سه‌شنبه, 27 شهریور 1403 Tuesday, 17 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43550 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2451×
ادغام تتر و تون کوین چه مزایا و پیامدهایی برای کاربران دارد؟
18 شهریور 1403 ساعت: 23:25
شناسه : 289385
3

بایننس اعلام کرده است که تتر را با رمزارز شبکه تون ادغام می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد که به‌جای تتر در معاملات خود، از ارز تلگرامی پروژه تون استفاده کنند.

پ
پ

بایننس اعلام کرده است که تتر (USDT) را با رمزارز شبکه (TON) که به تون کوین نیز معروف است، ادغام می‌کند. در این خبر که به تازگی اعلام شده است، صرافی بایننس به کاربران اجازه می‌دهد که به‌جای تتر (Tether) در معاملات خود، از ارز تلگرامی پروژه تون استفاده کنند. تتر یا همان USDT یک رمزارز با قیمت ثابت است. قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار آمریکا است. ازاین‌رو بزرگ‌ترین ارز دیجیتال باثبات بازار محسوب می‌شود که بالاترین نرخ مبادلات را نیز دارا است. در ادامه این نوشتار، مزایا و پیامدهای این همکاری میان تتر و تون کوین را با شما بررسی خواهیم کرد.

افزایش دسترسی به رمزارزها

صرافی بایننس با ادغام تتر و تون در تاریخ 21 ژوئن 2024 به نقطه عطف مهمی دست یافت. این یکپارچه سازی دو رمز ارز، اقدام مهمی در جهت افزایش عملکرد و ارزش پیشنهادی هر دو ارز دیجیتال تتر و ارز مبتنی بر تلگرام، یعنی تون است. از این تاریخ به بعد، کاربران تون کوین می‌توانند با استفاده از تتر تراکنش‌های یکپارچه را انجام دهند. از جمله این تراکنش‌ها می‌توان به باز کردن سپرده‌ها و برداشت و دریافت‌ها اشاره کرد.

اعلام اولیه پائولو آردوینو، مدیر عامل تتر، در رویداد Token2049 در 19 آوریل 2024 (برابر با 31 فروردین 1403)، نقش این حرکت استراتژیک تتر و تلگرام در راستای انتشار تتر در بستر شبکه تون کوین را پررنگ کرد. هدف از این مشارکت، بهره‌بردن از پلتفرم تون کوین برای ارتقای کاربردپذیری تتر و افزایش محبوبیت آن در کل زیست‌بوم ارزهای دیجیتال بیان شده است.

آمارهای اخیر نشان‌دهنده اهمیت این ادغام است. تتر با حجم معاملات بیش از 53.03 دلار می‌تواند از غول‌های مالی سنتی چون ویزا نیز پیشی بگیرد. پشتوانه محکم تتر بیش از 45 میلیون دارندگان این رمز ارز است که میلیون‌ها تراکنش انجام می‌دهند و نقشی اساسی در مبادلات جهانی ارزهای دیجیتال دارند.

انتظار می‌رود که این ادغام بتواند حجم تراکنش و تعداد کاربران تتر را افزایش دهد و مزایایی چون افزایش انعطاف‌پذیری، قابلیت‌های بالای امنیتی تون کوین، کاهش هزینه تراکنش‌ها و سرعت بالاتر آنها در بلاکچین تون کوین را نیز در پی داشته باشد. این قبیل پیشرفت‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز حیاتی هستند، زیرا باعث افزایش دسترسی کاربران و بهبود عملکرد رمزارزها می‌شوند. همچنین تون و تتر را در وضعیت پویاتری قرار می‌دهند که منجر به ارتباط قوی‌تر و انعطاف‌پذیری بیشتر آنها در دنیای رمزارزها خواهد شد.

افزایش محبوبیت رمزارزهای باثبات در بازار ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال باثبات (Stablecoins) به‌تازگی با استقبال فراوانی مواجه شده‌اند، به‌طوری که حجم نقل‌وانتقال آنها طی چهار سال گذشته 1600 درصد افزایش یافته است. طبق گفته توکن ترمینال (Token Terminal)، حجم تراکنش‌های یک ماهه برای این ارزهای باثبات از 100 میلیارد دلار در اکتبر 2020 به 1.68 تریلیون دلار در آوریل 2024 رسیده است. این آمار نشان‌دهنده افزایش ده برابری حجم مبادلات در چهار سال اخیر است.

جرمی آلر، مدیرعامل شرکت سیرکل (Circle)، پیش‌بینی می‌کند که رمزارزهای باثبات تا سال 2025 به پذیرش جهانی خواهند رسید و به‌عنوان «پول الکترونیکی قانونی» شناخته می‌شوند. رمزارزهای پایدار یا با قیمت ثابت، نقش مهمی در ثبات بازار ارزهای دیجیتال، و به طور خاص در میان نوسانات بالای سرمایه‌های دیجیتالی از قبیل بیت کوین و سایر ارزها، ایفا می‌کنند. برای مثال، پی‌پال ارز باثبات خود را راه‌اندازی کرد و به‌خوبی از اهمیت ابزارهای پایدار در حرکت به‌سوی ارزهای دیجیتال واقف است.

