چهارشنبه, 28 شهریور 1403 Wednesday, 18 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 43566 تعداد نوشته های امروز : 9 تعداد دیدگاهها : 2451×
آیا لیست اصلاح‌طلبان گیلان برای استانداری رویاپردازی است!؟
19 شهریور 1403 ساعت: 13:59
شناسه : 289406
2

پزشکیان در این استان هم در دور اول برنده شد و هم دور دوم! حتی اگر ملاک وفاق ملی و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی است استان گیلان باید در زمره استان‌هایی باشد که گزینه اصلاح طلب در اولویت قرار بگیرد.

منبع : رشت کده
پ
پ

لیست ستاد انتخاباتی پزشکیان و جبهه اصلاحات گیلان با هفت نفر شامل هادی حق‌شناس، منصور صوفی، قاسم رمضانپور، سارنگ حسن‌پور، محمد زالفی، جهانبخش خانجانی و سمانه حسینی نوید معرفی شده است که نظرات مختلفی را دریافت کرده است.

برخی این لیست را رویاپردازی می‌دانند و برخی دیگر نسبت به سوابق افراد معرفی شده نقد دارند. در راستای این لیست نفرات مورد حمایت مجمع نمایندگان گیلان نیز منتشر شده که از نظر سوابق و تجربه اجرایی پایین‌تر از لیست ستاد پزشکیان است.

هفت گزینه معرفی شده هرکدام توانایی پست اجرایی در دولت پزشکیان را دارند. هادی حق‌شناس، قاسم رمضانپور، جهانبخش خانجانی و منصور صوفی مسئولیت‌های کشوری داشتند و محمد زالفی تا مقام فرمانداری شهرستان‌های استان از جمله رشت بالا رفته است. سارنگ حسن‌پور و سمانه حسینی نوید هم از جمله برترین مدیران رده میانی و جوان در گذشته نه چندان دور بودند که به خاطر مسائل سیاسی از پست‌های بالاتر دور مانده‌اند.

به واقع کفه ترازوی همین لیست در مقابل لیست مجمع نمایندگان سنگینی می‌کند که در آن گزینه غیربومی و نماینده نزدیک به جبهه پایداری دیده می‌شود.

باید توجه داشت که گیلان یک استان اصلاح طلب است. هم در دوره انتخاب روحانی و هم پزشکیان که رقابت انتخاباتی جدی دیده شده بود، مردم بالاترین رای را به گزینه اصلاح‌طلبان دادند. پزشکیان در این استان هم در دور اول برنده شد و هم دور دوم! حتی اگر ملاک وفاق ملی و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی است استان گیلان باید در زمره استان‌هایی باشد که گزینه اصلاح طلب در اولویت قرار بگیرد.

حق انتخاب با دولت پزشکیان و وزارت کشور است و هر گزینه‌ای انتخاب شود باید به او کمک شود، ولی باید به حس مسئولیت پذیری و انتخاب مردم توجه ویژه شود. نه در دوره دوازدهم و نه سیزدهم به نظرات لیست ستاد پیروز انتخاباتی توحه نشد و گزینه‌هایی منصوب شدند که خودشان در پستو با وزارت کشور لابی کردند، خود وزارت کشور بررسی کند که چقدر این لابی بدون توجه به نظرات کارشناسی و حامیان دولت موفق بوده و رضایت عمومی کسب شده است. آن وقت با شرایط بهتری در مورد لیست فعلی صحبت خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.