیده شدن صدای همه جریانات در وزارت کشور دارد اما انتصاب کواکبیان با دیگر گزینه ها تفاوت های ویژه ای دارد چرا که کواکبیان گزینه آکادمیک و اصلاح طلب معاونت سیاسی وزارت کشور است.

مضطفی کواکبیان به عنوان دبیرکل حزب مردم سالاری، به صورت حزبی و ساختاری یک اصلاح طلب شناسنامه دار است و از سوی دیگر تحصیلاتش در مقطع دکترای علوم سیاسی در دانشگاه تربیت مدرس و سوابق تدریسش در دانشگاه علامه طباطبایی از او یک چهره آکادمیک و کاملا متخصص در مباحث سیاسی ساخته است.

دو دوره سابقه نمایندگی در ادوار هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه تهران و سمنان از او سیاستمداری مجرب ساخته است. وی همچنین مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری است و علاوه بر آن مدیرمسئولی روزنامه پیام استان سمنان را نیز بر عهده داشته و این موارد بخشی از فعالیت های رسانه ای او بوده است و به خوبی با فضای سیاسی و رسانه ای کشور آشنایی دارد. مصطفی کواکبیان همچنین تالیفات متعددی نیز داشته است.

دبیرکل حزب مردم سالاری هیچگاه اصلاح طلب بودن خود را پنهان نکرده و با تاکید بر مواضعش در راستای اصلاح امور کشور، هزینه های سیاسی آن را نیز متحمل شده است.

حضور او به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور در کنار سردار اسکندر مومنی می تواند به تعدیل تفکرات سیاسی در این وزارتخانه حساس، کمک شایان توجهی کند و صدای همه جناح ها در تصمیمات و انتصابات این وزارتخانه شنیده و دیده شود.

هرچند هنوز این انتصاب هیچگونه قطعیتی ندارد اما حضور احتمالی کواکبیان در این مسئولیت، می تواند نماد شایسته سالاری و توجه به تفکرات حزبی و ساختاری در دولت چهاردهم باشد. «تحصیل و تدریس در زمینه علوم سیاسی»، «آشنایی با فضای رسانه ای کشور» و «تجربیات حزبی موفق» و «دو دوره نمایندگی مجلس» همگی نشان از کارنامه درخشان کواکبیان برای انتخاب و انتصابش به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.