آنچه باید بدانید

کاربران بایننس در انتقال نقدینگی استیبل‌کوین به تون، انعطاف بالایی حس خواهند کرد و انتظار می‌رود که این اقدام سرعت تراکنش‌ها را بهتر کند، ‌ کارمزدها را کم کرده و روشی مقرون‌به‌صرفه برای مدیریت تراکنش‌های تتری فراهم کند.

همچنین به کاربران توصیه می‌شود که آدرس‌های سپرده توکن خود را با آدرس قرارداد هوشمند تون از طریق لینک‌هایی که رسماً توسط بایننس اعلام شده است، بررسی کنند.

پیامدهای این یکپارچه‌سازی در آینده

این اقدام بایننس در ادغام تتر و تون، پیش از اعمال تغییرات قانونی و نظارتی در منطقه اقتصادی اروپا (EEA) رخ داد. اگر تغییرات نظارتی رخ دهد، محدودیت‌های خاصی بر رمزارزهای باثبات غیرمجازی چون USDT، در قالب مقررات بازارهای دارایی‌های رمزنگاری شده یا MiCA اعمال می‌شود.

بایننس در اطلاعیه خود به کاربران این ارزهای دیجیتال توصیه کرد برای اطمینان از یکپارچه‌سازی و جلوگیری از اختلالات احتمالی در فعالیت‌های رمزنگاری خود، از تغییرات آتی مطلع باشند.

صرافی ارز دیجیتال Uphold، تتر و پنج رمزارز باثبات دیگر را تا اول جولای به دلیل همین مقررات اتحادیه اروپا یا MiCA از فهرست خود حذف کرد. این پنج رمزارز عبارت‌اند از: دای (DAI)، فراکس پروتکل (FRAX)، جمینی دلار (GUSD)، پاکس دلار (USDP) و ترو یو‌اس‌دی (TUSD).

تعهد تلگرام به بلاکچین تون

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، اخیراً در خبرها اعلام کرده که برنامه‌هایی برای استفاده از بلاکچین تون جهت توکن‌سازی استیکرها و ایموجی‌ها در پلتفرم رسانه اجتماعی معروف خود، یعنی تلگرام، تدارک دیده است. او در طول سخنرانی خود در رویداد Token2049 در دبی، بر اهمیت آزادی و حریم خصوصی که دو رکن اصلی فناوری بلاکچین هستند، تأکید کرد.

دوروف همچنین از بلندپروازی‌های خود برای ایجاد عملکردها و قابلیت‌های تلگرامی روی بلاکچین شبکه تون، از جمله همین ادغام USDT و گزینه‌های اشتراک درآمدی تبلیغات سخن گفت. پیش‌ازاین نیز، تلگرام کیف پولی را به پلتفرم اضافه کرده بود که از سال 2023 از تتر و سایر ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین حمایت می‌کرد.

در حال حاضر تلگرام بخش قابل‌توجهی از درآمد خود از محل تبلیغات را با استفاده از تون کوین به صاحبان کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و تولیدکنندگان محتوا پرداخت می‌کند. پاول دوروف و تیم او به شدت به قدرت فناوری بلاکچین معتقد هستند و همواره از آن حمایت می‌کنند.

کلام آخر

با ادغام ارزهای دیجیتال، تتر که یک ارز با قیمت ثابت است و تون کوین که به‌عنوان رمزارز پیام‌رسان محبوب تلگرام شناخته می‌شود، ‌ قدم موثری در راستای کاربردی‌تر شدن استیبل کوین‌ها در تراکنش‌های مالی و پایاپای در میان کاربران تلگرام برداشته شده است. این یکپارچه‌سازی به افزایش فعالیت و رشد نقدینگی شبکه تون و همچنین دسترسی بهتر به سرمایه برای کاربران و توسعه‌دهندگان منجر می‌شود. از طرفی باتوجه‌به رشد بازار رمزارزها که ادغام تتر و تون به ارمغان می‌آورد، ارزش بازار تتر نیز رشد کرده است.

از مزایای این اقدام می‌توان به این نکته اشاره کرد که کاربران علاوه بر استفاده از قابلیت‌های تتر در مدیریت دارایی‌ها، می‌توانند از ویژگی‌های سودمند شبکه تون، مانند سرعت بالا و کارمزد پایین نیز بهره ببرند. به‌علاوه، با این یکپارچه‌سازی، بایننس طیف گسترده‌تری از گزینه‌ها را برای مدیریت ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.